2021-05-26 17:55:00
DS3 Crossback PureTech
DS3 Crossback PureTech
Zdroj: Ján Hargaš

TEST: DS 3 Crossback Connected Chic - Sympatická Parížanka

DS 3 je najmenší a najmestskejší automobil francúzskej prémiovej značky. 

Prepojenie metropoly Francúzska so štýlom francúzskych áut azda nie je silnejšie ako pri značke DS. Inšpiráciu parížskymi ulicami, štýlom, módou a značnou noblesou má DS hlboko zakorenené v DNA. Výbavy, špeciálne edície. 

Nová výbava, ktorá nedávno pribudla do cenníka kompaktného crossoveru DS 3 Crossback dodáva štýl prameniaci z vychýrenej parížskej ulici Rivoli v aute s novými výbavovými prvkami v oblasti konektivity, a to za cenu, ktorá nezruinuje rozpočet. 

Zdroj: Ján Hargaš

Je to taká sympatická Parížanka, čo rozhodne nie je lacná, ale zároveň nie je ochotná platiť priveľa za nepotrebnosti. Auto má benzínový turbomotor s výkonom 130 koní spojený s automatickou osemstupňovou prevodovkou. Pohon predných kolies, vyšší posed, vyšší pojazd a vyslovene krásny bledý interiér v kombinácii látky a kože. 
Auto má dobre svietiace halogénové svetlomety, chrómovanú prednú masku, červený lak, čierne disky kolies a kľučky, ktoré sa vysunú z karosérie v momente, keď sa priblížite k autu. 
DS vie ako pútať zmysly, vie ako dlhodobo tešiť márnotratné a nenásytné oči. To nie je pritom urážka, také oči jednoducho máme. Chceme stále vidieť niečo nové, niečo pekné, niečo príťažlivé. Keď to nevidíme, pozeráme inam. A tak to je pri väčšine osobných áut. Že nás postupne prestanú tešiť. Tu vnem niečoho nového trvá dlhšie a DS 3 vie vytvárať intezívnejší kontakt so svojim majiteľom než veľkostne porovnateľné autá. 

Zdroj: Ján Hargaš

V teste podobnej špecifikácie presne pred rokom som písal o aute typu high-rider. Ten dojem nie je iný ani teraz. Bavia ma jazdné vlastnosti tohto drobca. Isteže to špecifikáciou je auto orientované na nežnú polovičku, ale v 21. storočí žena nie je len o kabelke, vysokých opätkoch a prázdnom pohľade v momente, keď začnete hovoriť o technike. To je strašne vyčerpávajúce klišé, ktoré prirodzene časť ženskej populácie naďalej živí. Ale ja dnes nepíšem im. Píšem vám, dámy. Dámy, ktoré sa techniky nebojíte a nechcete skĺznuť do úlohy mentálne vytopenej princeznej, ktorá síce mentálne vytopená nie je, ale tváriť sa tak je nesmierne pohodlné a život uľahčujúce. 
To je ako odpoveď na otázku, ktorú si motoristické média kladú dlho: ako písať pre ženy? Neodborne, povrchne? Tam to väčšinou začína a aj končí. Nemalo by. 

Zdroj: Ján Hargaš

Kto je cieľovkou tohto auta a tejto výbavy? Asi je to jasné: Žena. Dáma, ktorá fandí krásnu ako takému, no nie je ochotná platiť za krásno len preto, lebo je to drahé. Vyššiu cenovku treba zdôvodniť a aj keď vie, že za štýl sa platí, chce to rozumnejší prístup. 
S týmto autom sa ľahko parkuje. Nie je príliš veľké, má slušné spätné zrkadlá a nevýhody z masívnych zadných stĺpikov potláča technika. Má vo výbave senzory vpredu i vzadu, má parkovaciu kameru. Posed je špecifický a vyšší vodič sa prirodzene ocitá v polohe polo-ležmo, no netreba zemskej príťažlivosti podliehať. Je nutné zaujať vzpriamenejšiu pozíciu. Vtedy začne všetko zapadať do správnych miest a jazda sa môže stať reálne zábavnou. K tomu slúžia pádielka pod volantom. Auto nie je hlúpe a nenecha si zničiť prevodovku, keď pádlom šklbnete viackrát než je nutné. Otáčkomer je dobre viditeľný aj periférne a čo nevidieť, to počuť. Skúste to, podraďte si pred zákrutou o dva stupne a prejdite ju pod plynom. Auto stojí na širokých pneumatikách, a síce sa nakloní, odhodlanie v zákrute mu nechýba a za plynom ide s veľkou radosťou. A na trojvalec má aj vyslovene pekný zvuk. 
S príležitostným podradením a ostrým prejazdom zákruty je auto charakterné a nie je len pekným doplnkom. 

