2016: Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ! Mercedes preberá žezlo pre kráľa luxusu od BMW
Pre Mercedes je rok 2016 prelomový. Mercedes sa v roku 2016 stane kráľom luxusných áut a predbehne svojho soka z Bavorska.
História je plná zvratov a zmien. Kým kedysi dávno Mercedes takmer kúpil značku BMW takpovediac vo výpredaji, BMW sa zachránilo a rokmi sa bavorská značka stala najúspešnejším výrobcom prémiových automobilov na svete. V nedávnej minulosti, presnejšie od roku 2005 Bavori vládli predajom luxusných automobilov. Dekádu dlhá nadvláda ale končí. Novým kráľom luxusných automobilov sa s najvyššou pravdepodobnosťou hraničiacou až takmer s istotou stane značka s trojcípou hviezdou.
Mercedes už po 11 mesiacoch tohto roka predbehol svoje minuloročné maximá, a tak je preň rok 2016 vôbec najúspešnejší v histórii. Musel by sa stať doslova zázrak, aby BMW dokázalo tohoročný vývoj otočiť. Mercedes tak splnil svoj cieľ stať sa kráľom prémiových automobilov o neuveriteľné štyri roky skôr než plánoval.
Dieter Zetsche, šéf materského koncernu Daimler pri oznámení týchto výsledkov nezabudol pripomenúť, že keď tento svoj plán pred štyrmi rokmi, v roku 2011 oznámili, mnohí sa im smiali. Dnes sa ale z Mercedesu nesmeje nikto. Nový kráľ prémiových automobilov totiž má našliapnuté na ďalší rast predajov a výraznejšie prekročenie magickej hranice 2 miliónov predaných vozidiel v jednom roku.
Mercedesu sa darilo výrazne rásť najmä v Ázii, a to vďaka čínskemu trhu, no rástol i na domácom trhu, v regióne NAFTA a na mnohých ďalších dôležitých trhoch.
Mercedes v novembri tohto roku registroval po celom svete celkovo 182 602 nových osobných vozidiel (bez Smartu). To znamená medziročný nárast na úrovni 12,7 percenta. V období od januára do novembra sa medziročne zvýšili registrácie nových automobilov značky o 11,8 percenta s celkovým počtom 1 893 619 vozidiel. To znamená, že na prekonanie minuloročných výsledkov stačilo Mercedesu 11 mesiacov tohto roka.
Minulý mesiac bol Mercedes prémiovou značkou s najvyšším počtom registrácií na trhoch ako Nemecko, Francúzsko, Švajčiarsko, Rakúsko, Japonsko, Taiwan, USA, Kanada i v Mexiku.
BMW ani Audi zatiaľ novembrové predaje nezverejnili, no v období od januára do októbra boli počty nasledovné: Mercedes-Benz 1,71 milióna (+ 12%), BMW 1,65 milióna (+ 5,5%), Audi 1,56 milióna (+ 4%). Za touto nemeckou „svätou trojicou“ prémiových značiek je hlboká priepasť, i keď sa v posledných rokoch pomaly zmenšuje.
ZDROJ: Daimler, Autoadvice
Komentáre k článku