2020-03-13 17:50:00
Peugeot HYbrid4
Peugeot HYbrid4
Zdroj: Peugeot

Na slovenský trh prichádzajú úsporné Peugeot Plug-in hybridy

Sú to modely Peugeot 508 hybrid a 508 SW hybrid, model Peugeot 3008 hybrid a hybrid4.

Nové plug-in hybridné motory sú nielen výnimočne úsporné, ale zároveň umožňujú vodičom užiť si jazdu. Výsledkom tejto snahy je pocit z riadenia, ktorý si môžu naplno vychutnať aj vďaka novým jazdným režimom.

Peugeot 508 hybrid a 508 SW hybrid

Tieto nové modely majú motor 1,6 PureTech s výkonom 132 kW (180 k) s elektromotorom s výkonom 80 kW (110 k). Maximálny systémový výkon je 165 kW (225 k).

Zdroj: Peugeot

Hybridný motor optimalizuje prevádzkové náklady. S emisiami 32g C0₂/km podľa meracieho cyklu NEDC patrí medzi hybridnými vozidlami k absolútnej špičke pričom v 100% elektrickom režime je dojazd 57 km.. Pri modeloch Peugeot 508 hybrid a 508 SW hybrid sú prevádzkové náklady pri Plug-in verzii porovnateľné s nákladmi pri verzii 1,5 BlueHDi 130 EAT8.

Pre firmy sú tieto náklady kalkulované pri zohľadnení 30-tisíc najazdených kilometrov ročne, pričom 65 % z nich auto najazdí v hybridnom režime a 35 % v plne elektrickom. Pre individuálnych záujemcov je táto kalkulácia vyrátaná na základe predpokladu, že ročne najazdia 15-tisíc kilometrov, polovicu z toho v hybridnom režime a polovicu v plne elektrickom.

Zdroj: Peugeot

Batéria má kapacitu 11,8 kWh, čo podľa meracieho cyklu WLTP  v prípade sedanu znamená dojazd 45 km v plne elektrickom režime a 44 km pri verzii SW. Dobitie trvá menej ako 1 h a 40 min pri použití Wallboxu a zosilnenej 7,4 kW nabíjačky (32A).

Vďaka novej modulárnej platforme EMP2 (Efficient Modular Platform), vhodnej pre autá s rôznymi typmi pohonu, bolo možné  do oboch vozidiel zabudovať hnaciu sústavu a batérie bez akýchkoľvek kompromisov. V praxi to znamená, že aj v hybridnej verzii ponúkajú rovnaký vnútorný a batožinový priestor, ako verzie so spaľovacími motormi. Znamená to 487 litrov v prípade modelu Peugeot 508 a pri Peugeote 508 SW je to 530 litrov.

Zdroj: Peugeot

Autá budú dostupné v troch výbavách:

- Allure ponúka v rámci strednej triedy vysoký nadštandard  

- GT Line zvýrazňuje dynamiku

- GT predstavuje vrchol ponuky a podčiarkuje exkluzivitu aj využitím úplne nového čalúnenia Alcantara® v sivom odtieni ktoré je jej štandardnou súčasťou výbavy.

Uvádzacia cena Peugeot 508 hybrid vo výbave ALLURE s motorom 1,6 Hybrid 225k (165 KW) e-EAT8 (benzín + elektrina) je 40 990 € a zahŕňa záruku na 6 rokov (alebo 100 000 km). Na batériu poskytuje výrobca záruku až 8 rokov (160 000 km) na zachovanie kapacity minimálne 70 %.

SUV Peugeot 3008 hybrid a 3008 hybrid4

Na slovenský trh prichádza aj SUV Peugeot 3008 hybrid s pohonom  predných kolies, ktorý bude mať celkový (systémový) výkon 165 kW (respektíve 225 koní). Ten dosiahne vďaka kombinácii motora  PureTech s výkonom 133 kW (180 koní) a vpredu umiestneného elektromotora s výkonom 80 kW (110 k), ktoré sa spájajú s automatickou prevodovkou e-EAT8.

Zdroj: Peugeot

Ale naviac je tu už aj jedinečný SUV Peugeot 3008 GT hybrid4 s výkonom 221 kW (300 k) a pohonom 4X4. Podľa štandardu WLTP dokáže jazdiť s emisiami od 34 g CO2/km (zodpovedá spotrebe 1,5l/100km) a v 100% elektrickom móde prejde až 65 km. S vyše 700 000 predanými vozidlami od uvedenia v roku 2016 (a s vedúcou pozíciou v segmente vo viacerých krajinách) získava úspešný príbeh SUV Peugeot 3008 práve s verziou hybrid4 nový rozmer, pretože ešte žiaden sériový Peugeot taký výkon nedosiahol!

Vďačí zaň kombinácii motoru PureTech s výkonom 147 kW (200 k) s dvomi elektromotormi: predný, spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8 ponúka výkon 81 kW (110 k), druhý umiestnený vzadu má výkon 83 kW (113 koní). Auto dokáže z nuly na 100 km/h zrýchliť len za 5,9 sekundy.

Kapacita batérie 13,2 kWh je dostatočná na to, aby podľa meracieho cyklu NEDC dokázalo v plne elektrickom móde prejsť až 65 kilometrov. Dobíjanie batérie je jednoduché a rýchle, pri použití  nabíjania pomocou Wallboxu trvá dosiahnutie plnej kapacity len 1 hodinu a 45 minút.

Pohon 4x4 ponúka zlepšenú trakciu na cestách, aj  v náročnom teréne.  Auto mu vďačí za veľmi dobrú priľnavosť kdekoľvek: na mokrých cestách, snehu, blate alebo v náročných poveternostných  podmienkach. Tam všade je výkon rovnomerne a podľa potreby distribuovaný na všetky štyri kolesá.

Zdroj: Peugeot

SUV Peugeot 3008 hybrid4 ponúka vysoký výkon a pohon oboch náprav, pričom podľa meracieho cyklu NEDC dosahuje emisie len 34 g C02 na kilometer, čím sa na trhu radí k úplnej špičke. Vďaka kombinácii modulárnej platformy EMP2 (Efficient Modular Platform) s novou viacramennou zadnou nápravou ponúka auto komfort jazdy pri zachovaní maximálnej stability. Využitie tejto nápravy nevplýva negatívne na priestor, objem kufra nad podlahou zostáva zachovaný.

Technológia hybrid4 je dostupná len vo verzii GT line a GT. Výbava GT má exkluzívne čalúnenie Alcantara® v sivej farbe a dekor palubnej dosky „Grey Oak“ z pravého dubového dreva. V aute sú využité aj nové elektronické asistenčné systémy, prevzaté z modelu Peugeot 508: adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a asistent pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu.

Zdroj: Peugeot

 Modely Peugeot SUV 3008 hybrid a SUV 3008hybrid4 sú dostupné v troch výbavách:

- Allure v rámci strednej triedy ponúka vysoký nadštandard, s pohonom 1,6 Hybrid 225k e-EAT8 má uvádzaciu cenu 37 990 € 

- GT Line zvýrazňuje dynamiku s ponukou 1,6 Hybrid 225k e-EAT8 a 1,6 Hybrid4 300k eEAT8 (a pohonom 4x4) sú uvádzacie ceny 40 690 € a v prípade 4x4 je to  45 190 €

- GT predstavuje vrchol ponuky, verzia 1,6 Hybrid 225k e-EAT8 je v uvádzacej cene 43 490 € a 1,6 Hybrid4 300k e-EAT8 (4x4) má uvádzaciu cenu od 47 990 €.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo