2016-04-10 10:25:00
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Zdroj: x-tomi design, theophillus

TESLA 3: Doteraz vyše 325 000 objednávok, koncept hatchbacku a kombi verzií

Tesla Model 3 zaznamenala gigantický úspech na celom svete, záujem ľudí je doslova neuveriteľný.

Tesla 3 si môže zapísať do svojho zatiaľ krátkeho životopisu jeden obrovský úspech: ide o najúspešnejšie uvedenie produktu aké kedy svet zažil. Aspoň to tvrdí samotná automobilka Tesla.

Síce to nemôžeme považovať za úplne pravdivé, 325-tisíc záväzných objednávok na produkt v cene od 35-tisíc amerických dolárov bez dane je skutočne impozantné. Pritom objednať automobil nejde len tak, záujemca musí zložiť zálohu vo výške 1000 dolárov. Môže si to rozmyslieť a zrušiť svoju objednávku, v takom prípade mu Tesla peniaze vráti späť. Avšak málokto sa zapíše do poradovníka bez toho, aby o produkt mal reálne záujem. Cez zálohy Tesla vyzbierala 325 miliónov dolárov a počet objednávok stále rastie. Celkovo tak ide o objednávky v hodnote 14 miliárd dolárov a to je skutočne ohromujúce číslo. Najmä ak si uvedomíme, že prísľub tejto sumy značka získala bez platenej reklamy, bez testovacích jázd, či akejkoľvek formy presviedčania. Viac ako 100-tisíc ľudí auto ani nemuselo vidieť, ďalších 200-tisíc si auto objednalo po premiére koncom marca. Tí najrýchlejší sa k nemu dostanú najskôr koncom roka 2017, ďalší až v nasledujúcich rokoch. Impresívne parametre nie sú jediným zaujímavým. Tesle sa z elektromobilu podarilo vytvoriť príťažlivú záležitosť kombináciou ekológie, ekonómie, štýlu, výkonu a statusu.

Úspech Tesly je taký veľký, že akcionári veľkých automobiliek búchajú do stolov a vedenia svojich automobiliek sa pýtajú opodstatnenú otázku: prečo aj my nemáme niečo také? Konkrétne ide napríklad o koncern Daimler a automobilku Mercedes, kde Tesla 3 vytvorila zemetrasenie. Plánovači a produktoví manažéri v automobilkách si tak lámu hlavu nad tým ako svoje ohlásené „konkurenčné“ produkty urýchliť – elektromobily, hybridy, či vodíkové autá. Tesla má však strategickú výhodu a ak sa jej skutočne podarí dodržať termíny i ceny a na úrovni udržia aj kvalitu výroby, z podceňovaného škriatka automobilového priemyslu sa stane obor vedúci revolúciu v automobilizme – presne to, čo Musk chce a plánuje.

35-tisíc eur

Holandská Tesla potvrdila európsku cenu modelu, ktorá by mala byť na úrovni 35-tisíc eur. V USA sa cena začne na 35-tisíc dolároch bez daní. Rovnakú cenovku Tesla plánuje aj v druhej najvýznamnejšej mene. V Holandsku má Tesla závod, v ktorom automobilka dokončuje-skladá vozidlá dovezené v kontajneroch z USA. Tesla v Holandsku zároveň funguje ako základňa a zastúpenie všetkých krajín, v ktorých Tesla zastúpenie ešte nemá. Cena môže byť pri uvedení predsa len odlišná, ide stále len o predpoklad, avšak naznačuje, že Tesla nemieni výrazne zvyšovať cenu pre Európu.

Koncepty

Tesla plánuje okrem sedanu aj crossover, podobne ako v prípade modelu 3. Najmä v Európe sa však roztrhlo vrece s konceptami vyrobenými dizajnérmi vo Photoshope, ktoré umožňujú fanúšikom automobilky v Európe snívať o verziách obľúbených na starom kontinente. Ide o verzie kombi, hatchback a zaujímavá je aj verzia coupé. Najmä kombi by mohlo znamenať európsky úspech, i keď je nepochybné, že už samotný sedan Model 3 bude úspešný.

Všetko tak záleží na schopnosti automobilky dodržať svoje sľuby a vyrábať v dostatočne veľkom množstve a kvalite, aby očakávania potenciálnych zákazníkov a obdivovateľov naplnila.

Aby toho nebolo málo, Tesla v nasledujúcich mesiacoch odhalí facelift Modelu S. Nemôžu predsa všetci čakať na auto, ktoré sa ešte nepredáva a luxusnú limuzínu nechať tak. Nové S by malo okrem zmeny vizáže priniesť aj novinky na palube. Veľa sa ale nevie. 

 

jh
ZDROJ: Carscoops, nltimes, electreck.co

Komentáre k článku


Stream naživo