2014-04-06 13:00:00
Mercedes trieda V
Mercedes trieda V
Zdroj: Mercedes

Nová Trieda V: keď sa dodávka zmení na luxusný veľkopriestorový Mercedes

V novej generácii sa už veľké rodinné auto od Mercedesa nebude volať Viano.

Namiesto toho dostal označenie trieda V. To má zvýrazniť jeho priblíženie k osobným autám značky. Pomôže mu v tom aj bohatá výbava a luxusný interiér, ktorý si berie inšpiráciu z limuzíny triedy S.

Po siedmych rokoch dostane Viano úplne novú tvár aj väčšinu technológií. Výkonný prezident automobilky Mercedes Benz, Dieter Zetsche o ňom povedal: „Nová trieda V rozširuje ponuku prémiových osobných automobilov pohodlne aj pre osem ľudí. Komfort a úžitkovosť sú čerešničkou na torte, nová trieda V ich kombinuje tak, ako nie je schopné ponúknuť žiadne iné auto v triede“. 

Nová Trieda V spája ponuku priestoru až pre osem osôb a príslovečnú kvalitu a funkčnosť, komfort, pôžitok z jazdy a bezpečnosť, ktorými disponujú automobily s hviezdou. Mercedes medzi veľkopriestorovými sedanmi je ideálnym autom pre všetkých, ktorí si cenia veľkú ponuku priestoru, ale nechcú sa vzdať štýlu a komfortu.

Zdroj: Mercedes
Zdroj: Mercedes

Variabilné a prispôsobivé

Nová Trieda V ponúka najväčšiu možnú flexibilitu využitia interiéru, pričom si zachováva elegantný vzhľad. S dvomi líniami výbavy Trieda V a Trieda V AVANTGARDE, jedným exteriérovým športovým balíkom a jedným interiérovým dizajnovým balíkom, dvomi rázvormi kolies, tromi dĺžkami vozidla od 4 895 do 5 370 milimetrov, tromi motorizáciami, ako aj mnohými prvkami zvláštnej výbavy sa dá nové veľkopriestorové vozidlo individualizovať presne podľa vkusu a potreby. Spĺňa tak najrôznejšie nároky zákazníkov a je rovnako atraktívny pre rodiny, ako aj pre ľudí vyžadujúcich vozidlo s variabilným a priestorným interiérom pre svoje voľnočasové a športové aktivity. Okrem toho je trieda V ideálna ako luxusný prostriedok kyvadlovej dopravy pre hotely alebo VIP služby.

LED svetlá kam sa pozrieš

Trieda V dostala úplne nový dizajn, do ktorého sú integrované aj inteligentné LED svetlomety. Potvrdzuje sa tak, že prémiové automobilky dávajú definitívne zbohom xenonovým svetlometom a väčšina nových modelov dostane iba LED technológiu. Tá je na cestách účinnejšia, svetelnosť vyššia a má omnoho nižšiu spotrebu ako štandardné halogénové či xenonové svetlá. Nebude vás trápiť ani výmena žiaroviek, svetlá by mali vydržať svietiť roky bez problémov.

Dizajnéri zmenili aj zadné dvere a zatiaľ čo väčšina výrobcov od otváracieho okna upúšťa, Mercedes ho do novinky integroval. Batožinový priestor môže byť lavicou rozdelený približne na dve poschodia. Vrchná časť udrží 160 kilogramov a je k nej okamžitý prístup cez otváracie okno, pričom väčšia batožina je schovaná pod ňou.

Zdroj: Mercedes
Zdroj: Mercedes

Systém Command dobehol špičku

Najväčšie zmeny sa udiali v systémoch a palubnej doske, ktorá je spracovaná prehľadne. Dodáva sa s novým systémom Comand, ktorý sa ovládda aj cez dotykový touchpad. Mercedes ho prináša po BMW a Audi. Nový Command je na omnoho vyššej úrovni ako v súčasných vozidlách Mercedesu, okrem modelu S. Je rýchlejší, ovláda sa intuitívnejšie lepšie spolupracuje so smartfónmi. 

Nový model V má aj rad bezpečnostných prvkov. Adaptabilný asistent dokáže šoférovať vozidlo takmer sám, auto má 360 stupňovú kameru, dokáže kontrolovať mŕtve uhly a napríklad vie zabrzdiť pred prekážkou.

Nezaprie v sebe, že je Mercedes

Už na prvý pohľad nová Trieda V zapadá do rodiny osobných vozidiel značky Mercedes-Benz. Dolné nasávacie otvory vzduchu a maska chladiča obsahujú úzke lamely. V kombinácii so svetlometmi zasahujúcimi ďaleko do blatníkov zvýrazňujú šírku vozidla. Jasne vymedzená bočná stena je rozdelená dvomi dlhými, pretiahnutými hranami, pričom striedanie konkávnych a konvexných plôch dodáva nielenm zaujímavý vzhľad, ale aj praktickosť.

