2014-05-01 19:30:00
ŠKODA 130 RS bola
ŠKODA 130 RS bola svojho času označovaná za „Porsche Východu“. Za volantom tohto kupé sa objaví rely matador Matthias Kahle.
Zdroj: Škoda auto

Škoda vypravila reprezentovať na Bodensee Klassik štyri atraktívne autá

Jazda veteránov vedie cez tri krajiny, v pláne je 600 kilometrov, na štarte 180 účastníkov

Škoda nastúpi na štart veteránskej rely Bodensee Klassik. Na treťom ročníku jazdy rovnomernosti a spoľahlivosti okolo Bodamského jazera posiela značka na takmer 600 kilometrov dlhú trať atraktívne kvarteto áut. Na štart sa postavilo kvarteto historických vozidiel Škoda: Tudor, Felicia, 130 RS a Rapid.

 „Bodensee-Klassik je jednou z najkrajších a najpestrejších jázd veteránov aj youngtimerov,“ povedal Ing. Michal Velebný, koordinátor reštaurátorskej dielne Škoda Múzea. Štyri autá Škoda, ktoré sa na pretekoch zúčastňujú patria medzi míľniky našej 119 ročnej histórie,“ dodáva Velebný.

Častým hosťom veteránskych súťaži, ktorý určíte aj pri Bodamskom jazere vzbudí veľkú pozornosť  je tyrkysovo zelená Škoda Felicia z roku 1961. Auto pochádza z firemnej zbierky historických vozidiel v Mladej Boleslavi. Svojim elegantným tvarom a výraznými „krídielkami“ na zadnej časti je tento zberateľmi stále žiadanejší kabriolet považovaný za jedno z najatraktívnejších áut šesťdesiatych rokov. So svojimi 930 kg patrí Felicia naozaj medzi „ľahké váhy“. Auto poháňa štvorvalcový benzínový motor  s výkonom 50 koní (36,75 kW) so zdvihovým objemom 1089 cm³.

Zdroj: Škoda auto
Zdroj: Škoda auto

Škoda 1101, známejšia pod označením ‚Tudor’, je významným reprezentantom povojnovej éry automobilky Škoda. Na súťaži Bodensee Klassik sa zúčastňuje mimoriadny polokabriolet Tudor. Auto bolo od apríla 1948 niekoľko rokov v službách veľvyslanectva Švajčiarska v Prahe, potom v súkromnom vlastníctve. V roku 2005 auto prevzalo Škoda Múzeum a podrobilo ho citlivej renovácii. Štvorvalcový motor s objemom 1 089 cm³ má výkon 32 konských síl (23,5 kW).

Škoda 130 RS bola na prelome sedemdesiatych a osemdesiatych rokov minulého storočia jedným z najúspešnejších pretekárskych áut. V Bregenz štartuje auto z roku 1976, za volant si sadne sedemnásobný rely majster Nemecka Matthias Kahle. Škoda 130 RS, vo svojej dobe prezývaná „Porsche Východu“, dosiahla okrem iného aj double pri Rallye Monte Carlo 1977 a víťazstvo v majstrovstvách Európy cestovných áut v roku 1981. Motor disponuje výkonom 100 kW ( 136 konských síl pri 8 500 ot/min, auto dosahuje maximálnu rýchlosť 200 km/h.

Najmladším reprezentantom značky Škoda v štartovnom poli je Škoda Rapid z roku 1984. Dvojdverové kupé kompletne zreštaurovali v roku 2013. Rapid bol vo svojej dobe zaujímavým predstaviteľom vozidiel značky Škoda s motorom vzadu. Benzínový štvorvalec  s objemom 1,3 litra podáva výkon 43 kW (58 k) a maximálna rýchlosť je 130 km/h.

Tretí ročník súťaže Bodensee Klassik potrvá tri dni (od 1. do 3. mája), štart i cieľ je vždy v rakúskom meste Bregenz. Na programe je päť etáp s celkovou dĺžkou 600 kilometrov, ktoré vedú malebnými regiónmi po území vedú Nemecka, Rakúska a Švajčiarska. Účastníkov čakajú krásne alpské scenérie a grandiózne výhľady. O víťazstve v súťaži nerozhoduje najvyššia rýchlosť, ale spoľahlivosť a rovnomernosť jazdy. Do súťaže sa môžu prihlásiť historické autá až do roku výroby 1994.

Jozef Vydra
ZDROJ: Škoda auto

Komentáre k článku


Stream naživo