Mercedes oficiálne priznal farbu
Na rozdiel od iných automobiliek sa Mercedes nezahral na mŕtveho chrobáka, ale po nechcenej medializácii (už prichystaných) fotografií faceliftu triedy E to nezahral do autu.
Ukázal vynovenú tvár sedanu, ale aj kombi. Obidve verzie dostali výrazne prepracovanú prednú časť, hlavne svetlá a masku chladič. Vzadu a pod kapotou už toľko zmien nie je. No nech je to akékoľvek, medzigeneračné omladenie v takom rozsahu sa len tak naozaj nevidí. Mercedes sám priznáva, že je to najkomplexnejšia modernizácia v histórii značky. Dizajn, výbava, motory a elektronické systémy – to je v skratke zoznam zmien.
Vzhľad v športovom štýle
Rozsiahly facelift priniesol zaujímavú vizáž. Skončila sa éra dvojitých reflektorov, ktoré sú teraz pod spoločným krytom. Napriek tomu sú zdvojené svetlá pod nim viditeľné. Namiesto dvojsvetiel sa Mercedes-Benz vrátil ku koreňom, lebo jednoduchými svetlometmi disponovala aj celkom prvá trieda E, model W124, ktorá sa prestala vyrábať v polovici deväťdesiatych rokov. Zmena je aj v tvare karosérie, ktoré sa priblížili líniám najnovších modelov automobilky. Oveľa oblejšia je celá karoséria, ktorej hranatosť bola asi najväčším tŕňom v oku doterajšej klientele. Upravený zadný blatník vymenil anabolickú svalovú hmotu so zvláštnym prelisom odvolávajúcim sa na históriu, za konzervatívnejšiu horizontálnu hranu. Oblá je hlavne maska chladiča s dvoma odlišnými výrazmi podľa toho, akú výbavu si vyberiete. Konzervatívnejšia Elegance využíva tri jednoliate lamely v maske, trojcípu hviezdu na kapote a menšie a jednoduché otvory nasávania v nárazníku. Avantgarde má veľké logo priamo v strede krytu chladiča s párom veľkých lamiel a výrazne viac vykrojenými prívodmi vzduchu k brzdám. V zadnej časti je zmien najmenej. Nad preštylizovaným nárazníkom sú pomerne veľké upravené svetlá, ktoré veľmi neumožňujú rozoznať, že je to Mercedes. Denné LED bude v štandarde, kompletné diódové svetlá však len za príplatok. Do ponuky sa dostane aj dynamicky a športovo naostrená verzia AMG Sport, ktorá má pomerne agresívny bodykit.
Interiér skoro bez zmeny
Toto tvrdenie však nie je pravdivé, to iba na prvý pohľad tak vyzerá. Interiér sa však v porovnaní s vonkajšími úpravami výrazne nezmenil. Okrem nového volantu má odlišné prístroje, ovládače, nové typy čalúnenia a obkladov. Ale zmenili sa materiály, sú lepšie spracované, vzhľad je tiež iný. Iné sú výduchy ventilácie, výrazná je lišta palubnej dosky, ktorá sa tiahne cez celú šírku.
Downsizing sa nekoná
Prekvapením je, že pôvodne zamýšľaný turbomotor s objemom 1,6 l v ponuke nebude. Základom je nový zážihový štvorvalec s turbodúchadlom s variabilným časovaním a priamym vstrekovaním paliva. Nahradil tisícosemstovku. Vo verzii E 200 má 135 kW, ako E 25 disponuje o 20 kW vyšším výkonom. Modely E 300, E 350, vrátane pohonu všetkých kolies 4Matic využívajú pôvodný atmosférický vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra. Nová a nižšia priemerná papierová spotreba je v rozmedzí od 6,8 do 7,8 litra aj vďaka štandardne montovanému systému stop-štart. Novinkou v ponuke zážihových motorov je dvakrát preplňovaný vidlicový šesťvalec s objemom 3,0 litra. Napriek menšiemu objemu má označenie E 400 a vyplní medzeru medzi E 350 a E 500. Jeho maximálny výkon je 245 kW. Tento pohon bude k dispozícii aj pre verziu 4Matic a platia skoro také isté dynamické parametre. Iba spotreba je trocha vyššia – všetko nájdete v tabuľke. Do kompletného zhrnutia už chýba iba verzia E 63 AMG.
