2020-08-24 12:40:00
Rolls Royce EV by
Rolls Royce EV by Lunaz
Zdroj: Lunaz

Toto je pravdepodobne najštýlovejší elektromobil, ktorý si dnes môžete kúpiť

Drahý a štýlový elektromobil obvykle zároveň znamená vysoký výkon a extrémne technológie.

V tomto prípade ale nejde ani o maximálne možné výkony, krútiace momenty, ani zrýchlenia z 0 na 200 km/h. Nejde ani o najvyspelejšie vektorovanie krútiaceho momentu medzi štyrmi kolesami a zároveň štyrmi motormi. Ani nejde o najbrutálnejšiu, najväčšiu a najmodernejšiu batériu. Dokonca nejde ani o najfantastickejšiu rýchlosť nabíjania a ani o superľahké šasi. Dobre o najväčšiu batériu v osobnom automobile síce ide, ale nie je to to hlavné.

Zdroj: Lunaz

Priznám sa bez mučenia, že prestavba starých áut na elektromobily ma fascinuje už dlhšie. Je síce fajn mať zamastené ruky a monterky, mesiace bojovať s mechanikou a vo finále si užiť pár kilometrov bez poruchy. A potom sa znova vrátiť do dielne a zasa míňať človekohodiny, nervy, peniaze a čistiace prostriedky na vlastné ufúľané končatiny a kusy oblečenia. Ale...

Ale zachovať krásu očarujúcej karosérie, keď jej vizáž ešte nediktovali deformačné zóny, ani úspora materiálu a už vôbec nie plast. Zachovať ladné krivky áut, ktoré by pravdepodobne súčasného chodca rozdrapili na pätoro častí len pri letmom dotyku (lebo už ani tí chodci, nie sú čo bývali). Tak zachovať tieto krivky, a pritom nemusieť oberať seba a svojich blízkych o čas, iba o peniaze... Tak to má tiež niečo do seba.

Zdroj: Lunaz

Skrátka len prídete, vytiahnete auto zo štekra, otočíte kľúčikom a v tichosti, ktorá k takémuto autu aj tak najviac pasuje, vyrazíte na cesty. Tomu sa povie víkendové auto.

A na vrchole všetkých týchto predstáv a víkendových koníčkov a dielní a snov a človekohodín a stratených peňazí a zdanlivo nekonečných opráv je... Rolls Royce. Kráľovské auto má gigantický cveng aj dnes. Ale v minulosti malo možno ešte väčší. A malo aj podstatne väčšie ťažkosti s technikou, i keď každý majiteľ veterána značky Rolls Royce bude zaryto tvrdiť, že to za to stojí. Ak by ale stálo, firma ako Lunaz by sa neuživila. A prekvapivo sa uživí a vo svojej práci pokračuje s ešte väčším dôrazom.

Zdroj: Lunaz

Toto je Rolls Royce Phantom V. Vyrábal sa v rokoch 1959 až 1968 a celkovo sa za 9 rokov vyrobilo 832 kusov. Na jednom z nich jazdil John Lennon, na ďalšom posledný iránsky šáh Mohammad Rezá Pahlaví (možno aj preto posledný), ďalej Elton John, tiež Josip Broz Tito, ba Elvis Presley, či Kráľovná Alžbeta, no a dokonca aj večný princ Charles na ňom už celú večnosť jazdí.

Tak tento Phantom si u firmy Lunaz môžete kúpiť bez starostí s motorom V8 so 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Namiesto neho dostanete kompletný balík vnútorností s výkonmi a charakteristikou podľa vlastnej potreby a s kapacitou batérie až 120 kWh.

Zdroj: Lunaz

Žiadne výrezy v karosérii pre nabíjací port, ale viečko nádrže, tak ako inokedy. Všetky pôvodné kontrolky funkčné, no k tomu rafinovane ukryté výdobytky modernej doby vrátane wi-fi, displejov, modernej klimatizácie a mnohého ďalšieho – čo vám len napadne. A to všetko v pôvodných autách s neuveriteľnou patinou času a pripomenutím ducha „najlepšieho auta na svete.“

A pritom za skromnú cenu štartujúcu (už od) 0,5 milióna libier, teda 554 000 eur.

Pravda, je tu aj lacnejší model. Za „púhých“ 350 tisíc libier šterlingov teda 388 tisíc eur môžete získať Silver Cloud I, či II, či III. a to s batériou s kapacitou 80 kWh. Alebo si môžete vybrať Bentley S2 Flying Spur, či Jaguar XK120.

Zdroj: Lunaz

Phantom a Silver Cloud majú výrobu limitovanú na 30 kúskov a iné to nebude ani pri ostatných autách. Otázka tak znie, či to za to stojí. Možno by stačil aj elektrický Favorit. Veď už aj to je youngtimer a navyše elektrický Favorit nie je len môj výmysel. Také mali aj vo fabrike vo forme prototypu... Najlepšie auto sveta to nie je a asi ani kráľovná Alžbeta sa v ňom nevozila, ale na naše pomery tiež frajerina.

Viac obrázkov nájdete v galérii.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: carscoops, Lunaz

Komentáre k článku


Stream naživo