2024-04-08 10:06:00
Audi A3 facelift
Audi A3 facelift
Zdroj: Audi

Čo má spoločné vylepšené Audi A3 a Dacia Sandero Stepway?

Nemecká automobilka Audi sa rozhodla ísť cestou inovácie svojho modelu A3.

Už bol na trhu predsa dostatočne dlho na to, aby prišiel s novinkami. Od roku 2020. A vylepšenia sú vo forme búrky nielen pri pohľade zvonka, ale najmä pri pohľade na jednotlivé funkcie vozidla. Čo sa teda zmenilo, prečo porovnávam Daciu Sandero Stepway a Audi A3?

Výzor vozidla upravila predná Maska chladiča so šesťuholníkovým tvarovaným, ale iným ako doposiaľ. Rozdielne sú aj bočné nasávacie otvory, ale aj znak našiel nové pôsobisko. Už nie je tak veľký v centre masky chladiča, ale o niečo menší a posunutý vyššie. Vzadu si Audi zobralo ako referenciu model RS3 a podľa nej vymodelovalo nový nárazník. Ak hľadáte ďalšie zmeny, tak tými môže byť buď použitie inak tvarovaných zliatinových diskov, alebo pridanie niektorých iných farieb ako boli doteraz. Tieto dve zmeny sú však štandardné a klasické pre väčšinu faceliftov, takže ich vlastne ani netreba riešiť.

Zdroj: Audi

Čo treba riešiť je fakt, že do ponuky pribudne nová verzia Allstreet. Bude naozaj niečím podobným ako je Dacia Sandero Stepway. Bude trochu zvýšeným crossoverom medzi reálnym crossoverom a hatchbackom. Získa plastové lemovanie celej spodnej časti karosérie a tiež získa aj 3 centimetre svetlej výšky naviac. Tie budú určite hlavne vďaka použitiu väčších priemerov zliatinových diskov a pneumatík. Základom sú disky s priemerom 17 palcov, ale môžu narásť až na 19 palcov, ak máte odvahu. Automobilka tvrdí, že nastavenie podvozku bude trochu mäkšie ako pri bežných verziách a taktiež dodáva, že ku plastovým lemom pribudne aj imitácia ochranných líšt a plechov pod vozidlom.

Ak si myslíte, že interiér sa takmer nezmenil, tak sa mýlite. Okrem iných poťahov predvádza aj nový volič automatickej prevodovky. Z malej páčky sa stal ešte menším posuvným obdĺžnikom. Ak tipujete, že je to niečo podobné ako v elektrickom modeli Škoda Enyaq, tak ste rozhodne na správnej adrese.

Lenže tým nekončíme. Z ostatnej verzie si inovovaná forma Audi A3 berie aj usporiadanie s dvomi displejmi. Displej s uhlopriečkou 12,3 palca je pred vodičom a s uhlopriečkou 10,1 palca je v strede na ovládanie informačno-zábavného systému. A toto je miesto, kde začnú byť veci divné. Audi bude mať v Európe veľkú škálu využitia predplatených služieb. Máte v ponuke síce nové maticové LED svetlá, ale za prepínanie diaľkových v automatickom režime budete pri základných LEDkách platiť mesačné poplatky. Môžete si zvoliť buď platenie každý mesiac, polročne, ročne, raz za 3 roky, alebo môžete funkciu kúpiť trvalo. Sumy sa budú, samozrejme, líšiť.

Zdroj: Audi

A čo ďalej bude fungovať v takomto režime? Za mesačne poplatky budete využívať aj dvojzónovú automatickú klimatizáciu, lebo vám ju prepne do jednozónovej. Budete využívať aj adaptívny tempomat, ktorý je najviac otázny. Ak nezaplatíte, bude štandardný, alebo nebudete mať tempomat vôbec? No a o možnosti integrácie mobilného telefónu a prepojenia cez Apple CarPlay a Android Auto za mesačný paušál už dávnejšie uvažovalo BMW. To sa ale, celkom rozumne, na podobné vychytávky radšej vykašľalo. Takže ako platíte Netflix, HBO Max, Sky Showtime a Spotify, budete zjavne musieť platiť aj za niektoré funkcie, ktoré auto má, ale nemohli by ste ich využívať.

Využívať ale budete môcť 1,5-litrový štvorvalec TFSI schovaný za označením 35 TFSI. Tento agregát má vypínanie valcov a štandardne mild hybrid. Napadá mi ešte jedna možnosť ako spoplatniť používanie auta. Čo takto zaviesť pripájanie dvoch valcov na základe predplatného? Už počujem cinkanie peňazí v Ingolstadte. Motor bude mať výkon 110 kW (150 k) a bude poháňať výlučne predné kolesá. Buď to bude cez manuálnu 6-stupňovú prevodovku, alebo cez 7-stupňový automat. Rovnaký výkon bude mať aj štvorvalec na naftu, ale pri ňom vypínanie valcov nehrozí. Štvorvalec tiež prinesie 110 kW (150 k) a spojenie s primárne sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Do konca roka má pribudnúť aj plug-in hybridná alternatíva, ktorá už ale môže byť na základe úplne nového hybridu.

Audi oznámilo, že v Európe má stať hatchback označený Sportback 35 650 € práve s motorom 35 TFSI a za 800 € naviac získate trojpriestorovú karosériu sedan. Nová verzia A3 Allstreet má stáť 37 450 €.


AUTOR: © Zoznam/jm

Komentáre k článku


Stream naživo