Nová Mokka nielen ako elektromobil. Aj na benzín a naftu
Nový Opel Mokka je medzigeneračne úplne nový. Zdravý rozum značky Opel si ale zachováva.
Hoci má nová Mokka o niečo dlhší rázvor (+2,0 mm), je o 12,5 cm kratšia než predošlý model. Novinka ponúka batožinový priestor s objemom 350 litrov. Pri celkovej dĺžke len 4,15 m Mokka sľubuje príjemné parkovanie i manévrovanie v meste
Pripravovaná novinka je prvým zástupcom svojej značky, ktorý predstaví novú „tvár“ všetkých modelov značky (Opel Vizor) a uvedie i tzv. digitálny kokpit (Opel Pure Panel). Na palubnej doske natiahnutej do šírky sa vynímajú dva veľké displeje, pričom ten hlavný sa nachádza priamo pred vodičom. Nová Mokka netrpí obvyklým neduhom moderných vozidiel – hlavné funkcie sa stále ovládajú tlačidlami a gombíkmi.
Po prvýkrát sa Mokka profiluje aj ako mierne športovo ladený model, a to vďaka stupňu výbavy GS Line – táto výbava štandardne obsahuje napríklad leštenú masku Vizor, čierne exteriérové ozdobné prvky (namiesto chrómovaných), exkluzívne čalúnenie, zliatinové disky kolies s čiernym lakovaním či dvojfarebné lakovanie strechy a vozidlo pri odomykaní víta svojho majiteľa zablikaním červených LED svetiel.
Nová Mokka stojaca na modulárnej platforme koncernu PSA ponúkne aj koncernové asistenčné systémy napr. adaptívny tempomat (ACC) alebo systém aktívneho udržiavania vozidla v jazdnom pruhu (ALP). Na záujemcov ďalej čakajú adaptívne maticové svetlomety IntelliLux LED® so 14 svetelnými prvkami, ktoré sú unikátom v tejto triede vozidiel. Všetky verzie modelu Mokka ponúkajú v rámci štandardnej výbavy LED svetlá vpredu a vzadu, elektrickú parkovaciu brzdu a systém rozpoznávania dopravných značiek. K dispozícii je tiež zadná parkovacia kamera s uhlom záberu 180 stupňov.
Nová Mokka využíva inovovanú verziu koncernovej platformy CMP (Common Modular Platform). Platforma CMP má malú hmotnosť a vďaka svojej modulárnej koncepcii umožňuje jednoduchú integráciu elektrického pohonu i tradičných spaľovacích motorov – čisto podľa želania zákazníka.
Vývojári motorov z Rüsselsheimu sa na jednej strane snažili znížiť hmotnosť vozidla (pričom sa im podarilo ušetriť na hmotnosti až 120 kg oproti predchádzajúcej generácii), no na druhej strane dokázali zvýšiť tuhosť karosérie.
Výkonová škála zážihových a vznetových motorov siaha od 74 kW/100 k do 96 kW/130 k. Spoločným znakom všetkých agregátov je nízka spotreba (predbežné údaje podľa NEDC: kombinovaný cyklus 3,8 – 4,8 l/100 km, emisie CO2 100 – 111 g/km). Základným motorom je 1,2-litrový preplňovaný trojvalec s výkonom 74 kW/100 k v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Predbežné údaje o spotrebe podľa NEDC v kombinovanom cykle: 4,6 l/100 km, emisie CO2 104 g/km. Ďalším v rade je 1,2-litrový preplňovaný trojvalec s výkonom 96 kW/130 k. Napriek vyššiemu výkonu je spotreba veľmi nízka, či už sa hliníkový motor skombinuje so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou. Predbežné údaje o spotrebe podľa NEDC v kombinovanom cykle: 4,5 – 4,8 l/100 km, emisie CO2 103 – 111 g/km.
Na parametroch zážihových motorov má veľkú zásluhu systematická snaha konštruktérov znížiť ich vnútorné trecie straty na minimum. Turbodúchadlo reaguje bleskovo, takže už pri nízkych otáčkach poskytuje motor vysoký krútiaci moment. Konkrétne 1,2-litrový preplňovaný motor s výkonom 74 kW sa môže pochváliť najvyšším krútiacim momentom 205 Nm, pričom vyše 95 percent tejto hodnoty je k dispozícii v širokom rozsahu otáčok od 1 500 do 3 750 min. Výkonnejší 1,2-litrový preplňovaný motor (96 kW) dodáva najvyšší krútiaci moment 230 Nm, pričom najmenej 95 % tejto hodnoty je tiež k dispozícii v rozmedzí otáčok od 1 500 do 3 750 min.
Verzia s 1,2-litrovým preplňovaným motorom (96 kW) a manuálnou prevodovkou dosahuje rýchlosť až 202 km/h1 a z nuly na 100 km/h zrýchli za 9,2 sekundy. Mokka s 1,2-litrovým preplňovaným motorom (74 kW) dosahuje maximálnu rýchlosť 182 km/h a z 0 na 100km/h zrýchli za približne jedenásť sekúnd.
Základný 1,2-litrový preplňovaný motor (74 kW/100 k) sa štandardne kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vo verzii poháňanej 1,2-litrovým preplňovaným motorom s vyšším výkonom 96 kW/130 k si zákazníci môžu zvoliť medzi šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou s meničom. Vďaka adaptívnej riadiacej jednotke a technológii Quickshift predstavuje táto automatická prevodovka špičkovú ponuku v danej triede vozidiel. Vodič môže radiť prevodové stupne pomocou páčok pod volantom.
Dvojicu zážihových motorov dopĺňa živý turbodiesel s objemom 1,5 l a výkonom 81 kW/110 k, ktorý je spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Krútiaci moment turbodiesla vrcholí na hodnote 250 Nm. Predbežné údaje o spotrebe podľa NEDC v kombinovanom cykle: 3,8 l/100 km, emisie CO2 100 g/km.
Motory modelu Mokka |
1,2 Turbo |
1,2 Turbo |
1,2 Turbo |
1,5 CDTI |
Výkon (kW/k pri ot./min) |
74/100 pri 5 000 |
96/130 pri 5 500 |
96/130 pri 5 500 |
81/110 pri 3 500 |
Krútiaci moment (Nm pri ot./min) |
205 pri 1 750 |
230 pri 1 750 |
230 pri 1 750 |
250 pri 1 750 |
Emisná norma |
Euro 6d |
Euro 6d |
Euro 6d |
Euro 6d |
Prevodovka |
MT6 |
MT6 |
AT8 |
MT6 |
Predbežné údaje o spotrebe paliva podľa NEDC (l/100 km)1 |
||||
|
5,5 4,0 4,6 l/100 km 104 g/km |
5,3 4,0 4,5 l/100 km 103 g/km |
5,9 4,2 4,8 l/100 km 111 g/km |
4,4 3,4 3,8 l/100 km 100 g/km |
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Opel
Komentáre k článku