05.09.2016

Kia predstaví úplne nové Rio na parížskom autosalóne

Celkom nová, štvrtá generácia modelu Kia Rio bude mať svoju svetovú premiéru 29. septembra v Paríž.

Bude to v rámci autosalónu Mondial de l’Automobile 2016. Kia Rio má progresívny exteriér a interiér s novým dizajnom. Kia zverejnila najprv skice nového modelu iba pred pár dňami a po týždni už aj prvé oficiálne fotografie.

Dizajn nového modelu Rio vytvorili dizajnérske centrá v Nemecku a Kalifornii, v úzkej spolupráci s globálnym dizajnérskym centrom spoločnosti v kórejskom meste Namyang. Vzhľad nového modelu Rio určujú priame línie a hladký povrch, takže vozidlo má výrazný, a sebavedomý nový dizajn.

Progresívny dizajn exteriéru

V prednej časti má Rio najnovšiu verziou mriežky chladiča v tvare „tigrieho nosa“, ktorá má menšiu výšku, je však širšia v celej prednej časti vozidla. Integrované projekčné LED svetlomety pre stretávacie aj diaľkové svetlá majú nový charakteristický tvar U. Sú tenšie a viac tvarované v porovnaní s predchodcom. Zmeny v prednej časti vozidla, vrátane presunutia polohy hmlových svetiel smerom ku kraju predného nárazníka, sú navrhnuté tak, aby sa podieľali na väčšej vizuálnej šírke a stabilnejšom celkovom vzhľade. Nové Rio pritom narástlo o 5 mm do šírky (na 1 725 mm), čo ešte viac zdôrazňuje tento efekt.

Pri pohľade z boku je štvrtá generácia predĺžená. Vyváženejší postoj modelu Rio zabezpečuje dlhá kapota a dlhší predný previs, o 10 mm dlhší rázvor (teraz je to 2 580 mm), užší a vzpriamenejší zadný stĺpik a kratší zadný previs. Nový model je o 15 mm dlhší než jeho predchodca (teraz má dĺžku 4 065 mm) a o 5 mm nižší (1 450 mm). Priame, jasne definované línie sa tiahnu celými bokmi vozidla a pozdĺž dverí, čím sa vozidlo ešte viac opticky „naťahuje“. Cieľom je dosiahnuť stabilnejší a sebavedomý vzhľad.

Zadná časť modelu Rio je teraz viac kolmá, zadné okno je takmer vertikálne a previs kratší. Rovná línia, ktorá sa tiahne od mriežky chladiča cez svetlomety a pozdĺž hornej časti dverí, pokračuje okolo zadnej časti vozidla. Ladí s tenšími, zadnými svetlami s výraznými tvarmi, ktoré sú teraz vybavené novými, charakteristickými LED svetlami v tvare šípky. Podobne ako predná časť vozidla so širšou „tvárou“ je aj dizajn zadnej časti nového modelu Rio celkovo mohutnejší.

Moderná kabína orientovaná na vodiča

Interiér vozidla má ergonomickejšie usporiadanie než predchodca. Rovnako ako v exteriér,  sa aj tu celou šírkou palubnej dosky tiahnu rovné línie, ktoré definujú podobu interiéru a  dodávajú kabíne širší vzhľad a zvyšujú pocit priestoru pre cestujúcich. Samotná prístrojová doska je teraz naklonená smerom k vodičovi a v jej strede je umiestnený nový informačný systém s HMI (Human Machine Interface = rozhranie človek – stroj). Pomocou dotykového displeja s vysokým rozlíšením sa ovláda audiosystém, navigácia a nové systémy na pripojenie modelu Ria k okolitému svetu. Vďaka novému rozhraniu HMI bolo možné znížiť počet tlačidiel na stredovej konzole.

Nové Rio je k dispozícii s možnosťou výberu čierneho alebo sivého čalúnenia sedadiel, prípadne s čiernou alebo sivou koženkou. V balíčku výbavy „Red“ získajú zákazníci čierno – červené sedadlá z umelej kože. V celej kabíne sa nachádzajú lesklé čierne a kovové prvky, ktoré dotvárajú modernejší priestor.

Výroba sa začne na konci roka 2016

Úplne nový model Rio ponúkne najvyššiu praktickosť a bezpečnosť vo svojej triede, najnovšie funkcie pripojenia, istejšiu a komfortnejšiu jazdu a skvelé charakteristiky ovládania.

Kia Rio je globálne najpredávanejší model kórejského výrobcu. V roku 2015 sa na celom svete predalo viac ako 473 000 kusov vozidiel. Nasledujúca generácia sa pre Európu začne vyrábať koncom roka 2016. Časový plán výroby pre iné regióny spoločnosť oznámi pri jeho uvedení.

Tlačová konferencia spoločnosti Kia sa bude konať 29. septembra 2016 o 14:45 počas autosalónu Mondial de l’Automobile. Ak by ste mali namierené na autosalón do Paríža, stánok spoločnosti Kia sa nachádza v hale 3 na výstavisku Paris Expo Porte de Versailles.

Jozef Vydra
ZDROJ: Kia Motors Sales Slovensko

Komentáre k článku