2024-04-10 15:50:00
SsangYong Torres EVX
SsangYong Torres EVX
Zdroj: SsangYong/KG Mobility

Nová verzia modelu SsangYong Torres: EVX láka na cenu, záruku i veľkosť

SsangYong Torres má od začiatku svoju elektrickú verziu. Európa o ňu bola ukrátená.

Odkedy sa SsangYong dostal pod krídla nového koncernu KG Mobility, značka do Európy priviezla svoje nové väčšie SUV, ktoré vyplnilo masívnu medzeru medzi veľkým Rextonom a menším Korandom. Kým Rexton je tradičný offroad s kórejským luxusom na palube, Korando je šikovné kompaktné SUV, ktoré láka najmä na dobrú cenu a slušnú protihodnotu. Z celkom iného súdka je nový Torres. Ten bol v Kórei od začiatku dostupný vo verzii EVX a vlastne EVX bola prvá verzia, ktorú Torres vôbec mal. Európa sa jej však dočká až teraz a aj to pravdepodobne nie hneď na všetkých trhoch. Toto je informácia z Nemeckého trhu, ktorý disponuje výrazne väčším počtom elektromobilov a značiek ako ten náš. Je však nepochybné, že značka SsangYong elektromobily predávať potrebuje rovnako ako ostatný výrobcovia. A tento nevyzerá, že by sa predávať nechcel. Na nemeckom trhu štartuje na sympatickej cene 43 990 eur, pričom auto má v základe bohatú výbavu a najmä solídnu kapacitu batérie, o ktorú pri elektromobiloch ide obzvlášť. Výbava je bohatá, bohatšia pri vyššom stupni Titanium za 48-tisíc, no až najvyššia výbava Premium za 52-tisíc eur ponúkne aj tepelné čerpadlo, no tiež 20-palcové disky a kameru s pohľadom 360° okolo vozidla, či strešné okno.

Prvé autá zavítajú k dílerom v priebehu mája tohto roka, teda už o necelý mesiac. Vozidlo prichádza k náročnejšiemu európskemu zákazníkovi s vyššou kapacitou batérie, tú nižšiu, s ktorou prišlo na trh necháva v Kórei. Kapacita je 73,4 kWh. Ide o baterku s článkami LiFePo (lítium-železo-fosfát) čo je vo všeobecnosti technológia považovaná za menej výkonnú, avšak s dlhšou životnosťou. A práve o to sa opiera záruka na zníženie kapacity batérie, ktorú poskytuje výrobca na dobu až 10 rokov, respektíve do nájazdu 1 milión kilometrov. Podľa insidevs.com však zatiaľ nie je jasné na akú zostatkovú kapacitu túto záruku výrobca ponúka. Obvykle to býva na pokles pod 70% baterky.

Torres je druhé elektrické auto SsangYongu v Európe. Prvým je elektrická verzia modelu Korando. Torres EVX ponúkne dojazd na nabitie do 462 km. Má predný motor s výkonom 152 kW (207 k) a s krútiacim momentom 339 Nm. Na rýchlonabíjačke sa z 10 na 80% nabije za 37 minút, disponuje funkciou V2L - auto môže v súčasnosti napríklad nabíjať e-bajky, či živiť drobné elektrické náčinie.

Model má celkovú dĺžku 4,72 metra, rázvor 2,67 metra a batožinový priestor s mokrým objemom na úrovni 703 litrov. Rozmermi sa dá porovnať s modelmi ako Tesla Y, či Mustang Mach-E, no v porovnaní s nimi má jednak vyššiu WLTP spotrebu (18,7 kWh vs. 15,7 či 16,0 kWh) a nižší výkon. Má ale aj nižšiu cenu oba spomenuté modely. Jeho svetlá výška je 169 milimetrov.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: insideevs.com, KG Mobility

Komentáre k článku


Stream naživo