Čím dokáže zaujať Hyundai Inster?
Hyundai aj na našom trhu ukázal najmenší elektromobil zo svojho portfólia.
Volá sa Inster a má zaujímavé tvary a vlastne aj zaujímavé technické parametre. Sú výborné ak sa bavíme o meststkých vozidlách, ktoré nepotrebujú dojazd presahujúci 500 kilometrov a vôbec nemajú ako primárny revír ten, kde by ich vedel odstaviť Semír Gerchán.
Novinka, ktorou Inster bez pochýb je má špecifické tvary zovňajšku. Pri dĺžke 3 825 milimetrov štandardných verzií a 20 milimetroch naviac pre dlhšie prevedenie Cross s inými nárazníkmi, predvádza kompaktné tvary. Veď na šírku má iba 1 610 milimetrov. To znamená, že sa takmer vojde do bežných dodávok, do nákladného priestoru. Ale výhodou budú tieto malé rozmery aj v prípade parkovania v štandardných parkovacích miestach.
Predná časť tohto malého elektromobilu ukazuje reálnu tvár s okrúhlymi očami vo forme svetiel, otvoru v nárazníku ako úst a obočia. Toto nie je Voldemort ako niektoré vozidlá americkej produkcie. Hyundai Inster jednoducho vyzerá špecificky. Určite sa nechce páčiť každému, ale svoje publikum má. Predstavuje také priblíženie kórejskej scény s presahom ku japonským kei cars.
Bok predvádza čistú účelnosť a plocha dverí je enormná. Musí byť, keď je auto také malé. Disky kolies závisia od zvolenej výbavy, ale v zásade majú priemer buď 15, alebo 17 palcov. Väčší priemer je určený pre vyššie stupne výbavy, úplný základ na našom trhu bude mať dokonca plechové disky s puklicami. A keď už sme pri dizajne, tak zadok je jednoduchý, ale stále v štýle nadväzujúcom na prednú časť.
Ešte väčšou zaujímavosťou Hyundaiu Inster je ale interiér. Prístrojová doska je premyslená a vyzerá použiteľne s viacerými odkladacími priestormi, háčikmi, ale aj s dvojicou displejov s uhlopriečkou 10,25 palca. Jeden je štandardne pred vodičom a druhý je v strede a zobrazuje všetko potrebné z informačno-zábavného systému. Predné sedadlá sú prepojené čalúnenou časťou a majú formu lavice. Vyzerá to efektne, ale stále sú v aute len dve miesta, nie je to ako vozidlá z Ameriky zo šesťdesiatych rokov. A podobná lavica je vzadu. Posúvanie a veľký rázvor osí kolies, ktorý dosahuje až 2 580 milimetrov, zabezpečujú, že vnútri sa za seba posadí aj človek vysoký 180 centimetrov. Pri tomto krpcovi sa pozeráme ale aj na použiteľný batožínový priestor s objemom 238 litrov. Práve posunutím sedadla ho viete zväčšiť až na 324 litrov. Alebo viete sklopiť každé jedno sedadlo. Načo by ste sklápali to vodičove? Aby ste si spracili pracovňu, alebo obývačku ak nabíjate a potrebujete pracovať, či oddychovať. Ak sklopíte zadné sedadlá a spolujazdcove, tak vám vznikne priestor na prevod čohokoľvek s dĺžkou až 2,2 metra.
Okrem priestorových pomerov je možné Inster obohatiť aj o rôzne doplnkové odkladacie miesta, ktoré sa dajú ľahko primontovať nielen na zadné strany operadiel predných sedadiel, ale aj na výplne dverí cez dve skrutky.
Hyundai Inster ponúkne na našom trhu štyri stupne výbavy. Základom bude Comfort, nadstavbou Family, vrcholom Style a vedľajším vrcholom bude trochu terénne zameraný Cross. Všetky prevedenia, bez rozdielu, majú aktuálny bonus 1 500 €, ktorý je už zahrnutý v uvedených cenách.
