Daimler kupuje podiel v čínskej plagiátorskej automobilke!
Zaujímavá situácia: dnes skupujú čínske spoločnosti rôzne firmy v Európe aj v USA. Nemecký Daimler sa rozhodol pre opačný krok.
Oznámil, že kupuje 12% podiel v spoločnosti BAIC. Toto rozhodnutie môže prekvapiť iba nezainteresovaného. Dá sa totiž povedať, že partnerstvo stuttgartského Daimleru s pekingským BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Corp.) je už tradičnou záležitosťou. Divízia Beijing Benz Automotive Company (BBAC) vyrába v Číne vozidlá Mercedes-Bernz v licencii od roku 2006. Ďalšia divízia od vlani pridala k tomu aj výrobu nákladných vozidiel. No a oddelenie Beijing Mercedes-Benz Sales Service Company Ltd. na čínskom trhu zabezpečuje predaj všetkých vozidiel Mercedes-Benz. Okrem áut vyrobených v Číne aj tých, ktoré sa do tejto veľkej krajiny importujú.
Veľký potenciál veľkej Číny
To je práve jeden z dôvodov, ktoré sprevádzajú tento, na prvý pohľad nelogický krok. Daimler tým vyslovil svojmu partnerovi dôveru. A to aj napriek tomu, že mu vlastne pod nosom vyrába kópie vlastných modelov – napríklad BAIC BC301Z – čo je vlastne takmer dokonalá kópia aktuálneho modelu Mercedes-Benz triedy B. Rozdiel je tak iba v motoroch – čínsky plagiát poháňajú zastarané benzínové štvorvalce. Motory s objemom 1,3 a 1,5 litra sa vyrábajú podľa vzoru Mitsubishi.
Prienik z Európy do Číny
To sa hlavne v poslednom čase tak často nevidí. Daimler oznámil, že podpísal dohodu, na základe ktorej sa za cenu 640 milionov € stáva majiteľom 12% podielu čínskeho koncernu. Ako vlastník značky Mercedes-Benz stáva prvou európskou automobilkou, ktorej sa to podarilo. Dôležité je, že okrem dvoch kresiel v správnej rade BAIC získava Daimler najmä majoritný podiel v spomenutom predajnom oddelení. A to je to hlavné, o čo stuttgartskému Daimleru ide v prvom rade. Pritom táto investícia nie je jeho jedinou akvizíciou v krajine za Veľkým múrom. Daimler už vlastní polovicu podielu v projekte elektromobilov značky Denza s ďalšou čínskou automobilkou BYD. Teraz už je zrejmé, čo týmito nákupmi nemecká automobilka sleduje. Uvedomila si zavčasu potenciál tamojšieho trhu a nepodceňuje kúpnu silu čínskych zákazníkov. Preto je pripravená odhryznúť si čo najviac z toho, čo sa ponúka.
ZDROJ: Autohome China
Komentáre k článku