05.06.2013

OFICIÁLNE: Predstavila sa nová Škoda Octavia RS

Najrýchlejšia sériová Octavia všetkých čias bude benzínová, naftová a navyše aj aj s karosériou kombi.

Dnes automobilka zverejnila prvé oficiálne údaje o novej Octavii RS. Bude mať dva motory a status najrýchlejšieho modelu značky Škoda s označením RS. Napriek tomu, že svoju svetovú premiéru bude mať 10. júla na Festivale rýchlosti v Goodwoode, automobilka, ktorá zvykne tajiť podrobnosti svojich modelov do poslednej chvíle, tentoraz uvoľnila podrobnosti.

Pod kapotou novej „eReSy“ budú tepať dva motory. Buď dvojlitrový benzínový motor s výkonom 162 kW (220 k), alebo dvojlitrový vznetový motor s výkonom 135 kW (184 k). Benzínový motor 2,0 TSI v kombinácii s ručne radenou šesťstupňovou prevodovkou zabezpečí vozidlu Octavia RS zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba za 6,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 248 km/h a je teda o 6 km/h vyššia ako pri druhej generácii vozidla. S novým vznetovým motorom 2,0 TDI Octavia RS zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy, maximálna rýchlosť tejto verzie je 232 km/h so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

V porovnaní s druhou generáciou vozidla Octavia RS majú nové motory vyšší výkon, zároveň až o 19 percent nižšiu spotrebu. Súčasťou sériovej výbavy je systém štart-stop a rekuperácia brzdnej energie. Pre oba motory je k dispozícii buď manuálna prevodovka, alebo dvojspojková DSG, obe so šiestimi stupňami. Auto má športový podvozok, karoséria je oproti štandardnému autu znížená o 12mm, (kombi o 13 mm). Sériovo jazdí nová Octavia RS na strieborných sedemnásťpalcových hliníkových kolesách „Dorado“ s pneumatikami rozmeru 225/45. Voliteľné sú dva typy osemnásťpalcových hliníkových kolies v dizajnoch „Gemini“ a „Pictoris“ pre pneumatiky 225/40.

Vzadu je viacprvková nápravu, vpredu nápravu typu MacPherson s trojuholníkovými spodnými ramenami. Optimálnu trakciu zabezpečuje elektronická uzávierka diferenciálu XDS integrovaná, ktorá je súčasťou elektronického stabilizačného programu ESC. To zlepšuje trakciu kolies a znižuje sklon k nedotáčavosti pri rýchlych prejazdoch zákrutou.  Nové je riadenie s variabilným prevodom, ktoré vyžaduje od vodiča menší uhol natočenia volantu pre dosiahnutie požadovaného polomeru zákruty. Vozidlo je vybavené novo vyvinutými systémami: Front Assistant s funkciou núdzovej brzdy, Lane Assistant pre jazdu v pruhoch, multikolíznou brzdou s automatickým zásahom v prípade nehody, Crew Protect Assistant pre zabezpečenie vozidla v situáciách, hroziacich nehodou a Driver Activity Assistant (rozpoznanie únavy vodiča).

Paket prvkov pasívnej bezpečnostnej výbavy okrem iného zahŕňa až deväť airbagov. Aj v prípade komfortu nezostane nesplnené takmer žiadne želanie vďaka množstvu elektronických komfortných systémov. Nová Škoda Octavia RS môže mať na želanie adaptívny tempomat, ktorý dodržiava odstup za vozidlom vpredu. Nový Intelligent Light Assistant umožňuje automatické zapínanie a vypínanie diaľkových svetiel. Automatic Parking Assistant pomáha pri parkovaní a výjazde a rozpoznávanie dopravných značiek v pakete „Traveller Assistant“ zobrazuje dopravné značky.

Zadné svetlá sú sériovo vybavené LED žiarovkami, usporiadanými do typického C. K dispozícii pre obe verzie karosérie je aj panoramatické strešné okno. Ceny nového modelu zatiaľ nie sú známe. Pravdepodobne sa ich dozvieme až na podujatí Goodwood Festival of Speed.

Jozef Vydra
ZDROJ: Škoda-auto

Komentáre k článku