23.02.2018

Nový Peugeot 508: Očarujúci fastback útočí na prémiu. Bude aj hybrid

Peugeot predstavil svoju úplne novú vlajkovú loď. Je ňou nový Peugeot 508. Interiér je skvostný.

Peugeot prichádza s novou generáciou svojho veľkého sedanu. Nová 508 zaujme oslnivým dizajnom a to ako zvonka, tak zvnútra. Nielenže je krásny, je tiež podstatne praktickejší, lepšie vybavený a vracia sa aj k benzínovým motorom. Auto chce zaujať novým prístupom k meniacemu sa segmentu. Z tradičného sedanu sa mení na fastback, respektíve štvordverové kupé-liftback. Ide o koncepciu, ktorej holduje napríklad nový Arteon, či Audi A5 Sportback. Štýl štvordverového kupé zabezpečuje okrem širokého a nízkeho postoja tiež využitie bezrámových okien. Dizajn je do veľkej miery inšpirovaný konceptom Exalt a príklad si berie aj z konceptu Instinct.  

Hneď od začiatku predaja bude dostupný s dvomi benzínovými a tromi naftovými motormi. Do konca budúceho roka pribudne aj úplne nový plug-in hybrid. Benzínovú ponuku tvorí dvojica výkonných motorizácii poháňajúca prednú nápravu prostredníctvom novej 8-stupňovej automatickej prevodovky. Prvá má maximálny výkon 180 koní, druhá vyhradená pre verziu GT má koní 222. V oboch prípadoch pôjde o benzínový turbomotor 1,6 PureTech.

Naftová ponuka začína na maximálnom výkone 130 koní (1,5 BlueHDi) a pokračuje s výkonmi 160 a 180 koní (2,0 BlueHDi). S výnimkou základnej motorizácie spojenej s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou budú aj naftové motory kombinované s 8-stupňovým automatom.

Aj model 508 stojí na novej modulárnej platforme koncernu PSA EMP2. Medzigeneračne je vďaka nej ľahší v priemere o 70 kilogramov, má elektrický posilňovač riadenia a vzadu má zavesenie multi-link. Drahšie verzie dostanú aj adaptívne tlmiče.

Nová 508 je menšia než končiaci model, no ponúkne viac priestoru pre pasažierov i batožinu, práve vďaka novej platforme holdujúcej vysokopevnostným oceliam a ďalším moderným materiálom znižujúcim celkovú hmotnosť a priestorovú náročnosť pri zvýšení tuhosti a pasívnej bezpečnosti.

508 má dĺžku 4750 milimetrov (-80 mm), výšku iba 1400 milimetrov a rázvor 2750 mm. Batožinový priestor sa ale zväčšil zo 473 litrov na 485 aj vďaka zmene, ktorá zo sedanu robí fastback, či ľudovejšie liftback. Veko batožinového priestoru sa otvára vrátane zadného skla a kufor je tak lahšie dostupný a využiteľný.

Peugeot si s novým modelom trúfa zaútočiť na prémiové značky a vôbec sa nebojí porovnávať auto s modelom Audi A5 Sportback, ku ktorému má nová 508 karosársky najbližšie. Tvrdí však, že v porovnaní s A5 ponúkne viac miesta na nohy pre zadných pasažierov o 30 mm a tiež ponúkne o 50 mm viac priestoru vpredu v oblasti lakťov (1450 mm).

Nová 508-čka príde na trh s kompletným balíkom asistenčných systémov, úplnou novinkou v segmente je nočné videnie využívajúce infračervenú kameru so schopnosťou detekovať chodcov v noci a aj za zníženej viditeľnosti. Ďalej je 508 vybavená asistentami ako adaptívny tempomat s funkciou stop and go, udržiavaním v jazdných pruhoch, asistentom pre kontrolu mŕtveho uhla, či pokročilým asistentom pre dopravné značenie schopným rozpoznávať aj značky ako Stop, zákaz vjazdu a podobne. Auto disponuje 3D navigáciou vytvorenou v spolupráci s firmou TomTom, kamerovým pohľadom s pokrytím všetkých strán vozidla, či aktívnym parkovacím asistentom, Mirror Screenom (Android Auto, Apple Carplay, Mirror Link), núdzovým volaním, indukčným nabíjaním mobilov a mnohým ďalším.

Možno ešte zaujímavejší než vonkajší dizajn, je dizajn v interiéri. Je to ďalší krok smerom k priblíženiu automobilu k vodičovi. Nový i-Cockpit disponuje 12,3 palcovým plne grafickým displejom prístrojov priamo v zornom poli vodiča (head up displej) a 10 palcovým centrálnym dotykovým displejom infotainmentu.

Novinkou je systém i-Cockpit Amplify, ktorý disponuje dvoma plne nastaviteľnými režimami BOOST a RELAX. Každý z nich umožňuje nastavenie viditeľnosti prostredníctvom displejov a ambientného osvetlenia presne podľa požiadavky vodiča, nastavením zvuku a nastavením dotyku prostredníctvom rôznych režimov masážnych sedadiel. Amplify má vylepšiť jazdný zážitok a pomôcť človeku uvoľniť sa pri jazde, či naopak nabudiť sa pre ďalší výkon. K tomu patrí aj nastavovanie režimov jazdy Eco, Sport, Comfort a Normal.

Dôležitým faktorom pri tvorbe nového automobilu bola kvalita a odolnosť. To sa prejavuje už od konštrukčného základu vďaka novým postupom pri spájaní jednotlivých komponentov zaručujúcim vyššiu pevnosť a odolnosť. Vnímanie kvality sa samozrejme odzrkadľuje na prístupe k odhlučneniu vozidla a použitiu kvalitných materiálov. Peugeot tiež siahol po nových dodávateľoch, ktorý pracujú pre nemecké prémiové automobilky. Využitie nemeckého know-how je vidieť napríklad aj na sedadlách, ktoré nesú certifikát AGR podobne ako napríklad sedadlá značky Opel.

Automobil bude kompletne vyrábaný vo Francúzsku, svetovú premiéru zažije v Ženeve budúci mesiac a do predaja pôjde od septembra tohto roka.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Peugeot

Komentáre k článku