Zdroj: Ján Hargaš

Tých 130 koní do mesta plne postačuje, no v skutočnosti nie je ideálnym autom do mesta. Tým je DS 3 Crossback E-Tense. Toto je auto, ktoré síce časť trasy strávi v meste, no vôbec sa nebojí diaľnic a na okreskách sa cíti ako doma. Poľahky vzdoruje diaľničným rýchlostiam vysoko nad povolenými medzami a nevadí mu ani silný bočný vietor. 
Moja priemerná spotreba 7,8 l/100 km svedčí presne o tom. O tom, že ma jazda s autom baví a baví ma jazdiť rýchlo. Azda by som využil aj silnejšiu verziu tohto motora. 50% diaľnic, 40% okresiek, 10 % mesto.  Pozvoľnejšie tempo priblíži spotrebu k 7 litrom. Pokojná jazda po okreskách bude podstatne lacnejšia. 

Zdroj: Ján Hargaš

Pružnosť je slušná. Obzvlášť, keď si ručne podradíte a obzvlášť v nižších mestských rýchlostiach ide drobec ako z praku. So stúpajúcim odporom vzduchu už pridávanie nie je také intenzívne, ale stále sa drží na dobrých úrovniach. Zo 60 na 100 za 6,48 sekundy. Z 80 na 120 za 7,76 sekundy. 
V meste so studeným motorom a prevodovkou je vozidlo nervóznejšie, do kabíny sa dostáva viac vibrácii i drsnosti chodu. Pri priečnych nerovnostiach v zákrute auto uskočí celé do strany, zadná časť s vyššou intenzitou. To je daň za komfort s jednoduchým podvozkom. Hľadenie nerovností je ale fajn. 
DS 3 Connected Chic má všetky potrebné prvky vrátane adekvátneho motora a najlepšej voľby prevodovky. Osemstupňový automat je vydarený kúsok, má svoje muchy, ale po zohriatí sa správa takmer ukážkovo. Motor je citlivejší na ťažšiu nohu, ale auto ako také sa dynamickejšie jazdiacemu vodičovi odvďačí príjemnými jazdnými vlastnosťami. Neriešil by som halogény vs. LEDky. Halogény sú silné a účinné. Diaľkové svetlá obzvlášť. 

Zdroj: Ján Hargaš

V kabíne je dosť miesta pre štvoricu cestujúcich, v kufri pre ich batožinu na krátky výlet. Za vodičom s výškou do 180 cm sa pohodlne odvezie nielen rovnako vysoký pasažier, ale aj dieťa vo vajíčku, či v prvej sedačke v smere jazdy. Vzadu je to trošku stiesnené aj vzhľadom na menšie okná, ale svetlý interiér toto dramaticky potláča. Pekné a šikovné auto s univerzálnou motorizáciou. 7 z 10 bodov. 

Technické údaje

Model:

DS3 CROSSBACK

Connected Chic Puretech 130 EAT8

Počet valcov: 3
Zdvihový objem motora (cm3): 1199
Prevodovka: 8-stupňová automatická 
Poháňaná náprava predná
Výkon (kW/ot.):  96/5500
Krútiaci moment (Nm/ot.): 230/1750
Maximálna rýchlosť (km/h): 200
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): 9,2
Spotreba kombinovaná (l/100 km): 4,8
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4118/1802/1534
Rázvor náprav (mm): 2558
Objem batožinového priestoru (l): 350
Objem palivovej nádrže (l): 44
Pohotovostná hmotnosť (kg): 1310
Užitočná hmotnosť (kg): 390
Rozmer pneumatík: 215/55 R18
   
Základná cenníková cena modelu: 23 390 €
Základná cena verzie: 27 490 €

AUTOR: © Zoznam/Ján Hargaš

Komentáre k článku