2013-12-20 15:29:22
Nový Mercedes-Benz trieda C
Nový Mercedes-Benz triedy C sa nápadne podobá na svoj veľký vzor - triedu S.
Zdroj: Daimler

Nový Mercedes triedy C je väčší, ľahší, bezpečnejší a elegantný

Automobilka sa netají tým, že chcela svoj najpredávanejší model povýšiť „na vyššiu triedu“.

Aj preto ju vybavila najmodernejšími bezpečnostnými systémami. C trieda sa tak priblížila top modelom. Jedným z hlavných znakov novej generácie je návrat od športových k elegantným líniám. K tomu treba prirátať zväčšené rozmery, ktorými automobilka reflektuje na stále rastúcu priemernú výšku človeka.

Rázvor je dlhší o 80 milimetrov (2 840 milimetrov), oproti doterajšiemu modelu narástla dĺžka vozidla o 95 milimetrov (4 686 milimetrov) a šírka sa zväčšila o 40 milimetrov (1 810 milimetrov). Na prvý pohľad to nie je veľa, ale profitovať budú hlavne cestujúci na zadných sedadlách. Za nimi je aj o 5 litrov väčší batožinový priestor s objemom 480 litrov.

Najpredávanejší model automobilky (od uvedenia na trh v roku 2007 sa z predchádzajúceho modelu predalo viac ako 2,4 milióna kusov) výrazne pripomína dizajnom i vyhotovením interiéru vlajkovú loď značky. Bude mať v ponuke aj vzduchové pruženie Airmatic, čo neponúka žiadny konkurent v tejto triede, head-up displej a takisto touchpad na ovládanie palubného systému.

Centrálny displej nad palubnou doskou má štandardne uhlopriečku 7 palcov a s výbavou Comand Online dokonce 8,4 palca. Klimatizácia bude vďaka spolupráci s navigáciou rozpoznať, že sa auto nachádza v tuneli. Vďaka tomu nastaví  aj nasávanie a čistenie vzduchu prúdiaceho do interiéru.

Zdroj: Daimler

Mercedes to tentoraz poňal celkom netradične a nevymýšľal teplú vodu. Zmenšil triedu S a napasoval ju na rozmery strednej triedy. Vďaka tomu sa novinka dostala naozaj na vyššiu úroveň. Nová trieda C bude k dispozícii v troch vyhotoveniach: Avantgarde, Exclusive a AMG Sport, kde sú k dispozícii dva vzhľadovo odlišné dizajny: buď športový s centrálnou hviezdou, alebo klasická maska chladiča sedana s hviezdou na kapote motora pri verzii C220 BluTec Eco. Tá je vyhradená jedine pre výbavu Exclusive. Jednotlivé verzie sa odrážajú na dizajne exteriéru (maska chladiča, nárazníky) i interiéru.

Zdroj: Daimler
Zdroj: Daimler

Automobilka Mecedes-Benz prezentuje technologický skok vo veľkosériovej výrobe karosérie, kde sa zvýšil podiel hliníka z menej ako 10 na takmer 50 %. Okrem odľahčenia auta o približne 100 kg mali konštruktéri za cieľ zníženie odporu vzduchu, kde dosiahli koeficient aerodynamického odporu cd 0,24, čo je nový rekord v strednej triede. Zároveň pri vývoji dbali na zvýšenie akustického komfortu v kabíne vozidla, napríklad aj na nízky hluk ventilátora, spúšťačov okien, nastavovania sedadiel, ako aj hluk mnohých ovládacích a funkčných prvkov.

Zdroj: Daimler
Zdroj: Daimler

Nová trieda C je už v sérii vybavená halogénovými svetlometmi osadenými žiarovkami H7. Okrem toho sa dajú vybrať aj dva energeticky úsporné varianty s LED svetlami. Jedna z nich je dynamická verzia so systémom „Intelligent Light System“. Koncové a brzdové svetlá sú v každom prípade LED.

V interiéri kombinuje automobilka architektúru športových vozidiel značky a novú stredovú konzolu. Novinkou v triede C je aj projekčný displej, ktorý premieta dôležité informácie priamo do zorného poľa vodiča. Nový zobrazovací systém informuje o rýchlosti, obmedzeniach najvyššej povolenej rýchlosti, navigačných pokynoch a ukazuje upozornenia systému Distronic Plus.