Zdroj: Mercedes
Zdroj: Mercedes

Moderný štýl a najvyššia úroveň kvality v interiéri

Interiér ponúka úplne nový zážitok z veľkého priestoru. Kvalitné materiály, príjemný pocitz dotyku a harmonicky ladené farby s mimoriadne jemne vyhotovenými detailami. To je typický pocit, aký máte v osobných vozidlách značky Mercedes-Benz. Dvojdielna prístrojová doska má horný a dolný diel oddelené veľkým trojrozmerným ozdobným prvkom. Po prvýkrát je v tejto triede na želanie dostupný horný diel prístrojovej dosky s vzhľadom kože s náročne vypracovaným ozdobným švom.

Stredový displej je samostatný, multifunkčný volant s dvanástimi tlačidlami a voliaca páka DIRECT SELECT s radiacimi páčkami na volante pri automatickej prevodovke, ako aj inovatívne dotykové pole, ktorým sa dajú ovládať všetky telematické funkcie gestami alebo zadávaním písmen a znakov rovnako ako v smartfónoch posunuli úroveň kabíny na doteraz nezvyčajnú úroveň. Najnovšia generácia systému COMAND Online v sebe spája všetky funkcie prehrávania zvuku, telefónu a navigácie a navyše ponúka internetový prehliadač, systém ovládania hlasom LINGUATRONIC a prenos dopravných údajov v reálnom čase. O dokonalý zážitok z hudby sa postará ozvučovací systém Burmester® s priestorovým zvukom so 16 reproduktormi a bassreflexboxom.

Zdroj: Mercedes

Nový rozmer komfortu

Veľkopriestorové vozidlo značky Mercedes-Benz ponúka ako jediné v segmente 4-cestné bedrové opierky na želanie pre vodiča a spolujazdca a aktívnu ventiláciu sedadla s reverzibilnými ventilátormi. Rovnako jedinečná je v tejto triede vozidiel vylepšená automatická klimatizácia THERMOTRONIC, ktorá je v ponuke na želanie popri sériovej klimatizácii TEMPMATIC. Tri rôzne režimy ventilácie umožňujú individuálnu reguláciu klímy a funkciu, pri ktorej sa po stlačení a podržaní tlačidla otvárania na kľúči otvoria bočné okná a aktivujú sa ventilátory klimatizácie, integrovaný snímač zrážok a rozdelenie chladiaceho vzduchu na strane vodiča a spolujazdca, ktorej intenzita sa riadi postavením slnka.

Množstvo možností konfigurácie sedadiel a ložného priestoru

Veľkopriestorové vozidlo je sériovo vybavené štyrmi komfortnými samostatnými sedadlami s lakťovými opierkami v dvoch radoch. Na želanie sa dá medzi samostatné sedadlá v prvom rade namontovať sklopný stôl. Ako alternatíva je pre oba rady sedadiel vzadu dostupná dvojmiestna lavica s dvojdielnym, samostatne sklápateľným operadlom, alebo trojmiestna lavica s dvojdielnou sedacou poduškou a trojdielnym operadlom. Celá lavica je sklopná, aby umožnila vytvoriť priestor pre veľkú batožinu, ako športová výbava alebo práve kúpený nábytok do detskej izby. Kto by chcel prespať v Triede V, môže dať do zadného radu trojmiestnu lavicu ako komfortné ležadlo. Všetky lavice, ako aj samostatné sedadlá sú vybavené 3-bodovými bezpečnostnými pásmi.

Sedadlá a lavice sa dajú bez veľkej námahy posúvať dopredu a dozadu a otočiť tvárou k sebe v optimalizovaných koľajničkách na sedadlá s rýchlouchytením. Všetky sú navyše odnímateľné, aby sa kedykoľvek dala vytvoriť ložná plocha presne podľa potreby.

Samostatne otvárateľné zadné sklo

Na komfortné nakladanie a vykladanie poslúži Trieda V ďalšou novinkou vo svojom segmente - samostatne otvárateľným zadným sklom, ktoré je zavesené na hornom ráme dverí batožinového priestoru. Dá sa otvoriť a zatvoriť nezávisle od dverí batožinového priestoru. Dvere batožinového priestoru sa na želanie dodávajú ako dvere EASY PACK, ktoré sa dajú komfortne elektricky otvárať, zatvárať a držať v ktorejkoľvek polohe. So zatváraním dverí batožinového priestoru tak nemajú problémy ani nižšie osoby.

