Nový Citroën C4 Picasso je už aj na Slovensku, štartuje od 16 990 €
Pred pár dňami predstavil Citroën už aj pre našich motoristov úplne nový model C4 Picasso.
Novinka prevzala v rámci motívu Créative Technologie viaceré technológie zo štúdie Technospace. Na prvý pohľad zaujme jasný a výrazný dizajn s dynamickými líniami a vyspelé predné svetlá, kde nie je dominantná pozícia hlavných svetlometov. Navrch vystupujú LED svetlá. Zadné LED svetlá s 3D efektom čerpali inšpiráciu z viacerých štúdií značky.
Interiér sa nesie v duchu apartmánu typu loft s množstvom svetla na palube. Nový Citroën C4 Picasso umožňuje cestovanie na najvyššej úrovni a v ponuke bude aj sedadlo Relax s rozšírenou možnosťou opory nôh. Viac pohodlia prinášajú aj ďalšie technológie, ako napríklad plne dotykové ovládacie rozhranie spojené s 12’’ širokouhlou obrazovkou s vysokým rozlíšením.
Systém Vision 360 je jedinečný prvok v rámci segmentu: pomocou štyroch kamier umiestnených po obvode vozidla sa môže vodič spoľahnúť na pohľad na auto z vtáčej perspektívy, pohľad iba za vozidlo či panoramatický výhľad pred vozidlo, ktorý ocení napríklad pri výjazde z garáže! Park Assist pomáha vodičovi pri parkovaní, počas hľadania vhodného parkovacieho miesta a vie automaticky zaparkovať vozidlo do voľného priestoru. A to pozdĺžne, aj naprieč. Vodič nemusí robiť nič, iba zrýchľovať a brzdiť.
Technológie pre bezpečnosť
Aktívny tempomat s radarom v prednom nárazníku odhalí nebezpečenstvo pomalšie jazdiaceho vozidla vpredu a v spolupráci s riadiacou jednotkou motora udržiava konštantný odstup až do rýchlosti 25 km/h. Po uvoľnení cesty systém automaticky zrýchli na poslednú nastavenú rýchlosť. Aktívne bezpečnostné pásy vodiča a predného spolujazdca sú vybavené elektromotorom, ktorý ich v záujme maximálnej ochrany môže v prípade hroziaceho nebezpečenstva pritiahnuť do sedadla. Navyše v spojení so systémom opticky strážiacim jazdu v jazdnom pruhu (AFIL vidéo) môže vibrovaním pásu varovať vodiča, že vozidlo opúšťa jazdný pruh bez použitia smerovky.
Miniatúrna kamera integrovaná do telesa vnútorného spätného zrkadla riadi automatické diaľkové svetlá, čiže zapínanie a vypínanie diaľkových svetiel podľa okolitého osvetlenia a ďalších svetelných podmienok na ceste. Ultrazvukový systém monitorovania mŕtveho uhla informuje vodiča oranžovým svetlom umiestneným v rohu vonkajšieho spätného zrkadla o prítomnosti ďalšieho vozidla v mŕtvom uhle. Pozostáva zo štyroch snímačov umiestnených v prednom a zadnom nárazníku. Systém je aktívny v rozpätí od 12 do 140 km/h a kontroluje oblasť vpredu ohraničenú vonkajšími spätnými zrkadlami a končiacu približne päť metrov za vozidlom a 3,5 m na kraji vozidla.
Citroën eTouch, služba, ktorá, okrem iného, obsahuje automatické volanie o pomoc či privolanie servisu (v závislosti od krajiny). Obe služby sú vďaka zabudovanej SIM karte bezplatné a sú nepretržite k dispozícii. Zaručujú, že v prípade poruchy či nehody môže prísť pomoc čo najrýchlejšie a na presne udané miesto.
Viac miesta, menšia hmotnosť, nižší odpor vzduchu
Nový Citroën C4 Picasso predstavuje vďaka novej modulárnej podvozkovej platforme skupiny PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2) naozajstný a veľmi výrazný medzigeneračný skok. Prepracované proporcie spájajú kompaktné rozmery (4,43m/ 1,83m/ 1,61 m), prvotriedny vnútorný priestor a rekordný batožinový priestor 537 litrov (VDA).
Medzigeneračne sa znížila hmotnosť o 140 kg, spojená s výrazne lepšou aerodynamikou (SCx 0,71) a úspornejšími motormi optimalizovanými na nižšiu spotrebu paliva (vrátane verzie, ktorá vypúšťa iba 98 g CO2/km, čo je v danej kategórii rekordná hodnota). Nový model Citroën C4 Picasso bude zároveň prvým modelom značky, ktorý bude využívať pohon BlueHDi* zodpovedajúci norme Euro 6, k čomu mu dopomáha zabudovaný modul SCR (selective catalytic reduction - selektívna katalytická redukcia).
Vďaka elektrickému posilňovaču riadenia a prepracovanému podvozku sa podarilo nastaviť vozidlo optimálne medzi komfortom a jazdnými vlastnosťami. Oproti predchádzajúcim generáciám je nový Citroën C4 Picasso zvonka kompaktnejší a zároveň prináša aj viac vnútorného priestoru, Je kratší o 40 mm pre celkové kompaktnejšie rozmery a lepšiu manévrovateľnosť, no rázvor predĺžený o 55 mm na 2 785 mm priniesol väčší vnútorný priestor. Objem batožinového priestoru o 40 litrov dosahuje podľa normy VDA 537 litrov (až do 630 litrov v prípade, ak sú sedadlá druhého radu posunuté dopredu).
Štyri výbavy a tri motory na úvod
Nový Citroën C4 Picasso je na Slovensku k dispozícii v štyroch úrovniach výbavy (Attraction, Seduction, Intensive, Exclusive) a s dvomi benzínovými a jedným naftovým motorom (v dvoch výkonových verziách). C4 Picasso je prvým kompaktným vanom s čisto spaľovacím motorom, ktorý vypúšťa menej ako 100 g CO2/km. Podpísal sa pod to motor e-HDi 90 Airdream spojený s novou generáciou 6-stupňovej robotizovanej prevodovky, ktorý vypúšťa iba 98 g CO2/km, čo v danej kategórii zodpovedá rekordne nízkej kombinovanej spotrebe 3,8 l/100 km. Najpodstatnejší motor v ponuke e-HDi 115 vylučuje v spojení s prevodovkou ETG6 iba 104 gramy CO2 (105 gramov CO2 s manuálnou prevodovkou) a dosahuje kombinovanú spotrebu 4 l/100 km. Nové C4 Picasso bude prvým modelom značky, ktorý dostane motor BlueHDi*, zodpovedajúci norme Euro 6.
Naftové motory sú vybavené technológiou Stop & Start (okrem HDi 90 BVM). Šesťstupňová manuálna prevodovka sa dodáva so všetkými naftovými motormi (okrem HDi 90). Okrem toho je v ponuke 6-stupňová robotizovaná prevodovka s vylepšími vlastnosťami a na jar roka 2014 príde aj nová 6 stupňová automatická prevodovka.
|
Komentáre k článku