Hyundai Inster Comfort
Základom na našom trhu bude Inster Comfort. Práve toto prevedenie bude mať puklice na plecháčoch, ale aj absenciu tepelného čerpadla. Za to si musíte priplatiť. Spolu s vyhrievaním batérie, ktoré vlastne potrebujete, stojí 900 eur. V základnej výbave sú aj halogénové svetlá vpredu a klasické žiarovky vzadu. Aj napriek lákavej cene 23 250 € za prevedenie so 42 kWh a 25 050 € za 49 kWh chcete asi viac. Vlastne potrebujete viac.
Hyundai Inster Family
Práve Inster Family už pridáva aj spomenuté vyhrievanie batérie a tepelné čerpadlo do základu. Ale stojí od 26 630 €, respektíve 28 430 € podľa batérie. Príplatok je tak zhodne 3 380 €. Ale získavate aj hliníkové disky s priemerom 15 palcov, LED predné smerovky, zadné LED svetlá, kožený vyhrievaný volant, vyhrievané sedadlá, ale aj balík sedadiel s rozšírenými možnosťami. Dokonca aj posuvné zadné sedadlá nie sú v úplnom základe, ale až tu. A kým kameru a zadné senzory má aj úplný základ, Family má aj senzory vpredu.
Hyundai Inster Style
Ďalší stupienok s príplatkom ďalších 3 380 € má výlučne väčšiu batériu a výkonnejší motor. Za peniaze naviac prináša Full LED predné svetlá, ale aj možnosť pripojenia spotrebičov cez V2L až s výkonom 3,6 kW. Style má tiež 17-palcové zliatinové disky za príplatok 600 €, ale aj možnosť využiť digitálny kľúč, ale aj kompletné LED osvetlenie vozidla.
Hyundai Inster Cross
Výbava Cross je postavená na vrchole nad Style, z ktorej vychádza. Má naviac balík Cross pozostávajúci zo 17-palcových zliatinových diskov so špecifickým tvarom, ale má aj iné nárazníky zväčšujúce dĺžku a záhradku na streche. Aj toto prevedenie je dostupné len s väčšou batériou a stojí 33 040 €, čo predstavuje nárast ceny oproti Style o 1 230 €.
Pohony pre Inster
Hyundai Inster má v ponuke dve batérie, pričom každá viaže iný elektrický motor. Základom je prevedenie s kapacitou batérie 42 kWh. To je celková kapacita, využiť dokážete až 39 kWh. Základ poháňa elektrický motor s výkonom 71,1 kW (97 k) a krútiacim momentom 147 Nm. Toto prevedenie zrýchli na stovku za 11,7 sekundy a maximum má 140 km/h. Mestskému elektromobilu viac netreba. Treba mu ale nabíjanie AC 11 kW a DC s maximom 73 kW. Na plné nabitie prejde základná verzia až 327 km pri meraní v režime WLTP.
Druhé a výkonnejšie prevedenie pripraví výkon 84 kW (115 k) a krútiaci moment absolútne rovnakých 147 Nm. Stovka je záležitosťou 10,6 sekundy a maximum sa posúva na 150 km/h. Ale tu treba rátať aj s nabíjaním výkonom až 85 kW DC. Batéria má celkovú kapacitu 49 kWh a využiteľná je 46 kWh. Plné nabitie pre túto verziu znamená, s 15-palcovými diskami 370 km, sedemnástky skrátia dojazd na 350 km a Inster Cross so záhradkou a veľkými kolesami dá 293 km.
Hyundai Inster sa dostáva teda do segmentu A, medzi tie najmenšie autá a v meste naozaj dáva zmysel. Ako jeden z mála konkurentov prichádza Dacia Spring, ktorá nedávno prešla modernizáciou.
AUTOR: © Zoznam/Jozef Murárik
Komentáre k článku