2015-03-19 10:13:21
Jeep je najväčším skokanom
Jeep je najväčším skokanom v predaji za február 2015
Zdroj: Jeep

Predaj áut v Európe rastie, trhy vo februári si polepšili, väčšina značiek tiež

Kupujte auto? Pozrite sa, ako sa darilo aj jednotlivým značkám v štátoch EU.

Úžasný výsledok dosiahol Jeep, ktorý sa zlepšil o neuveriteľných 200,7 percenta. Prekvapením sú výsledky Dacie alebo Jaguara ktoré na rozdiel od väčšiny značiek zamierili, síce iba mierne, ale predsa, nadol. Podľa údajov Asociácie európskych výrobcov automobilov ACEA však rástli európske trhy ako celok vo februári už osemnásty mesiac v rade. To dáva zabudnúť na doslova tragické výsledky z posledných troch rokov.

Napriek tomu sa nepodarilo prekonať rok 2011 a rekordné čísla z čias pred začiatkom globálnej ekonomickej krízou sú v nedohľadne a stále iba nesplneným snom. Otázkou je, či sa vôbec podarí ešte niekedy dostať na takú úroveň registrácií nových modelov. Takto optimisticky to vidia zväčša všetci marketingoví mágovia jednotlivých značiek. No môže sa stať, že dôjde k ďalšiemu kolapsu. Ale nemaľujme čerta na stenu a pozrime sa, ako to v minulom mesiaci vyzeralo naprieč Európou s predajom nových áut.

Ten vo februári v porovnaní s údajmi spred roka narástol o 7,3 percenta na 924 440 kusov. Vďaka tomu sa zatiaľ tohtoročné údaje predaja dostali tesne pod dvojmiliónovú hranicu. Prispeli k tomu všetky významné trhy. Spokojnosť zavládla najmä s tým talianskym, ktorý si oproti vlaňajšku polepšil o 13,2 %. Rast zaznamenali vo Francúzsku (+4,5 %) či Nemecku (+6,6 %), ale aj v Českej republike (+28,2 %) alebo vo Veľkej Británii (+12 %).

Zdroj: ACEA
Zdroj: ACEA

Ako to však vyzeralo „na druhej strane barikády“, teda v krajinách, kde došlo k poklesu? nelichotivý primát si za február 2015 odnáša Rakúsko (-25,2 %) nasledované napríklad Dánskom (-7,9 %), Lotyšskom (-8,2 %), alebo Luxemburskom (-8,2 %).

Medzi jednotlivými značkami nenájdeme veľa „prepadlíkov“, prekvapivo však medzi ne patrí Dacia (-0,3 %). Jej pokles však nie je tak razantné, čo je aj prípad Citroënu (-0,7 %) alebo Mazdy (-1,1 %). Ďaleko viac mieria nadol DS (-20,8 %), Jaguar (15,3 %), Suzuki (-7,8 %), Honda (-6 %) a podľa očakávania Chevrolet, ktorý na európskych trhoch končí. Z toho dôvodu sa dá považovať za úspech aj 173 predaných kusov.

Zdroj: Jeep

Skokanom mesiaca sa stal Jeep, medziročne si polepšil o neuveriteľných 200,7 percenta. S veľkým zlepšením sa však spájajú aj značky Mitsubishi (+47,1 %), Smart (+44,9 %), Porsche (+40,9 %), Lexus (+35,6 %), Mini (+33,2 % ), Nissan (+28,2 %), no napríklad aj Seat (+23,1 %). Úplne skvelým dojmom pôsobí v segmente nemeckých prémiových značiek dvojciferný rast BMW (+13,7 %) oproti jednocifernému u Audi (+2,9 %) a Mercedesu (+9,3 %).

Onedlho vydá ACEA aj prehľad predajnosti jednotlivých modelov. Bude určite zaujímavé sledovať, aké zmeny nastali v rebríčku najpredávanejších a či Golf obháji prvenstvo.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo