FOTO: Peugeot 508 nikam neodchádza. 508 i SW prešli faceliftom. Nafta zostala
Kým Renault svoj Talisman hodil do smetia, Peugeot k nemu máličko pričuchol.
Nová tvár Peugeotu 508 vyzerá progresívne a azda len mne trošku voní po talismanoch. Ale to je môj problém, lebo bezpochyby je auto po facelifte svieže a zaujímavé. LED svetlá sú výraznejšie, stretávačky prižmúrenejšie, maska krásne hranatá. Peugeot 508 patril už pred faceliftom medzi najväčších princov krasoňov a platí to aj teraz.
V kabíne novinky zastupuje aktualizovaný 10palcový infotainment s HD obrazovkou. Nové sú kamery okolo auta, vynovené senzory a vyčančaný je aj digitálny prístrojový štít s rozmerom 12 palcov. V autách sa nachádza kopa výbavy, napríklad vyhrievané čelné sklo, adaptívny tempomat s funkciou stop and go, elektrické piate dvere a k dispozícii je aj 10 reproduktorov od Focalu a ďalšie.
Auto prichádza po facelifte s tromi plug-in hybridmi, ktorých základom je 1,6 litrový motor v rozdielnych úrovniach výkonu a rovnako výkonný 81 kW elektromotor spojený napevno s 8-stupňovou automatickou prevodovkou - ktorá je s 508 taktiež spojená napevno a výhradne - teda manuál nebude.
Plug-in môže mať 180, respektíve 225 koní s predným náhonom a vrcholom ponuky je verzia PSE, ktorej 83 kW motor umiestnený na zadnej náprave dodáva okrem masívneho elektrifikovaného výkonu 360 koní aj pohon všetkých kolies.
Všetky plug-iny majú pod kufrom skrytú 12,4 kW batériu, ktorú možno nabíjať za príplatok aj s výkonom 7,4 kW.
Zákazník si môže vybrať aj čisto spaľovacie varianty, akurát koníkov bude výrazne menej. Oba motory majú 8-stupňový automat a 130 koní. Jeden má objem 1,2 litra a tri valce, druhý 1,5 litra a štyri valce.
Ale ak by ste chceli čisto benzínový variant s vyšším výkonom, je tu 218 koní z 1,6 litrového agregátu. Iba adresu treba zmeniť značka: Ázia, Afrika, paradajka, paprika.
Obe verzie, teda s batohom i bez, nájdete v bohatej galérii, prípadne v lete v každom dobrom levom šourúme.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Peugeot
Komentáre k článku