2023-02-28 21:30:00
BMW X5 M a
BMW X5 M a X6 M Facelift 2023
Zdroj: BMW

FOTO: BMW X5 M aj X6 M zmenili dizajn, vyzerajú ako XM. Nie Citroën XM...

Po nedávnej modernizácii modelov X5 a X6 prichádza veľmi podobná zmena aj pre najvýkonnejšie modely X6 M a aj X5 M.

Tieto prichádzajú aktuálne, obe výhradne v najvýkonnejších verziách zvaných Competition a majú úplne nový štýl, ktorý sa vyznačuje hlavne menšou maskou chladiča, ale tiež niektorými ostrejšími líniami pripomínajúcimi najmodernejší model automobilky XM.

Nová verzia modelu X5 M Competition, ktorá bude onedlho v ponuke sa ukázala na prvých fotkách a v produkcii bude v klasickej fabrike v USA v Spartanburgu. Verejný debut zažije v apríli roku 2023 na podujatí Amelia Island Concours d’Elegance.

Ešte kým sa dostaneme ku zmenám vizáže, treba skonštatovať, že tento model si naďalej necháva 4,4-litrový osemvalcový motor, ktorý má ale jednu zásadnú novinku. Odteraz bude mať elektrického parťáka, ktorý bude vo forme mild hybridu. Bude využívať systém so 48 voltami. Na výkone to nič nemení a stále ostáva celkovo na hodnote 460 kW (625 k) a krútiaci moment je znova 750 Nm. Samotný elektrický motor, ktorý je integrovaný v automatickej prevodovke s 8 prevodovými stupňami ma až 9 kW (12 k) a 200 Nm. BMW hovorí o pomoci v prípade akcelerácie a tiež v prípade pohľadu na spotrebu. Na stovke je nová verzia za 3,9 sekundy. Pôvodná alternatíva mala 3,8 sekundy, takže vložte klasickú úvahu o tom, či to vychádza z úst hovorcu polície. Každý predsa pozná okrídlenú vetu „To mi nevychádza“. A pri kombinovanej spotrebe je údaj medzi 12,9 a 13,1 litrami podľa testovacieho režimu WLTP. Tu je výhoda o dve až tri deci.

Pridanie samotného mild hybridného doplnku však nie je jediným vylepšeným. Nová verzia má vylepšené zvody, vystužený kľukový hriadeľ, elektronicky kontrolovaný blow off ventil pre obe turbá a pár ďalších zmien. Takisto je vylepšený a zmenený nasávací trakt a olejové čerpadlo. Štandardom bude výfuk M Sport, ktorý má iné katalyzátory znižujúce emisie. Prevodovka sa tiež dočkala niekoľkých úprav. Prvé tri stupne sú kratšie a nový hliníkový obal prináša väčší objem prevodového oleja a tiež lepšie chladenie vďaka novým plochám v konštrukcii.

No a teraz sa vrhnime na to ako auto vyzerá. To najzákladnejšou zmenou zvonka je predsa nový štýl prednej časti. Už menšie svetlá a menšie ľadvinky a k nim ešte aj ostré línie ukazujú, že toto auto je priamo príbuzné s modelom XM, ktorý je exkluzívny pre sekciu M. Ďalšou výraznou zmenou sú disky kolies, vpredu majú priemer 21 palcov a vzadu 22 palcov štandardne. Zadné svetlá zase dostali inú grafiku, ale iba pre X5 M Competition, X6 M Competition má takmer rovnaké. Tiež odkazujú na spomenutý extrémny model. Pri užších predných svetlách sa znova dostávame ku klasickému princípu, že laserové lúče už akosi z ponuky vypadávajú, lebo adaptívne LEDky majú už teraz extrémnu svietivosť. V ponuke farieb budú tiež novinky. Pre oba modely zmena prinesie hlavne zelenú Isle of Man, ktorú ste mohli vidieť na M3 a tiež sivú Brooklyn a matnú sivú Forzen Pure Grey zo vzorkovníka Individual. Jemné retuše je vidno aj na zadnom nárazníku a pribudol trochu iný spojler nad oknom znova v prípade X5 M Competition. Pre X6 M Competition bude dostupná malá odtrhová hrana na veku batožinového priestoru v čiernej farbe, prípadne za príplatok z karbónu. To by bolo z vonkajšej vizáže všetko, čo nezostalo rovnaké.

Do interiéru sa nasťahoval obrazovkový pás, podobne ako je to v prípade klasickej X5. Novinkami je tiež použitie nového štýlu ambientného osvetlenia s možnosťou výstražných signálov. V tomto prípade BMW nepoužije malý prepínač prevodovky ako vo väčšine civilných modelov, ale bude mať typickú páčku, na ktorú sme pri modeloch M zvyknutí. Radenie prevodov však bude možné aj novými pádlami pod volantom, ktoré budú z karbónu a budú štandardom. Získali červené lemovanie znakov a červené pogumovanie zo zadnej strany. Oproti klasickému hliníku trochu extravagantné riešenie. Zmenia sa aj sedadlá, ktoré budú mať podsvietené logo M pod hlavovou opierkou.

No a čo teda X6 M Competition? Tá dostane veľmi podobné vylepšenia, až na pár spomenutých drobností. Všetky zmeny aj tu podčiarknu jej príbuzenstvo s X5 M Competition a aj s modelom XM. Tu sa nesmieme pomýliť, s modelom XM od BMW, nie od Citroënu. V súčasnom stave sú už známe aj ceny týchto modelov. Základná verzia X5 M Competition, ktorá bude naozaj základná, lebo štandardná X5 M, ktorá mala nižší výkon, sa už predávať nebude, bude stáť 147 500 €. Športovejšie strihnutý model SUV kupé X6 M Competition bude od 150 500 €.

 


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: BMW

Komentáre k článku


Stream naživo