Model | Motor | Objem v cm3 | Výkon pri ot. | Krútiaci moment pri ot. | 0-100 km/h (s) | l/100 km | CO2 g/km |
E 200 | R4 | 1991 | 135 kW (184 k)/ 5500 | 300 Nm/ 1200 - 4000 | 7.9 (8.3) | 5.8 (6.0) | 135 (139) |
E 250 | R4 | 1991 | 155 kW (211 k)/ 5500 | 350 Nm/ 1200 - 4000 | 7.4 (7.8) | 5.8 (6.1) | 135 (141) |
E 300 | V6 | 3498 | 185 kW (252 k)/ 6500 | 340 Nm/ 3500 - 4500 | 7.1 (7.5) | 6.8 (7.1) | 159 (165) |
E 300 4Matic | V6 | 3498 | 185 kW (252 k)/ 6500 | 340 Nm/ 3500 - 4500 | 7.4 (7.8) | 7.4 (7.8) | 174 (184) |
E 350 | V6 | 3498 | 225 kW (306 k)/ 6500 | 370 Nm/ 3500 - 5250 | 6.3 (6.7) | 6.8 (7.1) | 159 (165) |
E 350 4Matic | V6 | 3498 | 225 kW (306 k)/ 6500 | 370 Nm/ 3500 - 5250 | 6.6 (7.1) | 7.4 (7.8) | 174 (184) |
E 400 * | V6 | 2996 | 245 kW (333 k)/ 5250 - 6000 | 480 Nm/ 1600 - 4000 | 5.9 (6.3) | 7.5 (7.7) | 175 (179) |
E 400 4Matic * | V6 | 2996 | 245 kW (333 k)/ 5250 - 6000 | 480 Nm/ 1600 - 4000 | 5.9 (6.3) | 8.0 (8.3) | 185 (194) |
E 500 | V8 | 4663 | 300 kW (408 k)/ 5000 - 5750 | 600 Nm/ 1600 - 4750 | 5.2 (5.4) | 8.9 (9.3) | 209 (216) |
E 500 4Matic | V8 | 4663 | 300 kW (408 k)/ 5000 - 5750 | 600 Nm/ 1600 - 4750 | 5.2 (5.4) | 9.4 (9.5) | 219 (222) |
Pozn: údaje v zátvorkách sú platné pre kombi verziu
Vznetové motory takmer bez zmeny
U dieselových motorov sa takmer nič nezmenilo – údaje nájdete zoradené v tabuľke.
Model | Motor | Objem v cm3 | Výkon pri ot. | Krútiaci moment pri ot. | 0-100 km/h (s) | l/100 km | CO2 g/km |
E 200 CDI | R4 | 2143 | 100 kW (136 k)/ 2800 - 4600 | 360 Nm/ 1600 - 2600 | 9.5 (10.1) | 4.9 (5.3) | 127 (137) |
E 220 CDI | R4 | 2143 | 100 kW (136 k)/ 2800 - 4600 | 400 Nm/ 1400 - 2800 | 8.4 (8.6) | 4.7 (5.2) | 125 (134 |
E 250 CDI | R4 | 2143 | 150 kW (204 k)/ 3800 | 500 Nm/ 1600 - 1800 | 7.5 (7.8) | 4.8 (5.2) | 128 (136) |
E 250 CDI 4Matic | R4 | 2143 | 150 kW (204 k)/ 3800 | 500 Nm/ 1600 - 1800 | 7.9 (8.1) | 5.5 (5.8) | 143 (152) |
E 300 BlueTEC | V6 | 2987 | 170 kW (231 k)/ 3800 | 540 Nm/ 1550 - 2400 | 7.1 (7.4) | 5.5 (5.7) | 144 (152) |
E 350 BlueTEC | V6 | 2987 | 185 kW (252 k)/ 3600 | 620 Nm/ 1600 – 2400 | 6.6 (6.9) | 5.5 (5.7) | 144 (152) |
E 350 BlueTEC 4Matic | V6 | 2987 | 185 kW (252 k)/ 3600 | 620 Nm/ 1600 – 2400 | 6.7 (7.0) | 6.0 (6.4 | 160 (170 |
E 300 BlueTEC HYBRID | V6 | 2143 | 150 kW (204 k)/ 4200 +emotor 19 kW (26 k) |
500 Nm/ 1600 – 1800, emotor 280 Nm |
7.5 (7.8) | 4.1 (4.4) | 107 (116) |
Pozn: údaje v zátvorkách sú platné pre kombi verziu
Zamerané na bezpečnosť
Facelift triey E prezentuje vo svetovej premiére jedenásť nových a zlepšených asistenčných systémov, ktorými bude disponovať budúca generácia triedy S. Pre svoju prácu používajú napríklad stereoskopickú kameru pred vnútorným spätným zrkadlom s dosahom až 500 metrov, ktorá je schopná pri uhle záberu 45 stupňov vytvárať do vzdialenosti 50 metrov 3D elektronickú mapu pred vozidlom. V spolupráci s viacstupňovými radarovými snímačmi dokáže rozoznávať pevné aj pohybujúce sa prekážky a chodcov a z danej situácie vyhodnocuje možné nebezpečenstvo a kolízne situácie. Modernizovaná verzia má taktiež vylepšený multimediálny systém a praktické ovládanie otvárania a zatvárania kufra bez použitia rúk.
DOPLNENÉ 16.12.: Podarilo sa nám získať aj prvé odiciálne video modernizovanej triedy E, tak si ho vychutnajte.
Modernizované Éčko sa verejnosti oficiálne predstaví v januári na detroitskom autosalóne NAIAS 2013. Európska premiéra bude nasledovať na marcovom autosalóne v Ženeve. Vtedy sa plánuje aj vstup na trh.
ZDROJ: mercedes-benz
Komentáre k článku