2023-08-31 15:46:00
Volkswagen Passat Variant 2024
Volkswagen Passat Variant 2024
Zdroj: VW

Volkswagen Passat IX vymenil hrany za obliny. Vymenil tiež motory a mnohé pridal

Passat prichádza ako mild-hybrid a aj ako plug-in hybrid. Máva zbohom motoru 1,4 TSI.

Už sú to roky, čo sme sa pýtali rôznych zástupcov značiek koncernu VW prečo ešte stále figuruje pri plug-in hybridných motorizáciách motor 1,4 TSI, keď tu máme novú schopnejšiu jednotku. Rozpačité odpovede si už nakoniec nemusíme všímať. 1,5 TSI evo2 definitívne nahrádza staršiu pohonnú jednotku aj tam, kde sa doteraz držala zubami nechtami - v plug-in hybridoch. Tie priváža nový Passat rovno dva. S výkonom 204 a s výkonom až 272 koní. Základom slabšej verzie je motor 1,5 TSI 150 k, no základom druhej je silnejší variant s výkonom 176 koní. A silnejšie i väčšie sú taktiež elektrické súčasti plug-in hybridov. Oba majú 19,7 kWh batérie s teoretickým dojazdom 100 km na nabitie. Oba majú k dispozícii nabíjanie AC až 11 kW a navyše je možné ich nabiť aj prostredníctvom DC nabíjačky s výkonom vo vrchole až 50 kW.

No obávať sa nemusia ani tí, ktorí o plug-in hybridný Passat nestoja. Bratislavský model prichádza aj s mild-hybridom eTSI s výkonom 150 koní. A k tomu pribalí tiež zopár benzínových i naftových motorizácií bez mild-hybridu, pričom všetky motory sú dostupné výhradne s automatickou DSG prevodovkou, ktorá sa, tak ako pri novom sesterskom Superbe, ovláda pod volantom vpravo. Výkony benzínových jednotiek začínajú na 150 koníkoch, pokračujú s motorom 2,0 TSI (EA888 Evo4) na úrovni 204 a 265 koní. Naftové ústrojenstvo má len jeden objem a jeden názov - 2,0 TDI (EA288 Evo2), no za to trojicu špecifikácií. Od 114 k cez 150 až po 193 k. Najvýkonnejšie benzínové a naftové jednotky majú v základe 4Motion. Všetko ostatné sú predokolky.

Passat si v novej deviatej generácií kladie ciele v aerodynamike i v kvalite interiéru. V kabíne všetkému velí 13-palcový displej infotainmentu s veľkým digitálnym prístrojovým štítom. Nové sú ovládače, nové sú materiály a nová je i priestorová ponuka v automobile, ktorý je medzigeneračne ešte väčší, než predtým. Na dĺžku má 4917 mm (+144 mm), rázvor je 2841 (+50 mm), šírka je 1852 mm, kufor má 690 litrov. Dizajnovo sa väčšmi priblížil k modelu ID.7 a tak celkovo ku krivkám áut menom ID.

Passat disponuje systémom Vehicle Dynamics Manager, ktorý kombinuje elektronické "uzávierky diferenciálov" XDS s prácou adaptívnych tlmičov novej generácie tak, aby dosiahol neutrálnejšie a presvedčivejšie jazdné vlastnosti aj v ťažkých podmienkach v zákrutách a podobne. Nové adaptívne tlmiče menia účinok pre každé koleso zvlášť. DCC Pro sa vyznačuje pridaním druhého ventilu na každý tlmič a pridaním vyššieho výpočtového výkonu. Stručne a skrátka, s dvomi ventilmi vie elektronika lepšie a rýchlejšie meniť nastavenie tlmiča v reálnom čase podľa viacerých vplyvov vrátane polohy jednotlivých pedálov, natočenia kolies, či rýchlosti a vie meniť nastavenie pri oboch pohyboch tlmiča (zjednodušene - tlmič je inak nastavený pri ceste hore ako ceste dole), čím sa zlepšuje komfort a zároveň jazdné vlastnosti.

Nový je aj parkovací asistent, ktorý s rovnaký prívlastkom Pro vie zájsť a vycúvať do a z parkovacieho miesta prostredníctvom externého riadenia cez smartfón a vie tiež zopakovať posledných pár desiatok metrov pred zastavením v opačnom smere pre vycúvanie z úzkych priestorov.

No a novinkou je tiež už štvrtá generácia informačno-zábavného systému MIB4. Zmeny, ktoré prináša sa zamerali na to, aby bol systém prehľadný, intuitívny a nastaviteľný podľa preferencií užívateľa. Kompletnú fotogalériu k novému modelu nájdete v galérii. Auto sa oficiálne predstaví verejnosti na nadchádzajúcom autosalóne IAA Mobility v Mníchove (od 4. septembra) a predpredaj začne v novembri. Prvé kusy majú prísť na Slovensko na jar 2024.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


Stream naživo