2015-07-13 09:50:00
Maserati Alfieri 2014 koncept
Maserati Alfieri 2014 koncept
Zdroj: autoblog.com

„Maserati bude nové Ferrari!“ Musí byť. Inak...

Koncern FCA čoskoro spustí predaj akcií Ferrari, čím sa značka Ferrari prakticky oddelí od koncernu.

Zatiaľ čo si šéf koncernu FCA Sergio Marchionne brúsi zuby na zisk z predaja akcií Ferrari, ktorý prednedávnom odhadol na niekoľko miliárd eur, musí si trápiť hlavu nad tým, ako zaceliť ranu po značke, ktorá mu pomohla vytiahnuť z najhoršieho nielen Chrysler, ale držala nad vodou aj samotný Fiat a dotovala svojimi ziskami ostatné značky koncernu, ktorý sa dnes volá FCA.

Odpoveďou na túto náročnú otázku má byť rodinné striebro s názvom Maserati. Práve doň vkladá svoje nemalé ambície. „Maserati je nesmierne dôležité,“ tvrdil Marchionne v interiview. Po oddelení Ferrari od koncernu sa... „Maserati stane najvyhľadávanejšou a najexkluzívnejšou značkou akú máme.“

V posunutí prestíže značky s trojzubcom v logu má Marchionnemu pomôcť SUV model a kupé Alfieri, o ktorom sa viac dozviete tu.

Odborníci vidia šance značky na posilnenie svojej prestíže pomerne dobre, predajné ambície Marchionneho až tak nie. Síce sa za ostatné roky predaj tejto značky zdvojnásobil, ďalší rast je omnoho pomalší.

Maserati približne pred rokom odštartovalo na kľúčovom trhu v USA masívnu kampaň, počas ktorej sa začal predávať menší sedan Ghibli. Predaje šli naozaj dobre, no po prvotnom ošiali prichádza vytriezvenie. Pre podporu predaja totiž viacerí díleri znížili svoje marže na minimum, čím síce nakopli predaj, no akosi zmenšili prestíž značky. Čím viac ľudí si bude môcť dovoliť takéto auto, tým nižšiu prestíž bude mať.

Zdroj: autoblog

Ako sa hovorí, papier znesie všeličo, aj predstavu, že Maserati dokáže nahradiť Ferrari. Lenže prestíž Ferrari nestojí len na úspechoch v F1, či vo vysokých cenách. To, čím dnes Ferrari je, sa podarilo vybudovať najmä vďaka exkluzívnym sériám a obmedzenej výrobe. A práve obmedzenie výroby chce Marchionne ako šéf Ferrari zrušiť, a tým získať ešte väčšie zisky. Opäť ale platí to, čo pri vyššie spomínanom Maserati. Bude vlastníctvo Ferrari tak prestížne aj potom, čo ho bude mať pomaly každý tretí?

Pozornosť svetových médií a investorov sa teraz obracia smerom k burze v New Yorku, na ktorej začne predaj akcií Ferrari. Podľa Marchionneho, ktorý je generálny riaditeľ FCA a zároveň šéf Ferrari, môže hodnota Ferrari (resp. jeho akcií) stúpnuť až na 10 miliárd eur. To je skutočne obrovské číslo, najmä ak si uvedomíte, že celý koncern FCA má aktuálne trhovú hodnotu okolo 16 miliárd eur. Čísla ale vôbec nemusia byť prehnané.

Predaj akcií by mal prebiehať kontrolovane a viacerými cestami. Približne 10 % akcií by malo byť predaných voľne na burze. Ďalších 10 % by malo zostať v rukách syna zakladateľa značky Pierra Ferrariho a 80 % akcií by malo byť ponúknutých na odkúpenie súčasným vlastníkom podielov v koncerne FCA.

 

Ján Hargaš
ZDROJ: autoblog, Automotive Europe

Komentáre k článku


Stream naživo