01.12.2016

Audi quattro končí, nahrádza ho Audi Sport. Prinesie 8 nových modelov

Spoločnosť Quattro Gmbh sa premenovala na Audi Sport GmbH. V jej vedení je muž zodpovedný za moderné Lamborghini.

Dlhšie pripravovaný krok sa teraz stal oficiálnou realitou. Audi quattro GmbH sa premenovala na Audi Sport GmbH. Spoločnosť sídliaca Neckarsulme v Nemecku zamestnáva 1200 zamestnancov a už viac ako 30 rokov vytvára to najšportovejšie náradie pod znakom štyroch kruhov. Nejde teda o pohon všetkých štyroch kolies s obchodným názvom quattro.

Zmena názvu je symbolickou zmenou naznačujúcou zmenu smerovania. Práve novú víziu a nové ciele stanovuje nový riaditeľ Audi Sport, ktorý do tejto dcérskej spoločnosti Audi AG prešiel z inej spoločnosti vlastnenej Audi – z Lamborghini.

Stephan Winkelmann (51) prestúpil z jednej vetvy Audi do druhej, aby prijal novú výzvu a urobil z Audi Quattro viac než je v súčasnosti. Práve Winkelmann môže za obrovský vzostup značky Lamborghini, bol to on kto za viac ako dekádu v čele talianského výrobcu superšportových automobilov spravil z tohto drobného výrobcu celosvetový pojem v oblasti luxusu a športu.

Niečo podobné by mal spraviť aj s Audi Quattro Sport. Ako sa vyjadril pre TopGear, zmena názvu bola úplne prirodzená, nakoniec volať sa podľa pohonu všetkých štyroch kolies je trocha mätúce.

Audi Sport v súčasnosti zodpovedá za výrobu superšportového modelu R8 a modely s označením RS – teda RS3, RS4, RS5, RS6, RS7, S8, TT RS a TT RS Roadster. Okrem výroby sériových modelov sa bude spoločnosť v budúcnosti zaoberať zákazníckym motoršportom pod známkou Audi Sport customer racing. Ďalej bude zodpovedať za úpravu a optimalizáciu sériových modelov cez program Audi exclusive a tiež bude zodpovedať za propagačné produkty pod názvom Audi Sport collection.

Inovovaná spoločnosť sa v nasledujúcich 18-tich mesiacoch chystá uviesť na trh celkovo 8 nových modelov. Aké to budú modely? Nuž, Winkelmannovo posolstvo je jednoznačné - globálne modely, ktoré otvoria cestu k trvalo udržateľným športovým autám. Stručne povedané SUV a neskôr modely využívajúce nielen spaľovacie motory. Zároveň Audi Sport zvýši počet dílerstiev z 370 na 600 a tým markantne zvýši svoj obchodný potenciál.

Kým automobily vyrábané pod vedením Audi Quattro sú známe po celom svete už od založenia spoločnosti v roku 1983, samotná spoločnosť nemá také silné meno ako najväčší konkurenti – M od BMW a AMG od Mercedesu, práve to má zmeniť Winkelmann. Jeho cieľom je okrem zvýšenia povedomia o značke a jej prebudovaní na Audi Sport tiež vytvoriť silné puto medzi jej fanúšikmi a majiteľmi automobilov. Očakávať tak môžeme špecializované pretekárske série, v ktorých budú medzi sebou o prvenstvá bojovať priamo fanúšikovia značky, čo môže byť doslova husársky kúsok – veď ktorý majiteľ RS6, by si nechcel zmerať sily s ďalšími majiteľmi tohto vozidla? (napríklad).

Ďalším bodom na Winkelmannovom pláne je tiež zdokonalenie ponuky športových línii a paketov, podobne ako pred nedávnom urobilo BMW so svojimi modelmi a balíkmi od M Performance. Ďalším nezanedbateľným bodom je samozrejme tvorba rôznych produktov pod značkou Audi Sport. Predstaviť si pod tým môžeme ako tradičné tričká, zmenšené modely áut, kľúčenky, tak rôzne doplnky ako elektroniku, zariadenia, no pokojne tiež kreslá, či pohovky ako to robí napríklad Maserati. Viac o plánoch Audi Sport zistíme až, keď sa začnú napĺňať, zatiaľ ale môžeme predpovedať, že o Audi Sport budeme ešte veľa počuť. 

jh
ZDROJ: Audi Sport

Komentáre k článku