Zdroj: Daimler
Zdroj: Daimler

Pri uvedení na trh ponúkne Mercedes tri motory, všetky sú to prepĺňané štvorvalce, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro 6. Pomáha im k tomu aj štandardný systém štart/stop. V krátkom čase pribudne nový malý dieselový motor so zdvihovým objemom 1,6 litra. Jednostupňovo plnený štvorvalec vyvinie zo zdvihového objemu 1 598 cm3 výkon 85 kW (115 k) alebo 100 kW (136 k) a krútiaci moment 280, prípadne 320 Nm.

Model C 200 poháňa dvojliter so 135 kW (184 k) a 300 Nm. Šprint 0-100 km/h zvládne sa 7,5 sekundy. Kombinovaná spotreba má byť 5,3 l/100 km. Úspornejší je variant C220 BlueTec s 2,2-litrovým dieselom. Motor dosahuje výkon 125 kW (170 k) a krútiaci moment 400 Nm. Zrýchli na stovku za 8,1 sekundy, priemernú spotrebu má rovné štyri litre.

Neskôr sa objavia ďalšie dve výkonové verzie tohto motora. Popri silnejšom 150 kW (204 k) bude v niektorých krajinách aj pomerne skromný 85 kW (115 k). S rovnakým výkonom má neskôr prísť 1,6-litrový diesel, netradične prepĺňaný kompresorom. Bude aj vo verzii s výkonom 100 kW (136 k), podľa verzie s krútiacim momentom 280 alebo 320 Nm. Všetky dieselové motory novej triedy C sú vybavené známou technológiou SCR (Selective Catalytic Reduction, selektívna katalytická redukcia) na dosiahnutie jazdy mimoriadne šetrnej k životnému prostrediu

Zdroj: Daimler
Zdroj: Daimler

Paleta benzínových pohonných jednotiek až päť motorizácii. Až do príchodu verzie AMG (šesťvalcový benzínový motor s výkonom 245 kW/333 k) bude na vrchole variant s výkonom 175 kW (238 k). V ponuke bude prvý raz aj hybridný model C300 BlueTec Hybrid. Spája 2,2-litrový diesel so 150 kW (204 k) s elektromotorom, ktorý má ďalších 20 kW (27 k). Mercedes udáva priemernú spotrebu 3,9 l/100 km. Model C 180 ECO Edition je zameraný na hospodárnejšiu jazdu. Štvorvalcové motory majú dve nové šesťstupňové manuálne prevodovky s vyššou presnosťou radenia. Alternatívou k manuálu je sedemstupňový automat 7G-Tronic Plus.

Štandardne je poháňaná zadná náprava, za príplatok bude k dispozícii aj pohon 4x4 s označením 4Matic. Novo vyvinutý podvozok štandardne s oceľovými pružinami má prednú nápravu so štvorprvkovým zavesením kolies. Optimalizovaná zadná náprava s nezávislým päťprvkovým zavesením kolies má priniesť vysokú stabilitu v priamom smere. Alternatívou je systém vzduchového pruženia Airmatic na oboch nápravách s piatimi charakteristikami a reguláciou výšky na všetkých kolesách. Všetky verzie triedy C budú sériovo vybavené elektromechanickým priamym riadením.

Zdroj: Daimler

Mercedes chce, aby sa vďaka triede C sprístupnila najvyššia možná bezpečnosť pre širšiu skupinu verejnosti. Preto vybavila novú generáciu Mercedesu triedy C systémom upozorňujúcim na únavu vodiča, adaptívnym tempomatom s ochranou pred nárazom, systémom autonómneho brzdenia, asistentom pre jazdu v kolóne a ďalšími elektronickými pomocníkmi. Patrí k nim aj aktívny asistent parkovania ale tiež kamera zobrazujúca vozidlo z vtáčej perspektívy, systém pre sledovanie dopravných značiek a adaptívne diaľkové svetlá s cieleným zaclonením tých zón v kuželi svetla, kde sa nachádzajú iné vozidlá.

Reálne odhalenie naživo sa vysoko pravdepodobne odohrá v januári na autosalóne v americkom Detroite. V Nemecku už môžu záujemcovia objednávať model. Na domácom trhu bude cena Céčka za model C180 štartovať od 33 558 eur, silnejšia C200 stojí 36 414 eur. V prípade záujmu je cena za dieselový variant C220 BlueTec minimálne 38 675.

Jozef Vydra
ZDROJ: mercedes-benz

Komentáre k článku


Stream naživo