Volkswagen Polo Robust vzal tému Dacii Sandero Stepway
Volkswagen má celkom diverzifikované portfólio aj rozdielne podľa konkrétnej krajiny.
U nás sú modely nejaké, iné sú napríklad v Austrálii a úplne iné v USA. A ďalší príklad môže byť Brazília, ktorá dostane novú sériu modelu Polo označenú slovíčkom Robust.
Nie tu nenačierame do kávových problematík, aj keď v Brazílii to téma určite je, ale do pracovnej tematiky a práve VW Polo Robust má byť farmárskym doplnkom pick-upov a iných veľkých vozidiel. Preto je niečím ako u nás Dacia Sandero Stepway. Recept je úplne rovnaký a rozdiel je len jedna ingrediencia. Berte to tak ako keby jedno bolo kuracie a druhé morčacie. Rozdiely sú, ale vo finále sa obidve autá dostávajú vlastne k tomu istému výsledku. Zasýtenie je v tomto prípade zvýšený hatchback. Ale jeden zásadný rozdiel tu vlastne bude. Je vo finálnom úžitku. Kým v Európe je to primárne o štýle, v Južnej Amerike majú ako ciel úžitok. Je to vlastne pracovný brat Volkswagenu Polo Cross predávaného u nás kedysi.
Čím sa líši nová verzia Pola od tých ostatných štandardných? Je to hlavne výzor a interiér. Zvonka si auto zobralo pracovnú tematiku a využívala jemne zvýšenú svetlú výšku. Zvýšenú svetlú výšku dosiahol Volkswagen použitím iných pružín a iných kolies. Ďalšou novinkou je použitie upravených diskov a trochu terénnejších pneumatík.
Interiér malého modelu s pracovnou tematikou ozvláštnia koženkové poťahy, ktoré sú ľahšie na údržbu ako klasické látkové. Po nohami budú mať pasažieri, ale aj vodič, gumové rohože, znova v znamení najjednoduchšieho čistenia. Už chýbajú azda len odtoky a miesto koberca plastová vvanička. To ale Polo Robust mať nebude. To by boli špeciálne požiadavky, ktoré by sa ťažšie odôvodňovali z finančného hľadiska pri výrobe.
Prekvapením rozhodne nebude, že Polo Robust dostane do sériovej výbavy ťažné zariadenie, šok prichádza inde. Pod prednou kapotou je litrový trojvalec. Nič, na čo by sme si nezvykli už u nás. Ale je to jeho základná verzia s atmosférickým plnením a výkonom dosahujúcim 63 kW (85 k). Krútiaci moment je tiež veľmi miernych 101 Nm. Všetky tieto veličiny smeruje ku predným kolesám 5-stupňová manuálna prevodovka.
Volkswagen Polo Robust je pracovná verzia s takmer všetkým, čo by mohla potrebovať, okrem výkonu. Pri brazílskom trhu je ale jedno prekvapenie z pohľadu Volkswagenu väčšie ako motor v Pole. Kým u nás už naplno beží predaj novej generácie modelu Amarok, v Brazílii sa ešte predáva stále jeho pôvodná verzia. Tá s domácim trojlitrom VW.
AUTOR: © Zoznam/jh
Komentáre k článku