23.01.2020

PRVÁ JAZDA: Renault Captur – progres je nepopierateľný

Renault Captur je jedným z najpopulárnejších malých crossoverov. Pri novej generácii to nebude iné.

Má na to všetky predpoklady. Stavia na úspešnom dizajne. Zlepšuje jazdné vlastnosti, ponuku motorizácií i kvalitu materiálov. Má nový informačno-zábavný systém, už tento rok príde aj plug-in hybridná verzia. Noviniek je enormne veľa. Je to tým aké veľké predaje toto auto robí na všetkych trhoch, kde sa nachádza. Spolu s Cliom a Meganom patrí nepochybne k najpopulárnejším modelom značky. S novým Cliom má veľa spoločného. Dizajnové prvky, kvalitné materiály v kabíne i nových asistentov a nový infotainment zvaný Easy Link.

Podkapotou nájdete štyri motory. Základ tvorí prepĺňaný trojvalec 1,0 TCE kombinovaný výhradne s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou. Nad ním tróni 1,3 litrový štvorvalec v dvoch výkonnostných stupňoch. Slabší s výkonom 96 kW (130 k) môžete kúpiť ako s manuálnou šesťstupňovou alebo sedemstupňovou automatickou dvojspojkovou EDC prevodovkou. Vrcholom je silnejší variant benzínového štvorvalca s maximálnym výkonom 113 kW (155 k) spojený výhradne so 7-stupňovým EDC automatom. Naftovú ponuku zastupuje dobre známy motor 1,5 dCi s výkonom 85 kW (115 k). Ten možno kombinovať alebo s manuálnou šesťstupňovou alebo 7-stupňovou automatickou EDC prevodovkou.

K dispozícii sú len dva stupne výbavy: Zen a Intens. Zen so základným motorom 1,0 Tce začína na akciových 13 900 eur. Zen pritom získate aj so silnejším štvorvalcom 1,3 Tce aj s naftovým dCi. Oba však výhradne s manuálnou prevodovkou. Tce 130 začína na 15 800,- naftové dCi je za 16 500 eur. Tce 130 s automatom je aktuálne za 19 900 eur. Už Zen výbava je poriadne nabitá. V základe sú Full LED predné svetlá, avšak bez typického C-čkového podpisu. Plný balík airbagov a asistenčných systémov vrátane tempomatu, núdzového brzdenia a udržiavania v pruhoch. V základe je tiež manuálna klimatizácia a EasyLink na 7-palcovom displeji. Intens pridáva digitálny prístrojový štít, hands free kartu Renault, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, zliatinové disky a tiež dvojfarebné lakovanie karosérie. Do Intens si môžete zakúpiť balíky Bose. Najzaujímavejší je Bose Extra za 1170 eur a tiež balík Easy Pilot s adaptívnym tempomatom a asistentom pre jazdu v kolóne, či so systémom sledovania mŕtveho uhla za 820 eur.

Captur ponúkne viac priestoru pre pasažierov aj ich batožinu. Vzadu je kufor so solídnym rozmerom, ktorý sa vďaka posuvnému druhému radu sedadiel môže zväčšiť zo základných 404 až na 536 litrov.

Sedenie v aute je veľmi dobré. Výhľad vpred nebol obetovaný v neprospech pohodlia. Jazdil som s motorom 1,3 Tce s automatickou prevodovkou. Podľa mňa je to ideálny multifunkčný motor pre Captur, navyše s automatom, ktorý radí aj pri úplne novom aute hladko a bez zaváhaní. Aj slabšia verzia má dostatok výkonu, slušne sa dávkuje.

Potešili ma najmä výrazne zlepšené jazdné vlastnosti. Podvozok je tichší, auto pôsobí istejšie i pri ostrejšom zaobchádzaní. V aute sa človek cíti lepšie ako v predchodcovi bez ohľadu na to, kde si sadne. Dizajn je taktiež príjemnou súčasťou vozidla. Mimoriadne sa podarila najmä zadná časť auta. Captur je v novej generácii dobre rozpoznateľný a už po prvých kilometroch je jasné, že poriadne zamieša kartami v segmente.


AUTOR: © Zoznam/Ján Hargaš

Komentáre k článku