2024-01-30 20:00:00
Mercedes-AMG SL 63 Se
Mercedes-AMG SL 63 Se Performance 4Matic+
Zdroj: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance - kabriolet s delom Podkapotou

Nová Trieda SL dostala po vzore iných AMG modelov tú najvýkonnejšiu motorizáciu v ponuke.

Nie je to tak dávno, čo takéto výkony dosahovali Mercedesy len po šialenom tuningu od firmy Brabus. Brabus sa však nepochybne musí posunúť ďalej, lebo vyše 800 koní, to je teraz bežná méta pre AMG.

V Affalterbachu pristúpili k očakávanému kroku a svoju novú Triedu SL vybavili najsilnejšou motorizáciou v aktuálnej ponuke. Znamená to, že osemvalcové V-čko s mild-hybridným dopingom, ktoré sme tu mali v teste pred necelým rokom už viac nebude vrcholnou ponukou modelu.

Štafetu preberá SL-ko s motorom, ktorý sme pred necelým rokom skúšali vo väčšom a generačne staršom AMG GT 4-door. Nové najvýkonnejšie SL sa tak bude volať SL 63 S E Performance.

Podkapotou bude opäť osemvalcové Véčko s objemom rovných štyroch litrov, avšak doplnené plug-in hybridnou sústavou, ktorá latku z vyše šesto koní, posúnie o dve stovky vyššie na parádnych 600 kW, teda 816 koní. Maximálny krútiaci moment dosiahne vyslovene fantastických 1420 Nm. To už je dosť na to, aby SL dokázalo cez mimoriadne rafinovaný systém pohonu všetkých kolies pohnúť časopriestorom tak veľmi, že namerané zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosiahne len 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 317 km/h. Elektromotor dodáva 150 kW a 320 Nm, no jeho potenciál nie je limitovaný neustálym nabíjaním vozidla zo siete. Veľký motor je schopný v spolupráci s nastaviteľnou rekuperáciou dodávať dostatok energie na to, aby elektromotor dokázal aj pri dlhom okruhovom jazdení opakovane dodávať svoje maximum. Veľkou pomocou je pri tom mimoriadna batéria s relatívne malou kapacitou 6,1 kWh. Batéria dokáže v špičke dodať 150 kW, trvalý výkon je taktiež úctyhodných 70 kW. Batéria nevyniká poskytovaným dojazdom, ale energetickou priepustnosťou, ktorá je zabezpečená aj prepracovaným kvapalinovým chladením, pri ktorom sa samostatne chladí každý z 560-tich článkov batérie.

Chýbať nesmie ani AMG Active Ride Control s aktívnou stabilizáciou nakláňania a aktívnym riadením zadnej nápravy a špeciálnymi tlmičmi s nastaviteľným ťažným a tlačným stupňom. Tlmiče sú alchýmia sama o sebe, sú hydraulicky prepojené a ovládané cez nastavovacie ventily.

Zdroj: Mercedes-AMG

Aktívna stabilizácia nakláňania funguje prostredníctvom vzájomne prepojených hydraulických prvkov, ktoré nahrádzajú klasickú torznú tyč. Prepojenie štyroch teleskopických vzpier a regulácia tlaku čerpadla a spínacích ventilov umožňujú široký rozsah nastavenia tuhosti pruženia nakláňania v kombinácii s obmedzeným priečnym nakláňaním. Obrazne povedané, každá torzná tyč môže mať vlastné automatické nastavenie – od nulového až po tuhé. Pri každodennom jazdení to zvyšuje komfort, pretože aj jednostranne sa vyskytujúce nerovnosti sa individuálne kompenzujú. Hydraulika pri dynamickom prejazde zákrut navyše aktívne obmedzuje zníženie odklonu. Výsledkom je vysoká tuhosť odklonu kolies, vďaka ktorej roadster veľmi precízne zatáča. 

Pri jazde v priamom smere je systém v závislosti od jazdného programu a jazdnej situácie kompletne otvorený. Systém vyrovnáva prekážky na jednej strane, ktoré by inak spôsobovali nakláňanie. Vodič aj cestujúci majú pocit výrazne komfortnejšej jazdy. Obmedzené nakláňanie pri prejazde zákrutami sa rovnako vypláca v oblasti komfortu aj jazdnej dynamiky. Aj charakteristika jazdných vlastností v rámci jednotlivých jazdných programov tak môže pokrývať ešte väčšie rozpätie medzi komfortnými a športovými vlastnosťami.

O zabrzdenie vozidla sa stará keramická kompozitná brzdová sústava AMG so 6-piestikovými pevnými strmeňmi vpredu a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi vzadu. Keramické kotúče z uhlíkových vláken majú vpredu rozmery 420 mm, vzadu 380 mm.

K AMG taktiež patrí výrazný dizajn, ktorý štartuje na 20 a 21-palcových diskoch z ľahkých zliatin, prípadne na kovaných diskoch s odlišnými dizajnami. Vizuál nepochybne dopĺňajú prvky aktívnej aerodynamiky vrátane zadného krídla s automatickými funkciami. Vnútri je to potom o estetickom a až luxusnom zážitku z materiálov, osvetlení a zobrazovadiel, či dostupných hi-tech funkcií a doplnkov vrátane silných svetiel a asistenčných systémov.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mercedes

Komentáre k článku


Stream naživo