2013-01-18 06:16:16
Chevrolet Corvette: oficiálne predstavenie
Po niekoľkých desaťročiach sa objavilo meno Stingray znova.
Zdroj: Chevrolet

Chevrolet Corvette: oficiálne predstavenie

To, čo sa už čakalo, je naozaj pravda: legenda je späť. Siedma generácia Corvette navyše prišla s kultovým menom Stingray. Teda raja.

Chevrolet v Detroite odhalil v podobe novinky aj kúštik nostalgie v súčasnom kabáte. Odkaz na predchodcov zo šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov predchádzajúceho storočia pripomína nielen logo na predných blatníkoch, ale aj niekoľko štylistických odkazov v modernom stvárnení dizajnu vozidla. 

 „Vette“ s výraznými črtami

Vzhľad novej verzie bol už približne známy, veď vznikli počítačové rendery podľa patentových nákresov. Reálne však vyzerá auto lepšie ako ktorékoľvek náčrty, hlavne vďaka diódam pre denné svietenie v hlavných svetlometoch. Aj v porovnaní s minulou generáciou je novinka oveľa ostrejšie rezaná, má viac hrán. Už v základe vyzerá takmer ako vyšpičkovaná ZR1.

Zdroj: Chevrolet
Zdroj: Chevrolet

Zmenu priniesla aj klasickejšia koncepcia konštrukcie hliníkového skeletu karosérie s návratom k mohutnejším zadným stĺpikom. Hranatá zadná časť vozidla a rovnako aj svetlá pripomínajú model Camaro. Vyústenie štyroch výfukov v strede pod výrazným zadným spojlerom a bublina na kapote akcentujú športový vzhľad tohto kupé, vlastne presnejšie vozidla targa. Strešný panel sa totiž dá odobrať. Je vyrobený z uhlíkových vlákien podobne, ako predná kapota. Ľahké kompozity sú použité aj v konštrukcii dverí, blatníkov a dokonca aj na častiach podvozka. To všetko sa podpísalo pod ideálne rozdelenie hmotnosti na nápravy v pomere 50:50 a celkovú nižšiu hmotnosť.

Vstupenka iba pre dvoch

Dvojmiestna kabína dostala do vienka lepšie materiály aj celkové vyhotovenie. Kvalitná koža sa snúbi s karbónom a hliníkom V strede prístrojovej dosky je pred vodičom osempalcový displej  s párom klasických okrúhlych ukazovateľov. A hoci sa interiér orientuje hlavne na vodiča, aj stredová konzola je osadená digitálnym displejom.

Zdroj: Chevrolet
Zdroj: Chevrolet

Klasika v novom šate

Novinka prichádza po prvý raz so sedemstupňovou manuálnou prevodovkou Tremec s aktívnym vyrovnávaním otáčok. Corvette Stingray sa tak stala iba druhým autom (po Porsche 911), ktoré má sedemstupňovú manuálnu prevodovku. Vybrať sa však dá aj šesťstupňový automat. Pod kapotou zostal poctivý atmosférický osemvalec, hoci sa dočkal prepracovania.

Zdroj: Chevrolet
Zdroj: Chevrolet

Modernizovaný motor LT1 zo slávnej rodiny small block má stále objemom 6,2 litra, ale tiež variabilné časovanie ventilov, priame vstrekovanie paliva a systém vypínania valcov. Pri malom zaťažení sa budú vypínať až štyri valce, vždy dva prostredné v každom rade. Výkon je 331 kW (450 k) a krútiaci moment 610 Nm. To umožňuje Corvette zrýchliť z nuly na 96 km/h (60 míľ/h) za čas kratší ako 4 sekundy. Maximálka? Tou sa Chevrolet „zabudol“ pochváliť. Naopak uvádza spotrebu – priemerná sa má dostať na 9,1 l/100 km.

Štart v lete

Výroba tejto tak očakávanej novinky tohtoročného autosalónu v Detroite sa začne už čoskoro v zrekonštruovanej fabrike GM Bowling Green, v Kentucky. Po čase pribudnú aj výkonnejšie verzie modelu.

Zdroj: Chevrolet
Zdroj: Chevrolet

Zatiaľ je dostupný balík Z51 Performance Package. Má elektronicky riadený samosvorný diferenciál, prídavné chladenie pre brzdy, diferenciál a prevodovku, obsahuje suché mazanie motora a aerodynamické doplnky. Zlepšujú stabilitu pri vysokých rýchlostiach. Najnovšia generácia americkej legendy príde do predaja v treťom štvrťroku 2013. Pre záujemcov v našich končinách je potešujúca správa, že by sa prvé kusy mohli objaviť aj u nás do konca roka.

Jozef Vydra
ZDROJ: Chevrolet

Komentáre k článku


Stream naživo