Mercedes-Benz Intelligent Drive pre bezpečnosť

O vysoký komfort jazdy a príkladnú bezpečnosť sa stará celkovo jedenásť inovatívnych jazdných asistenčných systémov. Založené sú na moderných radarových, kamerových a ultrazvukových snímačoch, ktoré boli zavedené v novej Triede E a S pod pojmom „Mercedes-Benz Intelligent Drive“. V sérii je na palube asistent jazdy pri bočnom vetre, ktorý stabilizuje Triedu V pri silných nárazoch bočného vetra, a asistent sledovania pozornosti ATTENTION ASSIST, ktorý dokáže vystríhať pred nepozornosťou a únavou. Na želanie je dostupný aktívny parkovací asistent. Vďaka nemu je parkovanie nového veľkopriestorového vozidla rovnako jednoduché a komfortné ako pri kompaktnom vozidle.

Na želanie je dostupná aj 360-stupňová kamera, tempomat s reguláciou odstupu DISTRONIC PLUS v kombinácii so systémom COLLISION PREVENTION ASSIST, asistent sledovania dopravných značiek s funkciou varovania pri jazde v protismere, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, asistent sledovania mŕtveho uhla, systém LED Intelligent Light System a adaptívny asistent diaľkového svetla. Väčšina spomenutých asistenčných systémov je v tejto triede vozidiel dostupná po prvýkrát.

Pre ešte väčšie zvýšenie bezpečnosti je ako zvláštna výbava dostupný systém PRE-SAFE® známy z modelov osobných vozidiel. V prípade hroziaceho nebezpečenstva nehody aktivuje ochranné opatrenia tak, aby bolo počas kolízie možné čo najlepšie rozvinúť ochranný potenciál pásov a airbagov.

Zdroj: Mercedes
Zdroj: Mercedes

Výkon šesťvalca so spotrebou štvorvalca

Pri uvedení na trh začína nová Trieda V s najmodernejším štvorvalcovým turbodieselom s objemom 2,1 litra s dvojstupňovým preplňovaním, ktorý sa osvedčil už v množstve vozidiel od Triedy A po Triedu S a cielene bol vylepšený pre veľkopriestorový sedan. Dostupný je v troch výkonových stupňoch: V 200 CDI má výkon 100 kW (136 k) a maximálny krútiaci moment 330 newtonmetrov. V 220 CDI je to 120 kW (163 k) a 380 newtonmetrov - v oboch prípadoch o 20 newtonmetrov viac ako u predchodcu – pri spotrebe paliva  menšej o približne dva litre. So spotrebou len 5,7 litra na 100 kilometrov a emisiami CO2 149 gramov na kilometer zaujíma V 220 CDI pozíciu na absolútnom vrchole segmentu.

Top motorizácia V 250 BlueTEC s výkonom 140 kW (190 k) a silným maximálnymi krútiacim momentom 440 newtonmetrov dosahuje hnaciu silu a agilitu, ako doterajšie 3-litrové turbodieselové motory V6. Nový špičkový model zároveň ponúka veľmi tichý chod a výrazne zredukovaný hluk v interiéri – okrem iného vďaka rozsiahlemu tlmeniu – v porovnaní so šesťvalcovým predchodcom. Aj spotreba je výrazne nižšia: So 6,0 litrom nafty na 100 kilometrov spotrebuje štvorvalcový turbodiesel pri rovnakom výkone o 28 percent menej paliva ako šesťvalec. Vďaka technológii BlueTEC spĺňa top model ako prvé vozidlo v segmente aj emisnú normu Euro 6. V 250 BlueTEC je sériovo vybavený prevodovkou 7G-TRONIC PLUS s voliacou pákou DIRECT SELECT a radiacimi páčkami na volante DIRECT SELECT.  Pre modely V 200 CDI a V 220 CDI sa na želanie dodáva komfortná automatická prevodovka.

Nový rozmer agility a pôžitku z jazdy

Ako jediné vozidlo v segmente ponúka Trieda V v kombinácii s automatickou prevodovkou prepínač AGILITY SELECT na zvýšenie osobného pôžitku z jazdy. Vodič si stlačením tlačidla môže zvoliť jeden zo štyroch jazdných programov. Už sa tešíme, ako vyskúšame všetky poísané vlastnosti na vlastnej koži pri dynamickej prezentácii novinky. Samozrejme, že sa podelíme s vami so svojimi zážitkami a skúsenosťmai spoza volantu.

Exkluzívna ponuka pri štarte: Trieda V Edition 1

Ako každé nové osobné vozidlo Mercedes-Benz, aj Trieda V začína limitovaným vydaním Edition 1. Tú vám tiež priblížime po osobnom zoznámení s novinkou.

Dodajme ešte, že pri uvedení na slovenský trh v júni 2014 bude nová Trieda V dostupná v dlhej verzii s dĺžkou 5 140 milimetrov, rázvorom 3 200 milimetrov a predĺženým previsom. Objednávanie bude možné od marca 2014. Kompaktný a extra dlhý variant budú nasledovať neskôr.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo