2023-03-05 20:34:00
Ford Ranger Raptor na
Ford Ranger Raptor na Slovensku
Zdroj: Jozef Murárik

FOTO: Ford Ranger Raptor už na Slovensku. Naživo je ešte strhujúcejší

Ford na Slovensku oficiálne uviedol model Ford Ranger Raptor, ktorý je naozaj výkonným pick-upom s extrémnymi ambíciami.

Pracovala na ňom divízia Ford Performance, ktorá použila všetky svoje znalosti a vylepšila štandardný pick-up takmer na nepoznanie. To, že prichádza na náš trh je jasné, ale už v predpredaji sa Fordu podarilo umiestniť 100 kusov týchto pick-upov jednotlivým zákazníkom, ku ktorým sa teraz postupne budú dostávať.

Na vlastné oči je takmer 5,4-metrový pick-up ešte masívnejší ako napovedajú tabuľky. Všetko podčiarkuje extrémna šírka, ktorá bez spätných zrkadiel dosahuje až 2 028 mm. Je to z dôvodu výrazného rozšírenia modelu, ktoré má prekryť masívne pneumatiky. Tie na diskoch s priemerom 17 palcov s titánovou farbou obúvajú pneumatiky s rozmerom 285/70 R17. Sú od výrobcu BFGoodrich a majú špecifikáciu all terrain. Predvádzajú teda možnosti jazdy v všetkých podmienkach. Nie sú výlučne blatové, ale s touto špecifikáciou sa nestratia ani v piesku, ale ani na ceste.

Zvonka teda okrem rozšírenia vynikne určite aj zvýšenie auta, ktoré majú na svedomí plne nastaviteľné tlmiče od firmy Fox Live Valve, podobne ako u predchodcu. Sú však elektronicky nastaviteľné a majú atraktívnu funkciu schopnú monitorovať každé koleso až päťsto krát za sekundu a adekvátne prispôsobovať jeho charakteristiku. Svetlá výška Rangeru Raptor je 272 milimetrov, čo tiež znamená brodivosť 850 milimnetrov.

Zdroj: Jozef Murárik

Zvonka ešte záujmu výrazné nárazníky, ktoré v prednej časti obsahujú aj dve ťažné oči. Nebudeme si klamať, toto auto proste zapadnúť môže, lebo je určené naozaj do extrémov. Je dobré ho teda vybaviť navijakom. Automobilka myslela aj na takéto doplnkové spotrebiče. Dajú sa totiž ovládať špeciálnymi 6 tlačidlami na strope vozidla vnútri.

Spodok vozidla chránia kryty vytvorené z plechu hrubého až 2,3 mm. Chránia nielen motor, ale aj diferenciál, prevodovku a olejovú vaňu. Svoju ochranu majú tiež chladiče.

Interiér vozidla ponúkne ešte viac priestoru ako predchodca, pričom v prednej časti bude vidno výrazný vplyv Ford Performance. Výrazne horizontálne tvarovaná prístrojová doska je síce štandardom, ale pretína ju 12-palcový dotykový displej umiestnený vertikálne v strede. Ten využíva systém Sync 4 a má pre Ranger Raptor aj nové možnosti monitorovania jazdného povrchu a stavu vozidla. Druhý displej je pred vodičom a vyzerá naozaj prepracovane. Sedadlá s výrazne športovým charakterom a vysokými bočnicami ukazujú odhodlanosť ísť kamkoľvek a udržať vodiča na svojom mieste. Tieto sedadlá sú inšpirované sedadlami v stíhačke F-22 Raptor. Špecifický pre tento model je aj volant. Ten okrem oranžovej farby, charakteristickej pre celý interiér vozidla, prináša aj vyvýšené miesta, pod ktoré presne západnú palce, prípadne aj nulový pásik, aby bolo okamžite jasné v akej polohe je volant.

Ranger Raptor ponúkne až 7 režimov, pričom 3 sú skôr cestné a 4 off-roadové. Medzi ooff-roadovými je aj režim Baja, ktorý je naozaj najdrsnejší zo všetkých. Dokonca v ňom funguje aj systém Anti Lag, ktorý ešte 3 sekundy po pustení akcelerátora necháva roztočené turbá, aby na výjazde zo zákruty mal vodič čo najväčší výkon pod svojou pravou nohou.

Novinka bude mať hlavne nový agregát. Ten je so 6 valcami usporiadanými do V a s objemom 3 litre. Benzínový EcoBoost dosahuje výkon až 215 kW (292 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 491 Nm. Na stovke je Ranger s týmto agregátom za 7,9 sekundy, pričom priemerná spotreba v kombinovanom cykle je stanovená na 13,8 litra. Druhou alternatívou z hľadiska pohonu je dvojlitrové bi-turbo, ktoré je známe už z predchádzajúcej generácie tejto verzie. Má výkon 151 kW (205 k) a krútiaci moment presných 500 Nm. Zo spotreby ukrajuje viac ako 3 litre a zrýchlenie trvá stále veľmi schopných 10,5 sekundy.

Ford zverejnil aj reálne cenníky, v ktorých sú obe motorové verzie. Základný naftový agregát stojí 67 188 € s DPH, pričom za trojlitrový šesťvalec na benzín zaplatíte 71 388 €. Je to naozaj ojedinelá ponuka, ktorú dokáže vyrovnať len máloktorý výrobca. Vlastne sériovo nie je u nás v ponuke absolútne nič, iba sa šepká o Toyote Hilux GR, ktorá by mala mať podobne zameraný podvozok a výkon 150 kW (204 k) z naftového motora. Benzínový agregát však mať nebude, čo s Rangeru Raptor robí naozaj unikátny model.


AUTOR: © Zoznam/jM

Komentáre k článku


Stream naživo