2025-02-11 09:01:00
BMW M3 CS Touring
BMW M3 CS Touring
Zdroj: BMW

Toto je najrýchlejšie kombi od BMW, M3 CS Touring je rýchlejšie ako M5 Touring

Aké najrýchlejšie kombi od BMW poznáte? No každé je predsa najrýchlejšie...

Ale vážne, najrýchlejšie kombi od BMW nie je to najnovšie BMW M5 Touring, je to najnovšie BMW M3 CS Touring, ktoré sa postavilo na vrchol tejto pyramídy a to veľmi elegantne a ľahko. Stačilo mu na to znížiť hmotnosť, zvýšiť výkon a pridať extrémne drsný vzhľad.

Pozrime sa na to najvážnejšie, čo sa stalo. BMW hovorí, že blok motora bol upravený, stále je to ale trojliter so šiestimi valcami v rade. Má dve turbá, čo teraz tlačia až 2,1 baru. No a k tomu sa ešte pridáva kovaný kľukový hriadeľ, ale aj špeciálny nástrek valcov, ktorý eliminuje potrebu vložkovania. Hlava valcov má zase jadro vytvorené 3D tlačou. Stačí? Zjavne stačí, lebo takáto konfigurácia s vylepšeným mazaním a chladením dokáže posunúť výkon motora ešte vyššie. Čo to znamená v praxi? Pozrime sa na základné prevedenie BMW M3 Competition Touring M xDrive, ktoré má zvýšený výkon už sériovo. Už to má 390 kW (530 k), ale M3 CS Touring s pohonom znova všetkých štyroch kolies sa dostáva ešte vyššie.

Výkon motora sa dostáva až na 405 kW (550 k) pri 6 750 otáčach. To znamená, že prírastok je 15 kW (20 k). Krútiaci moment 650 Newton metrov bude dostupný v širokom spektre je od 2 750 až do 5 950 otáčok s veľmi plochou krivkou. V praxi to znamená, že vozidlo sa dostane na stovku za 3,5 sekundy a na dvojstovke bude za 11,7 sekundy. Čoraz modernejšie je meranie One-foot-rolling, ktorý znamená meranie času až od prejedenia jednej stopy, čiže 30 cm, približne. Vtedy sa na stovku auto dostane za 3,2 sekundy a na dvojstovku za 11,4 sekundy. Pre nás je ale skôr dôležitá tá hodnota z nuly. Je dôležitá aj preto, že zrýchlenie je o 0,1 sekundy lepšie ako má M5 Touring a o 0,1 sekundy horšie ako má C63 S s plug-in hybridom a štvorvalcom. Lenže BMW má iné prednosti. Tie sú v jazdných vlastnostiach odľahčeného auta

Ostaňme ešte pri jazde. Pružnosť tiež zaznamenala výrazné skoky. Veď z 80 na 120 km/h sa na štvrtom prevodovom stupni dostanete za 2,7 sekundy a na piatom prevodovom stupni také zrýchlenie trvá 3,5 sekundy. Maximum rýchlosti sa dostáva až na 300 kilometrov za hodinu, čo je o 20 km/h viac ako má bežný model M3 Competition Touring.

Zdroj: BMW

BMW pre toto auto upravilo kompletne podvozok, ale aj stabilizačný systém, ktorý má voľnejšie nastavenie najmä pre vrcholné režimy. V praxi to môže znamenať, že dokážete nastaviť režim 2WD s vypnutou trakciou, čiže dokážete s autom jazdiť bokom. Pre väčšinu ale bude stačiť použitie nastavenia 4WD Sport. Toto je všetko zásluhou nielen 8-stupňovej prevodovky, ale aj lamelového medzinápravového diferenciálu, ktorý dokáže nielen plynule prenášať krútiaci moment medzi nápravy, ale dokáže prednú aj kompletne vypnúť. K tomu všetkému prichádza zaujímavý zadný diferenciál, ktorý ma elektronické riadenie a je samosvorný.

Keď už sa vyblbnete a nabažíte sa špecifického zvuku výfukového systému s elektronicky ovládanými klapkami, titánovým zadným tlmičom a dvomi pármi koncoviek lakovaných matnej čiernej farbe, tak si dokážete vychutnať aj relatívne komfortnú jazdu, ktorá je záležitosťou podvozku s adaptívnym nastavením. A ak sa rozbehnete, tak sa vám bude hodiť možnosť brzdenia brzdami M Compound, alebo príplatkovými keramickými. Vozidlo stojí vpredu na 19-palcových zliatinových diskoch a vzadu na 20-palcových, ktoré sú odľahčené a obúvajú pneumatiky so šírkou 275 mm vpredu a 285 mm vzadu.

Disky nie sú jediné, čo sa zmenilo. Zvonka vidno aj iné predné svetlá so špecifickým CS svetelným podpisom žltej farby. Predná časť využíva karbónom vystužený plast. Je z neho nielen teleso kapoty, ale je aj vo forme spodného spojlera na nárazníku. Z rovnakého plastu sú aj kryty spätných zrkadiel, a tento CFRP je aj na krídle nad zadným oknom a zadnom difúzore, v ktorom sú umiestnené práve koncovky výfuku. Ale ak si budete auto konfigurovať, tak nezabudnite na výstuž pod prednou kapotou za 1 165 €, ktorá ešte viac zvyšuje tuhosť karosérie tohto modelu.

BMW M3 CS Touring bude mať v ponuke viacero farieb, medzi ktorými bude aj zelená British Racing Green a modrá Laguna Seca Blue. Pár zmien sa dá očakávať aj v interiéri. Batožinový priestor síce stále ostáva s objemom 500 litrov, ale iné sú predné sedadlá s logom CS a aj opierka dlane s logom CS na karbónovom stredovom obložení tunela. Karbónové obloženie je aj na prístrojovej doske a volant je štandardne potiahnutý alcantarou. Toto čalúnenie nesadne úplne každému a bez príplatku ho môžete vymeniť za kožu.

Interiér ostáva stále dostatočne použiteľný a dostatočne použiteľné je aj celé BMW M3 CS Touring z pohľadu každodennej jazdy. Áno, bude tvrdšie, ale s tým asi každý počíta. Počíta, lebo inak by nezaplatil 147 900 € bez príplatkov. Do nich môžete zahrnúť aj keramickú brzdovú sústavu za viac ako 10 000 €, ak by ste chceli. Ale to by bolo v prudkom rozpore s každodenným jazdením kvôli zvukovým prejavom a dlhšiemu zohrievaniu sústavy.


AUTOR: © Zoznam/jm

Komentáre k článku


Stream naživo