2023-03-03 13:59:00
Volkswagen ID. 3
Volkswagen ID. 3
Zdroj: Volkswagen

Volkswagen modernizoval ID. 3 - lepší softvér, svieži dizajn

Volkswagen sa pri facelifte zameral na mierne zmeny exteriéru a na očakávané a žiadané zmeny softvéru.

Volkswagen ID.3 bol jedným z prvých áut koncernu, ktoré prišli s novým infotainmentom. Ten mal od začiatku relatívne závažné chyby, ktoré sa darilo upravovať len pomaly. Stabilita sa však postupne zlepšovala a nový ID. 3 sľubuje úplne bezproblémovú funkčnosť vďaka novému softvéru. Auto má v štandarde dvojicu displejov - päť palcov má digitálny prístrojový štít, 13,4 palcov má dotykový displej infotainmentu, ktorý ovláda nastavenia auta, konektivitu, vzduchotechniku. Posuvný "touchbar" pod displejom na ovládanie vzduchotechniky zostal na svojom mieste, vyzerá však byť kompletne podsvietený a to znie dobre - ovládať nastavenie teploty za tmy bolo veľmi ťažké. A pre aktualizácie netreba chodiť nikam. Fungovať by mali OTA aktualizácie.

Ak sa vám nechce čítať celý článok, stačia vám základné info a chcete auto vidieť na pohyblivých obrázkoch, odporúčam nasledujúce video:

Vonku Volkswagen cibril dizajn a zlepšoval aerodynamiku. Inovovaný kompaktný model má prednú časť karosérie vybaveno optimalizovanými otvormi na prívod chladiaceho vzduchu, má nové veľké lakované plochy - to vďaka novému nárazníku. Novinkou sú zvislé štrbiny v rohoch predného nárazníka, ktoré privádzajú vzduch k predným kolesám tak, aby vytvárali tzv. vzduchové zásterky. Na zadnej časti karosérie sú teraz delené zadné svetlá prvý krát umiestnené aj vo dverách batožinového priestoru. 

V kabíne sa môže cítiť dobre každý, kto si odmieta sadať na zvyšky zo živočíšnej výroby a radšej má zvyšky z plastových fliaš a odpadu. 71 percent poťahu Artvelours Eco - mikrovlákna - je z recyklovaného plastu, ktorý ale už bol predtým aspoň raz recyklovaný. Výrobca pritom sľubuje rovnakú odolnosť voči času a poškodeniu ako pri nových materiáloch. Čalúnenie je prešívané a má pôsobiť hodnotnejšie. Novinkou sú povrchy s mäkkým penovým podkladom, nové sú výplne dverí s mäkšími povrchmi a väčšie plochy sú potiahnuté textilom. 

Asistenčné systémy tiež dostali svieži vietor, najmä pri voliteľnom Travel Assist s kolektívnymi dátami je možné badať progres. Systém kombinuje Lane Assist a ACC vo vzájomnom prepojení, ktoré ak sú k dispozícii kolektívne dáta (z ostatných áut na ceste), asistenčný systém pri jazde mimo mesta dokáže jazdiť aj s jednou rozoznanou vodiacou čiarou na ceste. 

V základnej výbave sú po novom e-navigácia pre lepšie plánovanie elektrickej trasy a v základe je tiež chytrejšie nabíjanie, ktoré povolí dopĺňanie energie do batérie hneď po pripojení štekra. 

Aktuálne má ID.3 štyri stupne výbavy s najvyššou menou Tour, dve verzie batérie - 58 a 77 kWh a dva výkony - 120 a 135 kW, pričom vyšší je v kombinácii s väčšou batériou. ID.3 štartuje na cene 44-tisíc s dojazdom podľa WLTP 418 km. 

Auto nájdete okrem videa vyššie aj v bohatej priloženej galérii. 

 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


Stream naživo