2023-08-21 16:50:00
Mercedes-AMG GT 2023
Mercedes-AMG GT 2023
Zdroj: Mercedes-AMG

Nový Mercedes AMG GT berie základ z SL, zatiaľ len s V8

Automobilka Mercedes niektoré svoje modely nechala napospas sekcii AMG. Je to pre ne vlastne akousi odmenou.

Veď nové SL spravilo kompletne AMG a je fantastickým vozidlom, čo ste si už ale mohli prečítať aj v sumári z testovacieho časového úseku. Lenže vyvíjať takto špecifickú platformu iba pre jedno jediné auto by bolo šialenstvo. Preto na rovnakej platforme akú má SL-ko vznikne aj ďalší model. Automobilka na nej predstavila Mercedes-AMG GT.

Nová generácia modelu nesie štylistické prvky predchodcu, ale pridáva im sviežu ľahkosť, keď už narástla hmotnosť. Predná časť je klasická nízka a pokračuje do priestoru pre pasažierov. Ten je viac klenutý a výrazne priestrannejší už pri pohľade zvonka. Je asi každému jasné, že predné svetlá sú Multibeam LED a zadné budú LEDkové tiež, ale sú prepojené. Ako celok auto vyzerá fantasticky a narážky, že predné svetlá môžu evokovať BMW Z4 naozaj nie sú na mieste.

Mercedes-AMG siahol po interiéri veľmi podobnom tomu v SL. A to vrátane prístrojovej dosky, jedinou zmenou je azda odstránenie naklápania displeja. Tu ho netreba, lebo je krytý strechou. V roadsteri SL sa naklápa kvôli tomu, aby až tak veľmi nepopálil prsty pri manipulácii za letných horúcich dní. Podobne ako SL bude aj AMG GT 2+2. T oje veľká zmena oproti výlučne dvojmiestnej predchádzajúcej generácii, ale automobilka nerobí žiadne ilúzie o priestrannosti. Zadné sedadlá sú sklopné, aby mohli uvoľniť miesto batožine. Veľkostne sú totiž iba núdzové a dospelý človek bude adekvátne trpieť, ak sa tam bude chcieť napratať. Za vodiča sa určite nedostane, spolujazdec musí byť ohľaduplný a posunúť sa dopredu. O tom sú autá 2+2.

Na začiatok to vyzerá, že aj väčšina pohonných sústav bude pochádzať z SL. Zatiaľ sú v pláne najmä osemvalce. Základný AMG GT 55 bude mať výkon 350 kW (476 k) a krútiaci moment 700 Nm. Na stovku sa dostane za 3,9 seundy a maximum budem mať 295 km/h. Výkonnejšia alternatíva AMG GT 63 bude mať výkon 430 kW (585 k) a krútiaci moment 800 Nm, čo zabezpečí zrýchlenie na stovku za 3,2 sekundy. Oproti SL je to kratšie o 0,4 sekundy. Maximum tejto alternatívy sa dostane na 315 km/h. Pritom oba agregáty budú štandardne spojené s pohonom všetkých 4 kolies a s 9-stupňovou automatickou prevodovkou.

Zdroj: Mercedes-AMG

Medzi zaujímavosti nového modelu bude patriť aktívne uloženie motora, ale aj natáčanie zadnej nápravy, obe v štandardnom výbavovom stupni. Takisto základe bude aj hydraulické vyrovnávanie podvozku spolupracujúce s adaptívnymi tlmičmi a tiež elektronicky riadeným zadným samosvorným diferenciálom. Pohon všetkých 4 kolies je totiž variabilný a môže všetok výkon poslať na zadnú nápravu.

O zastavovanie tohto športového vozidla sa budú starať štandardné brzdy s priemerom 390 mm, ale budúci rok pribudnú aj keramické kotúče s priemerom až 420 mm. Budúci rok pribudnú do ponuky, počas toho, čo už auto bude v predaji, lebo sa začne objavovať na trhu už v začiatkoch v roku 2024. Ak sa vám niektoré detaily zdajú povedomé, tak treba vedieť, že nový Mercedes-AMG GT je nielen spriaznený s SL, ale je vlastne zásadným konkurentom Porsche 911. Kým výkonnejšia verzia konkuruje verzii 911 Turbo, slabšia môže byť postavená proti Carrera 4 GTS.

Mercedes pri AMG GT potichu hovorí aj o potenciále plug-in hybridu v budúcnosti. Zatiaľ sa však nehovorí o tom, či pod kapotou bude aj štvorvalec, ktorý by všetok výkon smeroval na zadnú nápravu, podobne ako to má SL.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Mercedes-AMG

Komentáre k článku


Stream naživo