Toto auto ani v Európe nemôžete šoférovať. Nový Cadillac Escalade IQL je behemot!
Najnovší, najväčší, najluxusnejší, najpriestrannejší, najťažší. Aj taký bude nový Cadillac Escalade IQL
V Amerike ich volajú full-size SUV. U nás ich voláme nákladné autá, respektíve autobusy. Obyčajný vodičák skupiny B vám na ne totiž nestačí. Potrebujete C-čko, respektíve D-čko. A nie pre počet cestujúcich, ale pre hmotnosť. Toto je skutočný behemot.
Inak, behemot je mytologické stvorenie - suchozemská obluda. Často je zobrazovaný ako gigantický hroch s klami, či býk s ostými zubami a mnohými rohmi. Tento behemot nie je vybavený ani chlpmi, ani klami, no rozhodne nepatrí medzi bežné osadenstvo bežných ciest. Cadillac Escalade IQ je elektrická alternatíva klasickému Escalade, ktorá sa prvýkrát ukázala pred nejakými dvomi rokmi. IQL je povestná adamsovská "Láárdž" verzia. Dlhšia a pochopiteľne aj ťažšia. Poďme ale najprv k tej hmotnosti. Štandardná verzia Escalade IQ má pohotovostnú hmotnosť na úrovni 3992 kg. IQL hmotnostný parameter zatiaľ nemá oficiálne zverejnený, no keďže je o pár desiatok centimetrov väčším autom a navyše má aj väčšiu batériu, jeho hmotnosť sa nepochybne prehupne cez 9000 libier, teda 4 tony. Takú hmotnosť doteraz dosiahol azda len Hummer EV. Ten je však o dobrého pol metra kratší. Vlastne taký drobček. IQL však vo svojich rozmeroch neprekonáva len Hummer EV a Escalade IQ, ale aj svoju spaľovaciu alternatívu - predĺžený Escalade ESV.
Kto by nechcel veľké IQ?
Úprimne, dá sa na túto otázku odpovedať tak, aby človek nebol hlupákom? Lebo buď odpoviete, že veľké IQ nechcete, tým pádom hlupákom budete, alebo odpoviete, že veľké IQ chcete, no tým pádom ho vlastne nemáte, však?
Či je však IQL skutočne znakom veľkého IQ, zostáva radšej rečníckou otázkou. Nepochybne však veľké IQL je znakom skutočne veľkých majetkov. Už len tá predstava mať doma takýto povoz s 205 kWh batériou, ktorá dokáže kŕmiť nielen tučné SUV, ale pokojne aj jeden tučný dom a to dosť dlho... Lebo aj to IQL-ko zvládne (Vehicle to Home).
Pri IQL sú totiž dôležité iné veci. A to priestor a status. Status je zabezpečený samotným názvom vozidla, výnimočným dizajnom s hrdou prednou maskou, výrazným svetelným podpisom i 22 až 24-palcovými diskami kolies. Priestor zas zabezpečuje celková dĺžka 5,803 metra, rázvor 3,460 metra, šírka 2,167 metra a výška 1,933 metra. Základná svetlosť je 175 mm, ale auto stojí na pneumatickom podvozku s tlmičmi MagneRide, takže toto veľký problém nebude. Model má trojradové usporiadanie. Za tretím radom je 686 litrový kufor a navyše je kufor aj pod prednou kapotou, kde je ďalších 345 litrov. Aby hmotnosť 4 tony nebola taká skromná, model utiahne ďalších 3,4 tony hmotný náklad. Model v športovom móde Velocity Max ponúkne maximálny výkon 560 kW a až 1064 Nm vďaka dvom elektromotorom s permanentnými magnetmi. Zrýchlenie na stovku je za cca 4,8 sekundy.
205 kWh batéria (IQ má 200) ponúkne modelu dojazd podľa realistickejšieho EPA cyklu až 724 km. Maximálna rýchlosť nabíjania na DC nabíjačke je cca 186 km za 10 minút. Model sa bude vyrábať pre celý svet v USA
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Cadillac
Komentáre k článku