Mazda 6 novej generácie: radový šesťvalec SkyX a pohon zadných kolies
Mazda to so šesťvalcom myslí vážne už nejaký čas. Až teraz sa ale začína hovoriť o modeli 6.
Pôvodne to vyzeralo ako veľké kupé, či gran coupé stojace až nad súčasnou šestkou. Nielen podľa Car and Driver to vyzerá, že novú platformu pre pozdĺžne uložený motor a pohon prioritne zadnej nápravy má dostať už budúca generácia Mazdy 6 a to o dva roky. Typický zástupca strednej triedy má vstúpiť do ozajstných prémiových vôd, akurát si má zachovať celkom lákavú cenovku a pekne tak podkúriť prémiovým výrobcom. A samozrejme podkurovať nebude len platformou, ale predovšetkým dizajnom a luxusnými prvkami výbavy, ktoré automobily značky majú už aj dnes. Lenže bez klasickej koncepcie skutočný vstup medzi prémiu nedosiahnete.
Pri automobilke veľkosti Mazdy, pre ktorú môže byť jeden nesprávny krok doslova osudným tomu ale ťažko uveriť. Tu treba priliať pár detailov z automobilového biznisu – a síce Mazda sa čoraz viac a výraznejšie prepája s najväčšou automobilkou sveta – s Toyotou. Toyota postupne, pomaly ale o to dôkladnejšie vytvára akýsi japonský trojlístok veľkých značiek a to nielen s Mazdou, ale v súčasnosti najmä so Subaru. Keď tak máte partnera, ktorý dokáže turbulencie a riziko ustáť lepšie, pretože je výrazne väčší a silnejší, môžete využiť svoj potenciál lepšie. A pri Mazde a jej inžinieroch to platí do bodky. Navyše tu nejde len o slepý výstrel od boku ako v prípade Alfa Romeo, kde až teraz celý koncern FCA so šokom v tvári zisťuje, že by sa vlastne tá nová platforma Alfa Romeo mohla dať využiť aj inde... Šepká sa o technologickom prepojení medzi Mazdou a Lexusom. A práve nový radový benzínový šesťvalec s technológiou SkyX by mohol byť vhodným adeptom na nové srdcia viacerých modelov značky Lexus. Či už samostatne, alebo s toyoťáckou hybridnou technológiou, znie to ako pekne vydarená a výkonná kombinácia, no nie?
Nuž ale späť k Mazde 6. Tá by mala nielenže získať vrcholnú motorizáciu v podobe radového benzínového šesťvalca s technológiou SkyactivX a s mild-hybridnou 48Voltovou architektúrou. Mala by mať výkon kulminujúci niekde na úrovni 350 koní a dizajn niekde v oblasti 2,5 roka starého konceptu Mazda Vision Coupe. No a vraj je plán aj na veľké kupé. Ale to zatiaľ nechajme v snovej oblasti...
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: car and driver
Komentáre k článku