24.06.2020

FOTO: Úplne nový Opel MOKKA šokuje výrazným dizajnom

Opel dnes ukázal svetu úplne novú Mokku. Štýlový crossover sa podvolil blesku.

Blesk už nezostane iba v logu, bude aj znakom pohonu. Nová Mokka sa ukázala vo svojom elektrickom prevedení. Ale nebojte fanúšikovia kávy a termických motorov, aj pre vás má Opel Mokku. Príde aj ako s naftovým, tak i benzínovým motorom.

Nová Mokka okamžite zaujme jedovatou zelenou farbou laku, výrazným dvojfarebným prevedením a úplne novou, no zároveň mierne retro prednou maskou. Volá sa Opel Vizor a jej kľúčovými komponentmi sú svetlá s LED pásmi tesne Podkapotou na čiernom podklade. Centrom všetkého je pochopiteľne oplácky blesk, teda Blitz. Významnou súčasťou dizajnu sú už spomenuté LED svetlá. Aj Mokka rovnako ako Corsa, Astra či Insignia disponuje najmodernejšími svetlami. Tieto sa volajú IntelliLux LED a majú na oboch stranách po 14 segmentov, ktoré sa starajú o to, aby ste mohli jazdiť s trvalo zapnutými diaľkovými svetlami bez toho, aby ste oslňovali ostatných účastníkov cestnej premávky, pritom mali osvetlenie cesty a priľahlého okolia ako na „štadióne.“

Nová Mokka sa predstavuje najprv v elektrickej verzii. Volá sa teda celým menom Opel Mokka-e a disponuje batériami s kapacitou 50 kWh. Pritom už v základnej výbave ponúkne 100 kW DC nabíjanie, takže na 80% kapacity dobijete baterky za 30 minút. Štandardom je tiež jedno až trojfázové pomalé nabíjanie cez wallbox s výkonom 11 kW. Batérie s touto kapacitou zabezpečujú dojazd 322 km podľa WLTP v normálnom móde, pričom auto disponuje aj Eco módom pre maximalizáciu dojazdu a zníženie spotreby energie.

Elektromotor umiestnený v prednej časti automobilu dodáva maximálne 100 kW (136 k) a 260 Nm. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 150 km/h, aby sa spotreba elektrickej energie nadmerne nezvyšovala – chráni to dojazd i životnosť sústavy. Mimochodom, batérie majú štandardnú záruku 8 rokov, a pokiaľ je rovnaká ako pri ostatných elektromobiloch koncernu (a na 99% je) ide o záruku na 160 000 km, respektíve 8 rokov a garanciu udržania kapacity batérie nad 70% - v prípade, že poklesne pod túto úroveň, dostanete novú baterku zadarmenko.

Auto je v druhej generácii modelu Mokka kompletne prepracované. Bodaj by nie, veď od roku 2012 ubehlo dole Rýnom veľa vody a medzičasom sa Opel dostal pod krídla... PSA.

Vidieť to aj na Mokke. Stojí na novej koncernovej platforme, a keď si prestaneme patlať medové bajúzy, zistíme, že má veľa spoločného s koncernovým modelom zvaným DS3 Crossback. Takmer identické vonkajšie proporcie i veľkosť batožinového priestoru 350 litrov. Mokka je teda medzigeneračne kratšia ako predchodkyňa o 12,5 cm, no pritom ponúkne rovnako veľa priestoru pre pasažierov a len o 6 litrov menej miesta pre batožinu. Rázvor je o 2 mm väčší – má cca 2557 mm a celková dĺžka je cca 4150 mm.

Keď Mokka zvonka zaujala výraznou prednou maskou a karosériou malého crossoveru (segment B – teda Corsa+), vnútri zaujme v rovnakom štýle. V jednoduchosti je krása a platí to aj v interiéri. Na vodiča sú namierené dva veľké displeje s celkovou veľkosťou 10 až 12 palcov. Vodič i spolujazdec sedia na atestovaných sedadlách a vzduchotechniku môžu ovládať dedikovanými ovládačmi.

Nová Mokka príde do ponuky dílerov koncom leta a prvé kúsky sa k zákazníkom dostanú v začiatkom roka 2021. Foto interiéru nájdete v galérii. 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Opel

Komentáre k článku