2023-10-02 21:47:00
BMW 5 PHEV
BMW 5 PHEV
Zdroj: BMW

BMW doplnilo plug-in hybridy 530e a 550e xDrive

BMW na začiatku predstavilo, pre svoj model s označením BMW radu 5, iba niekoľko pohonných jednotiek, pričom ďalšie postupne pribúdajú.

Pri spustení predaja bol dôraz kladený na štvorvalce a elektrickú alternatívu, teraz prichádzajú na rad plug-in hybridy. V ponuke modelu budú rovno dva a budú sa líšiť nielen základným spaľovacím prvkom, ale aj pohonom.

BMW radu 5 začne s plug-in hybridnou verziou 530e. Bude mať podkapotou dvojlitrový benzínový motor a elektromotor spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Táto sústava dokáže vyvinúť maximálne 221 kW (300 k) a bude poháňať výlučne zadnú nápravu. Maximálny krútiaci moment bude pritom veľmi sľubných 450 Nm. Batéria bude zhodná s výkonnejšou verziou, stále bude mať kapacitu 19,4 kWh, ktoré dobijete z nuly na plný stav za 3 hodiny a 15 minút. To by mohlo znamenať nabíjanie výkonom 7,4 kW, čiže BMW neponúka pre svoje vozidlá s možnosťou rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom. Ale naspäť k 530e. Na plné nabitie má prejsť až 100 km, čo znamená celkom rozumné hodnoty spotreby. Je to vďaka najnovšej generácii elektrického systému pohonu. Najslabší hybrid ale neznamená slabé zrýchlenie, veď to naznačujú už základné parametre. Na stovke je 530e za 6,3 sekundy. Maximálne sa dostane na 230 km/h a čisto na elektrickú energiu zvládne ísť až 140 km/h.

Druhá výkonnejšia alternatíva bude 550e xDrive. Ako už samotný názov napovedá, toto bude vozidlo s pohonom všetkých štyroch kolies a bude o niečo ťažším vozidlom v PHEV ponuke. Vďaka pridanej hmotnosti, ktorá vychádza zo štvorkolky a s ťažšieho motora, trojlitra, dokáže na nabitie prejsť už iba 90 km. Výkony je nezanedbateľných 360 kW (489 k) a jeho podanie bude celkom strhujúce. Veď krútiaci moment sa dostal až na 700 Nm a to znamená aj zrýchlenie na stovku za 4,3 sekundy. Maximálne vie ísť 250 km/h, keď zasiahne obmedzovač rýchlosti a maximum na elektrickú energiu je rovnaké ako v prípade 530e.

Bez ohľadu na zvolenú verziu budú plug-in hybridy disponovať adaptívnou rekuperáciou, ktorá bude vracať energiu vznikajúcu pri spomaľovaní späť do batérie. Takisto budú mať obidve vozidlá štandardne 19-palcové zliatinové disky a prinesú veľa možností na poli príplatkovej výbavy.

Ak vás niektoré z týchto vozidiel s možnosťou nabíjania zaujalo, tak už teraz si ich môžete objednať a prvé dodávky sú naplánované už na november. Je tu však jedna vec, ktorú treba pripomenúť. Toto BMW radu 5 už je veľké auto. Už svojou dĺžkou presiahlo 5 metrov a dostalo sa tak na úroveň krátkeho BMW radu 7 z minulosti. S tým treba rátať pri parkovaní. A rozhodne musíte rátať aj s faktom, že nabíjací konektor máte umiestnený na blatníku pred vodičom.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku


Stream naživo