Concept X-Class: prichádza nová Trieda X. Mercedes stvorí prvý prémiový pick-up
Mercedes si zaumienil vyplniť jedno z posledných voľných miest vo svojom portfóliu. Volať sa bude X.
Nemecká automobilka už niekoľko rokov pracuje na automobile, s ktorým doteraz nemala skúsenosti. Potenciál segmentu stredne veľkých pick-upov sa rok od roku zvyšuje. Mercedes zacítil príležitosť ponúknuť záujemcom o takéto vozidlo možnosť kúpiť si „ťažného koňa“ bez obmedzovania vlastných požiadaviek.
Stredne veľké pick-upy s nosnosťou 1 tony zažívajú nárast predajov najmä vo verzii Double Cab, teda s kabínou s päťmiestnym usporiadaním. Presne tam mieri nová Trieda X. Mercedes prezentoval vzhľad takéhoto automobilu prostredníctvom konceptu X-Class. Koncept pritom nemá ďaleko od podoby sériového automobilu a model je takmer hotový. Na trh príde koncom budúceho roka a neobíde ani Európu.
Ako ste už možno počuli, základom Triedy X je súčasná generácia pick-upu Nissan Navara. Ten sa už dočkal jedného alterega v podobe Renaultu Alaskan. Kým Alaskan sa vyznačuje typickým prístupom k úprave prebratého modelu v podobe úpravy vzhľadu a jemnej úpravy interiéru bez zásahov do techniky, Mercedes ide na vec úplne inak. Dokonca inak, než má sám vo zvyku v prípade lacnejších automobilov. Dôvod je prostý. Trieda X bude pri vrchole portfólia automobilky s čím súvisia výrazne vyššie marže ako v prípade modelov Citan, či Smart (ktoré nájdete na trhu aj pod značkou Renault). Markantné zmeny si tak na seba ľahko zarobia, predajný potenciál je už teraz veľmi veľký.
Preto na Navare nezostal „kameň na kameni“ a Mercedes ju prekopal od kolies až po anténu. Trieda X teda vsadí na overenú techniku Mercedesu a solídny technický základ Navary. Trieda X stojí na ráme Navary, prichádza však s vlastným pohonom všetkých kolies, vlastným zavesením, vlastnými motormi, vlastným vzhľadom a vlastným interiérom.
Automobil bude mať ako elektronickú kontrolu trakcie, tak dvojicu uzamykateľných diferenciálov a redukčnú prevodovku pre jazdu v akomkoľvek teréne.
Vrchol štandardnej ponuky motorov bude tvoriť naftový šesťvalec s objemom 3 litre s pohonom 4MATIC. Očakávame však aj verzie s označením AMG /s tým súvisiaci motor/ a neskôr možno i Brabus.
Na palube Triedy X nebudú chýbať pokročilé technológie známe z moderných Mercedesov vrátane asistenčných systémov. Kľúčové je nepochybne i vysoké pohodlie na palube, kvalitné materiály a vizuálny luxus.
Koncept X-Class prichádza v dvoch vyhotoveniach – v luxusnej verzii Stylish Explorer s 22-palcovými diskami z ľahkých zliatin, s LED svetlami a elegantnou vizážou. Športovo ladená verzia Powerfull Adventurer zasa útočí na zmysly prostredníctvom veľkých terénnych pneumatík, jedovatých farieb.
Automobil sa bude vyrábať v spolupráci s alianciou Renault-Nissan v závode Nissanu v Barcelone, teda v tej istej fabrike ako Alaskan, či Navara. Pre Latinskú Ameriku to bude závod v argentínskej Cordobe avšak až od roku 2018
ZDROJ: Mercedes
Komentáre k článku