2023-10-04 13:24:00
Mazda 2 hybrid facelift
Mazda 2 hybrid facelift 2023
Zdroj: Mazda

Mazda 2 je celkom nová. Takto teraz vyzerá

Mazda 2 Hybrid má novú tvár, odlíši sa od Yarisu.

Mazda už dlhšie spolupracuje s Toyotou pri niektorých vozidlách. Teda začalo to Mazdou 2, ktorá má aktuálne dve verzie. Základná Mazda 2 s obyčajnými benzínovými motormi je plne pod taktovkou pôvodnej automobilky, ale externista zasahuje v prípade hybridnej verzie. Mazda 2 Hybrid je Toyota Yaris v prestrojení. Doteraz bolo prestrojenie také ako keď si dá niekto na seba plastové okuliare s nosom a fúzami. Stále bolo vidno príbuzenstvo, ktoré teraz nová verzia trochu zmierňuje.

Takže čo sa zvonku zmenilo? Práve zvonku je zmien najviac a vidno ich už v prednej časti. Mazda prepracovala kompletne celý nárazník a má teraz úplne iný otvor na prívod vzduchu ku chladičom a zároveň má veľké bočné plochy, ktoré dizajn trochu zjednocujú s ostatnými automobilmi tejto značky.

Vo vzorkovníku farieb pribudne aj nová farba s názvom Gloss Blue, ale to rozhodne nebude všetko z vonkajších zmien. Najväčšia zmena, ešte väčšia ako tá na prednom nárazníku, sa totiž udiala v zadnej časti, kde automobilka zvolila kompletne iný prístup ku tvarovaniu. Kým doteraz mala Mazda 2 Hybrid svetlá prepojené rovnako ako Yaris, teraz čierny prepoj necháva v minulosti a svetlá oddeľuje. Nie je to síce tak trendové, ale je to minimálne odlišujúce od pôvodnej Toyoty Yaris.

Zvonka máme pred sebou zopár zmien, vnútri ich až tak veľa nie je. Zmeny sú hlavne vo forme nových vybav. Nové výbavy začínajú verziou Prime line, ktorá už má bezkľúčové otváranie. A tiež ponúka možnosť zrkadlenia mobilných telefónov obidvoch dôležitých platforiem. Výbava Centre line zase doplní lepšie reproduktory a Exclusive line pridá naviac 16-palcové zliatinové disky a parkovacie senzory vpredu aj vzadu. Dokonca má aj monitorovanie vozidiel v mŕtvom uhle a parkovacieho asistenta pomáhajúceho pri umiestňovaní auta do parkovacích miest. Výbava Homura, ktorá býva tesne pri vrchole, zase ukazuje naviac LED predné svetlá a dvojzónovú automatickú klimatizáciu. Vrcholom bude Homura Plus, ktorá ešte rozšíri ponuku o väčší displej. Miesto pôvodných 9 palcov všetkých ostatných výbav bude mať uhlopriečku až 10,5 palca a v rámci výbavy naviac bude ešte aj panoramatická sklená strecha.

Zdroj: Mazda

Ďalšie zlepšenia nebolo treba robiť. Hybridný systém ostáva presne rovnaký ako bol doteraz. To znamená, že pozostáva z 1,5-litrového benzínového motora s tromi valcami, ktorý má výkon 67 kW (91 k) a sekunduje mu elektromotor s výkonom 59 kW (80 k). Výkony sa nezarátavajú, kombinovaný výkon je totiž 85 kW (115 k). Motory spolupracujú s automatickou bezstupňovou prevodovkou eCVT, ale zároveň aj s pohonom predných kolies. V reálnom svete to znamená zrýchlenie na stovku za 9,7 sekundy a maximálnu rýchlosť obmedzenú na 175 km/h. Viac výkonu však potrebovať nebudete a toto auto bude dostatočné pre každodenné jazdenie v meste aj mimo neho. Na diaľnice asi nebude príliš dobrým spoločníkom, lebo hlavné slovo má mimo nich. V kombinovanom cykle podľa merania WLTP, vychádza kombinovaná spotreba 3,8 litra a na diaľnici sa trocha zvyšuje.

Mazda 2 Hybrid však nie je jediným vozidlom s hybridným pohonom, ktoré by bolo v tejto triede. Veď má ako konkurenta aj svojho darcu orgánov, Toyotu Yaris a svoje, v hybridnej hre, chce povedať aj Renault Clio E-tech.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mazda

Komentáre k článku


Stream naživo