29.07.2017

Mercedes E All Terrain 4x4 na druhú: toto nie je žart. Keď All Terrain tak ALL!

Keď Všetok Terén, tak naozaj Všetok Terén, a to doslova. Najterénnejší kombík súčasnosti.

V teste Mercedesu triedy E All Terrain som konštatoval, že síce Volvo V90 Cross Country je jednoznačne terénne schopnejšie a jeho vyššiu svetlú výšku Medveď nedobehne ani pneumatickým podvozokom, vo všetkom ostatnom je E All Terrain lepší – po technologickej stránke, po stránke výbav a motorizácií. Lepší nemusí byť iba v prípade subjektívnych kategórii ako dizajn, či sympatie, to je ale problém každého zákazníka zvlášť.

Volvo V90 Cross Country je krásne auto a doteraz sa mohlo pýšiť neoficiálnym titulom najterénnejšie kombi súčasnosti. Lenže pažravý Mercedes Volvu nedovolí vlastniť ani tento tromf...

Nie vážne, jeden inžinier Mercedesu zobral slovko All Terrain doslovne a svoj nový Mercedes Triedy E All Terrain upravil do podoby, ktorú môžete vidieť na obrázku. Auto vybavil terénnymi portálovými nápravami, rozšíril rozchod kolies o 20 cm a auto posadil na terénne kolesá s rozmerom 31 palcov (78 cm). Výsledkom je mimoriadne terénne schopné kombi s minimálnou svetlosťou 40 cm.

Podkapotou pritom nie je žiaden chrchloš, ale benzínový šesťvalec V6 s objemom 3,5 litra a s výkonom 322 koní – E-čko s týmto motorom sme testovali tu. Mercedes E All Terrain 4x42 si však nepribalil žiadne ďalšie doplnky a spolieha sa na štandardný pohon všetkých kolies.

Auto zaznamenalo veľký internetový úspech, a tak sa môže s veľkou pravdepodobnosťou verejnosť dočkať extrémne limitovanej sériovej výroby. Lebo čo vidí Mercedes zákazníkom na očiach, to im aj postaví. No a zákazník si za to samozrejme poriadne zaplatí. Krásny vzťah typu má dať/dal.

jh

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.