01.05.2018

Mercedes-AMG Project ONE - hviezda autosalónu v Bratislave

Dostal sa aj k nám celkom prozaicky – bude patriť jednému z 275 majiteľov.

Päťdesiate  výročie značky AMG oslávil Mercedes-AMG svetovou premiérou modelu Project ONE na medzinárodnej výstave automobilov (IAA) vo Frankfurte. Teraz si ju v slovenskej premiére môžete vychutnať na výstave Autosalon Bratislava.  

Dvojmiestne superšportové vozidla prináša na cestu po prvýkrát najnovšiu a najefektívnejšiu pretekársku technológiu hybridných vozidiel Formuly 1. Predstavuje vrchol 50. výročia značky AMG. Hybridné vozidlo je orientované na výkon, ktorého má viac ako dosť – vyše 1000 koní, presnejšie 1006, teda 740 kilowattov. Jeho maximálna rýchlosť presahuje 350 km/h a z nuly na 200 km/ zrýchli za 6 sekúnd.

Mercedes-AMG Project ONE je kombináciou ohromného pretekárskeho výkonu a hybridnej technológie Formuly 1, použiteľnej pre všedný deň, a príkladnej efektívnosti. Takáto kombinácia je celosvetovo výnimočná. Mercedes-AMG Project ONE je vlastne prvá Formula 1, ktorá má povolenie jazdiť na bežných komunikáciách.

Spaľovací motor s objemom 1,6 litra má maximálne otáčky 11 000 za minútu. Elektromotory na prednej náprave zvládnu až 50 000 ot./min., čo je viac ako dvojnásobok dnešného „štandardu“. Až 80 % energie, ktorú produkujú pri brzdení elektromotory na prednej náprave, sa využíva na rekuperáciu. Získaná energia sa ukladá do Li-Ion batérie. Zabezpečuje jazdu aj v čisto elektrickom režime, kde Mercedes-AMG Project ONE zvládne 25 km.

Nákladný vývoj prebiehal v úzkej spolupráci s odborníkmi na Formulu 1 z divízií Mercedes-AMG High Performance Powertrains v Brixworthe a Mercedes-AMG Petronas Motorsport v Brackley. Hoci je celá konštrukcia orientovaná na nízku hmotnosť „karbónového“ auta, v kabíne je aj klimatizácia, parkovacia kamera a odkladacie priestory.

Aj keby ste mali túžbu vlastniť takéto auto, už je neskoro. Všetky z plánovaných 275 kusov je už totiž vypredaných. Napriek astronomickej cenovke 2 275 000 eur.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku