2023-09-05 12:30:00
SEAT Arona RED Line
SEAT Arona RED Line
Zdroj: Ján Hargaš

Všetci kričia, že prichádza koniec SEATu. Automobilka sa k tomu stavia jednoznačne

SEAT vraj po odchode súčasných modelov prestane existovať ako značka automobilov.

A kompletne ho nahradí Cupra. Tieto fámy a domnienky sa šíria už dlho, automobilka ich nikdy nepotvrdila. Podľa najnovších informácií, ktoré prinášajú najmä zahraničné média majú autá so značkou SEAT skončiť v momente, keď skončia súčasné modely značky. Ešte predtým má pritom podľa týchto "insajderských" správ utlmiť výrobu daných modelov a všetky zdroje presmerovať práve do Cupry.

SEAT ako jeden z mála totiž vo svojom portfóliu nemá elektromobil a jeho modely sú primárne spaľovacie, pričom časť z nich ponúka aj mild-hybridné a plug-in hybridné verzie. Svet spaľovacích áut však v dohľadnej dobe skončí - minimálne v Európe a SEAT ako európsky orientovaná značka zdanlivo nemá uplatnenie. Obzvlášť preto akým obrovským úspechom je jeho vlastná značka Cupra, ktorá pred niekoľkými mesiacmi rozšírila svoje portfólio modelov aj na menej športové verzie. Priekopníkom bol prvý samostatný model Formentor, ktorý okrem vysokovýkonných verzií ponúkal aj základné motorizácie. Práve s nimi dosiahol nevídaný úspech, ktorý automobilku motivoval k tomu, aby možnosť vlastniť Cupru dostali aj záujemcovia o menej výkonné verzie štandardných SEAT modelov ako Ateca, či Leon. Tento moment spomínané dišputy odštartoval a mnohých z nás šokoval.

Akokoľvek schopná je značka Cupra, utopiť materskú značku SEAT nedáva veľký zmysel. Omnoho rozumnejšie je značke nájsť špecifickejšie, nové postavenie, také v ktorom so svojou históriou a možnosťami môže fungovať aj napriek čoraz silnejšej prémiovo-športovej Cupre.

Automobilka sa aj prostredníctvom slovenského importu celkom jasne vyjadrila k tomu, či bude SEAT už len materskou firmou bez vlastných modelov, alebo vydrží aj po ukončení výroby súčasných modelov. SEAT po prekonaní čipovej krízy rastie a dosahuje rekordy v predajoch. Tento rok sa predaje zvýšili o výrazných 18% v porovnaní s vlaňajškom na 199-tisíc predaných vozidiel. Pri modeloch výrobca neguje zvesti o utlmení výroby, keďže modely Ibiza, Arona a Leon majú v pláne produktový update počas nasledujúcich mesiacov až rokov a modelové plány sú k dispozícii, kým budú na európskom trhu existovať spaľovacie motory. No a na záver posledná veta: výrobca pracuje na budúcnosti značky SEAT aj po ére spaľovacích motorov. Na výsledky si teda budeme musieť počkať. Isté je, že vo výpočte modelov, ktoré čaká budúcnosť pod značkou SEAT Španieli nespomenuli model Ateca, ktorý je spriaznený s českým Karoqom a nespomenuli ani väčší model Taracco, ktorý je zas prepojený s modelom Tiguan Allspace. Ostatný rok sa však Tarraco vplyvom nedostatku polovodičov nevyrábal vôbec.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: SEAT

Komentáre k článku


Stream naživo