29.10.2016

Alfa Romeo Giulia kombi: nakoniec bude? Príde už budúci rok!

Alfa Romeo Giulia sa kombi verzie nikdy nemala dočkať. Najnovšie správy tvrdia opak.

Zdroje portálu Autonews Europe uvádzajú, že kombi verzia modelu Giulia bola napriek všetkému odsúhlasená a na trhu by sa mala objaviť koncom roka 2017, teda približne o rok. Model môže výrazne posilniť predaje v Európe. Jeho uplatnenie na ďalších trhoch však zostáva otázne.

Pritom ešte pred mesiacom prichádzali z talianskej prémiovej značky správy o tom, že Giulia kombi (SW) nepripadá do úvahy. Aj napriek mrzutosti týchto informácií vzhľadom na výrazný potenciál kombi modelu v Európe treba uviesť, že taký krok je plne logický a ekonomicky pochopiteľný.

Alfa Romeo Giulia je totiž prvý globálny model značky. To samo o sebe vylučuje akékoľvek lokálne deriváty, ktoré by komplikovali a predražovali výrobu. Najmä z pozície značky, ktorá okrem Giulie de facto nemá žiaden konkurencieschopný model. Pre Alfa Romeo je dôležitejšie využiť obmedzené zdroje na samostatne stojace modely v jednotlivých segmentoch a nie na deriváty, ktoré z globálneho hľadiska nedokážu ovplyvniť predajnosť. Kým sedan Giulia môže byť úspešný na celom svete, kombi by malo zmysel len v Európe.

Na druhú stranu, Európa nie je malý trh a aj napriek doterajšej stagnácii v segmente strednej triedy, predaje Giulie za predchádzajúce mesiace poukazujú na rastúci potenciál. Kombi vozidlá zodpovedajú podielu 42 % z celkových predaných automobilov v segmente D v Európe a to nie je zanedbateľné číslo.

Giulia si pritom za prvé mesiace od uvedenia v Európe buduje solídne miesto medzi prémiovými značkami. Za september sa dostala medzi 4 najpredávanejšie, keď predbehla Jaguar XE a ocitla sa medzi cielenou konkurenciou – tj. BMW 3, Audi A4 a Mercedes C. Za deväť mesiacov tohto roku jej patrí 5 pozícia, pritom sa predaj oficiálne začal až v máji. Ďalšie posilnenie predajov sa očakáva vďaka oficiálnemu spusteniu predaja v Británii, ktorá je druhý najväčší európsky trh po Nemecku.  

Vďaka kombi by sa auto mohlo dostať na dostrel nemeckej konkurencii, na ktorú momentálne stále výrazne stráca (za prvou trojkou Nemcov je hlboká priekopa – 9 mesiacov – 3. miesto Audi A4 23,803 kusov, 4. miesto Jaguar XE 8,709).

Možnosť pohroziť Nemcom je tromf, ktorému sa ťažko odoláva. Ďalším faktom je, že kombi ako také nie je až tak extrémne finančne náročný model a náklady by sa mohli rýchlo vrátiť.

Všetky tri najúspešnejšie európske modely v segmente pritom kombi verzie majú.

Nehovoriac o tom, že koncern FCA slovami svojho šéfa Sergia Marchionneho vyjadruje pozitívne prekvapenie z novej platformy zvanej Giorgio, ktorá bola pre Giuliu vytvorená. Tá má podľa neho spĺňať všetky očakávania a dokonca ich predčiť najmä v oblasti variability uplatnenia. „Myslím, že možnosť využitia platformy naprieč širokým spektrom produktov vrámci skupiny je pravdepodobne najprospešnejšia vec pochádzajúca z technického vývoja akú sme urobili za dlhý čas.“ povedal Marchionne.

Už budúci mesiac sa na autosalóne v Los Angeles predstaví nové SUV Alfa Romeo Stelvio, ktoré sa postaví proti modelom ako Audi Q5, či BMW X3. Práve Stelvio malo podľa starších vyjadrení byť tou „praktickejšou“ verziou Giulie, ktorá by mala uspokojiť aj európskych zákazníkov.

Aj keď sa mnohé „zaručené“ správy zo zákulisia pôvodom talianského koncernu FCA ukázali ako nepresné, či dokonca nereálne, po dlhom čase ide o prvú správu potvrdzujúcu kombi verziu. Ako to už v prípade tohto koncernu býva, všetko ukáže až čas.

 

Ján Hargaš
ZDROJ: Autonews

Komentáre k článku