08.01.2013

Faralli e Mazzanti

To nie je názov nových, záhadných tvarov talianskych cestovín, ako sú Farfalle a Maltagliati. Ale v Taliansku zostaneme. Vznikol tam nový model lokálnej talianskej značky, ktorá sa chce dostať medzi svetovú smotánku.

Faralli e Mazzanti, alebo skrátene F&M je malá talianska firma z Pisy, ktorá vznikla na prelome tisícročí. Meno jej dali zakladatelia Walter Faralli a Luca Mazzanti. Pôvodne reštaurovala staršie modely Ferrari a Maserati. Neskôr sa rozhodli pre dva ateliéry - Walter naďalej reštauruje vozidlá vo Faralli Restauri. Luca vyvinul už pod značkou Mazzanti automobili dva vlastné modely - Antas V8 a Vulca V12. Teraz prišiel ďalší. Model sa mal pôvodne volať Mugello, nakoniec sa k plánovaným piatim zákazníkom ročne dostane pod meno Evantra V8. Jeho príchod na svet sa plánoval už skôr, ale človek mieni, okolnosti menia...

Evantra je ďalší pokus o vstup do elitného klubu výrobcov exkluzívnych superšportov. Tentoraz talianskych. Ambície niektorých výrobcov nebývajú často úspešné, sú po istom čase skôr s diskvalifikačnými prešľapmi. Za posledných pár rokov sa do extraligy podarilo prepracovať vlastne len značke Pagani.

Krok medzi vyvolených

Je veľa tvorcov zaujímavých nápadov, kreácií aj prototypov. Len sa dostať do štádia žiadanej značky je také ťažké. Manufaktúr, ktoré sa hrdia statusom handmade, teda ručná výroba je po svete rozosiatych dosť. Získať status prestížneho výrobcu je ale ešte ťažšie, ako zdolať Mount Everest. Nestačí len vyrábať rýchle (a dobré) auto. Parametre úspechu sa ťažko definujú, ešte ťažšie dosahujú. Až keď sa trafí správny pomer prísad, môže z dobrého receptu vzniknúť excelentný gurmánsky zážitok. V prípade superšportov je to podobné. Navyše nejde o drobné, ale o poriadne mastný účet za slasť nemať tuctové menu, ale niečo extra. Dosiahne na také „niveau“ výrobca, ktorý je tu iba pár rokov a len nedávno zmenil svoje dovtedajšie meno Faralli e Mazzanti na Mazzanti automobili? Evantra n° 00 je v dokončovacej fáze a svetu sa prvý raz predstaví v priebehu najexkluzívnejšej Supercar show na svete. Na nej bol odhalený v roku 2006 aj predchádzajúci model značky - "Antas". "Top Marques Monaco show" je referenčná akcia všetkých superšportových vozidiel. Uskutoční sa v Monte Carlo od 18. do 21. apríla pod záštitou monackého princa Alberta II.

Skôr ako oficiálne

Takže s oneskorením, ale paradoxne v predstihu sa výrobca pochválil novým modelom na svojich stránkach. Dizajn modelu Evantra navrhli spoločne Luca Mazzanti a šéfdizajnér značky Zsolt Tarnok ako perfektne vyváženú klasiku a modernu. Evantra V8 má oproti pôvodne plánovanému atmosférickému motoru s objemom 3,5 litra s výkonom 304 kW (403 k), vo verzii s twin-turbom dokonca až 456 kW - 603 k) „trocha“ viac výkonu. Motor s objemom 7 litrov má výkon 530 kW (701 k) pri 6600 otáčkach za minútu a krútiaci moment 848 Nm pri 4500 ot/min. Výkon sa prenáša na zadné kolesá cez šesťstupňovú automatickú prevodovku Silatronic. Z pokoja na 100 km/h vozidlo zrýchli za 3,2 sekundy, maximálna rýchlosť je 350 km/h. Dobré jazdné vlastnosti by mala podporovať aj karoséria z ľahkých materiálov (hliník a kompozit). Majiteľ si môže tiež vybrať, či chce šasi z uhlíkových vlákien (ProBody), alebo z hliníka (OneBody). Výkon treba preniesť na cestu a vedieť ho aj skrotiť. Na to sú určené 20 palcové kolesá s nízkoprofilovými pneumatikami vpredu s rozmerom 255/25 R20 a 305/25 R20 vzadu. Šesťpiestikové brzdy Brembo majú vpredu priemer 380 mm, vzadu 360 mm a štyri piestiky. Voliteľne môžu byť v karbón-keramickej kombinácii.


Aerodynamiku vozidla navrhovali spoločne s firmou Ysim, ktorá má skúsenosti z F1 a z pretekov Le Mans. Takže všetko je tak, ako by malo byť. Pripravené, navážené, preosiate. Ale až čas ukáže, či sa všetky zložke premiešali spôsobom potrebným na úspech a či boli k jej receptu zákazníci „naklonení“. Majú k tomu blízko - keď už je firma z Pisy.

Zdroj: mazzantiautomobili.it

Jozef Vydra
ZDROJ: Mazzanti automobili

Komentáre k článku