20.05.2018

Najpredávanejším výrobkom Volkswagenu sú – párky

Povedali by ste niekedy, že Volkswagen nevyrába iba autá, ale aj čosi celkom odlišné?

Napríklad údeniny? Naozaj fantastické údeniny, konkrétne párky? Naozaj Pre vlastné bistrá, ale tiež pre predaj mimo firmy vyrába vlastné Currywurst už od roku 1973. Sú naozaj výborné, inak by v tomto roku neoslavovali už 45 rokov od začiatku výroby. V minulom roku ich nemecký výrobca pripravil 6,8 miliónov kusov. Čo je podstatne viac než všetkých automobilov dohromady. Nebol by to Volkswagen, keby neprekvapil aj druhý raz – párky majú aj svoje katalógové číslo - 199 398 500 A.

Volkswagen vyrába primárne automobily a po svete ich jazdia milióny. V minulom roku vyšlo z brán tovární viac ako 6 miliónov áut s logom Volkswagen. Žiadne z nich však nemá nárok byť najpredávanejším produktom značky Volkswagen. Tým sú práve párky, ktorých sa vyrobí viac!

Napríklad v roku 2016 ich bolo dokonca 7,2 milióna. Párky sa vyrábajú vo Wolfsburgu najmä z bravčového mäsa, ktoré sa dováža trikrát týždenne. „Naše Currywursty majú nízky obsah tuku, len 20 percent. Bežné mávajú okolo 35 percent,“ povedal vedúci mäsiar Franco Lo Presto, ktorý sa výrobe Currywurst vo firme venuje už od roku 1979.

V Nemecku sú bravčové párky z Wolfsburgu mimoriadne populárne nielen v jedálňach tovární Volkswagenu. Okrem toho sa predávajú v 11 krajinách. Denne sa ich vyrobí asi 18 tisíc. Tento klasický kúsok medzi údeninami váži 170 gramov, meria 25 centimetrov a predáva sa v balíčkoch po piatich kusoch označených pečaťou „Originál“. Ešte crz pripomíname, že „Currywurst od Volkswagenu“ nie je klobása, ako sa niekde mylne uvádza, ale párok.

Získal si mimoriadnu obľubu aj na európskych autosalónoch. V prvých (dvoch) novinárskych dňoch praskali expozície Volkswagenu vo švíkoch. V zázemí pre novinárov sa totiž podávali Currywurst VW pekne dohneda opečené párky nakrájané na dvojcentimetrové kúsky servírované s ohriatym kečupom a posypané kari. Je to delikatesa. No to sa, žiaľ končí, Volkswagen oznámil, že sa tento rok nezúčastní na parížskom autosalóne, čo môže znamenať začiatok jeho konca. Teda autosalónu, nie párkov, ktoré si svojich priaznivcov vždy nájdu.

Postupne sa záujem o autosalóny vytráca, o párky rastie. Výrobu údenín vo Volkswagene má na starosti približne 30 ľudí tridsiatka ľudí, väčšinou mäsiarov. Proces výroby sa začína v prvom rade dodávkou čerstvého bravčového mäsa od miestnych dodávateľov. Ročne ho spotrebujú približne 15 až 20 ton. Najčastejšie sa používa bravčové pliecko bez tuku, kostí a šliach.

Prísne tajný recept

Do pripraveného mletého mäsa sa pridáva korenie, ktorého zmes je prísne tajná. To, čo je pri autách nepredstaviteľné, sa v tomto prípade dodržiava úplne a dokonale: recept neprešiel od roku 1973 žiadnou zmenou. Obsahuje soľ, korenie, zázvor a samozrejme karí. Zvyšok, ako aj pomer zložiek koreniacej zmesi je v kategórii „top secret“ – v režime prísneho utajenia. Hotové párky sa po naplnení do umelého črievka údia pri 80 stupňoch Celzia približne 100 minút. Vo Wolfsburgu sa vyrába nielen Currywurst, ale aj Bouillonwurst, klobásy Bregenwurst, mäsový syr, roláda, párok s príchuťou gyrosu, grilovacie klobásky so syrom, krakovské párky, salsiccia a dokonca aj burger s Currywurst. Skrátka nezostanú ani vegetariáni. V ponuke je aj vegetariánsky variant. Od roku 2010 pribudol tiež kečup s príchuťou curry. V minulom roku predali z neho 550 tisíc pollitrových fliaš.

Volkswagen Currywurst sa okrem toho, že ide o najpredávanejší produkt koncernu, pýšia aj ďalším „naj.“ titulom V roku 2003 pri príležitosti predstavenia piatej generácie Golfu vyrobili vo Wolfsburgu najdlhšie párky – merali 250 metrov.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Volkswagen AG

Komentáre k článku