2014-09-23 10:59:27
Volkswagen Touareg V6 TDI
Volkswagen Touareg V6 TDI je špeciálne upravený v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia
Zdroj: Jozef Vydra

VW Touareg V6 TDI – zvládne špeciál prekonať 19 000 km za 9 dní?

Boli sme pri tom, keď „rýchlik“ Rainer Zietlow a jeho tím prefičal aj cez Bratislavu.

Bolo to včera okolo 17 hodiny, keď sa Bratislava stala iba druhou zastávkou z troch v Európe, kde okrem Berlína a Istanbulu špeciálne upravený Touareg natankoval svoje tri nádrže až „po štopeľ.“ Tím Zietlow sa po dvoch svetových rekordoch – jazda trasou Panamericana z Tierrra del Fuego na Aljašku za 11 dní a 17 hodín a z Melbourne do Petrohradu za 17 dní a 18 hodín pokúša o ďalší svetový rekord.

Traja členovia tímu – okrem Rainera Zietlowa aj s Mariusom Bielom a Matthiasom Prillwitzom na palube ich rýchleho a technológiami prešpikovaného Touarega idú zo severu na juh naprieč Európou a východnou Afrikou. Zámerom je prekonať trasu za približne 10 dní. Ako nám osobne povedal Rainer Zietlow, jeho snahou je, aby to stihli za 9 dní. No nebude to jednoduché. Cieľ je to náročný...

V nedeľu 21. septembra 2014 vyrazili na trať z nórskeho Severného mysu (Nordkapp), ktorý je najsevernejším bodom Európy. Na ceste ich čakalo asi 5 cm snehu. Cieľom je najjužnejší bod Afriky, Strelkový mys (Cape Agulhas). Údaje o dĺžke trasy sa mierne rozchádzajú a zdroje uvádzajú 17 000 až 19 000 kilometrov. Zrejme podľa toho, či je v prekonaných kilometroch zarátaný aj trajekt na severe Európy a letecký presun z Turecka do Egypta...

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Trasa dlhá viac ako 17 000 km vedie z 97 % po cestách a prechádza 19 krajinami: z Nórska cez Fínsko, Švédsko, Dánsko, Nemecko, Česko, Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Bulharsko, Turecko – tam sa nachádzajú od rána a už minuli Istanbul, kde znova tankovali a prekročili úžinu Bospor, čím sa dostali Ázie. Ak chcete aj vy vedieť, kde sa práve nachádzajú, vďaka technológiám od firmy HP, nájdete ich presnú pozíciu na ich domácej stránke uvedenej nižšie. Z Turecka sa presunú lietadlom do Egypta a budú pokračovať cez Sudán, Etiópiu, Keňu, Tanzániu, Zambiu, Zimbabwe až do Juhoafrickej republiky. Trojicu dobrodruhov čakajú ešte hlboké priehlbiny v Sudáne a Etiópii, nespočetné horské cesty v afrických horách a neslávne známa „Pekelná cesta – Road of Hell“ s jej zvrásneným povrchom a lávovými kameňmi v Keni. Prekonávať budú teploty od mrazov na sever Európy až po 48⁰ C v Sudáne.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Aby to všetko ich auto zvládlo, Touareg pripravovali špeciálne pre Rainera Zietlowa odborníci v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia. Má napríklad zosilnené tlmiče Bilstein, vďaka čomu si môžu dovoliť v prípade potreby s autom aj „skákať“ na terénnych vlnách mimo ciest. Auto má obuté špeciálne pneumatiky Goodyear Wrangler HP All Wheater určené pre vozidlá SUV a 4x4, ktoré dokážu odolávať extrémnym poveternostným podmienkam a dokážu sa vyrovnať so stavom ciest počas celej cesty. Poskytujú výbornú priľnavosť na mokrom povrchu, sú odolné voči aquaplaningu a umožňujú tichú a pohodlnú jazdu. Pneumatiky majú zároveň dobré jazdné vlastnosti aj pri jazde v teréne a prispievajú k úspore paliva. Pre prípad potreby vezú v zadnej časti auta medzi dvoma prídavnými nádržami (každá po 125 litrov) dve náhradné. A dúfajú, že ich nebudú musieť použiť.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Počas rekordnej jazdy bude tím denne zverejňovať správy a zážitky na stránke http://www.touareg-capetocape.com a na blogu sa budú deliť zo zážitkami z každého dňa aj s fotkami a krátkymi videami. Pozíciu Touarega vidno na virtuálnej mape, aktualizovanej v päťminútových intervaloch.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Túto dobrodružnú jazdu môžete sledovať aj na svojich smartfónoch, tabletoch, či notebookoch vďaka technológii od spoločnosti HP. V aute sú dva tablety HP Slate. V jednom z nich je inštalovaná aplikácia na zaznamenávanie všetkých údajov, ktoré vznikajú počas jazdy. Tieto údaje sa načítavajú do HP Helion cloudu a dopĺňajú ich snímačov merania stavu vozovky,. GPS, informácie o polohe, obrazové údaje z kamery na palubnej doske auta, či zvukové údaje z audiodenníka. Druhý tablet slúži ako platforma pre navigačný softvér, ktorý umožňuje upload aktuálnych obrazových údajov cez mobilné spojenie, alebo cez satelitný telefón, ak nie je v danej oblasti v dosahu signál GSM. Celú cestu môžete sledovať na svojich smartfónoch s Androidom, alebo na IPhonoch a iPadoch vďaka aplikácii, ktorá je prístupná na Apple App Store, Google Play Store, alebo na webovej adrese www.hpc2c.com

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Toto jedinečné „online prepojené auto“ poskytuje obrovské množstvo údajov a rôznych informácií priamo z auta, ale aj okolia a ukazuje potenciál využitia inovatívnych technológií. Ich spracovanie takmer v online režime prispieva k vývoju riešení, ktoré HP má pre spracovania veľkých objemov dát pre vývoj riešení s pridanou hodnotou pre spotrebiteľov a rôzne priemyselné odvetvia. Analýzou údajov sa dá napríklad zistiť zaťažení komponentov auta, na ktorých konštrukčných častiach boli spôsobené škody extrémnym zaťažením a tam zlepšiť konštrukciu vozidla. Dajú sa však využiť aj na zlepšenie  cestnej siete, ale tiež aj na podporu nových modelov postenia áut a podobne. Dá sa tak analyzovať životnosť a opotrebovanie častí auta v reálnych podmienkach, čím získa výrobca áut podklady pre optimalizáciu pri ďalšom vývoji svojich modelov. Takto sa technika a hlavne nové technológie uplatňujú pri vývoji a konštrukcii áut, ale aj sprostredkujú komunikáciu cez sociálne médiá, kde môžu odborníci rýchlejšie a zacielene reagovať na udalosti v nich.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Ako dopadne celý pokus? Veríme, že sa Zietlow tímu podarí dosiahnuť svoj cieľ a 29. septembra prísť na Strelkový mys. My už zajtra budeme mať možnosť zoznámiť sa s modernizovaným Touarégom, na základe ktorého špeciálne auto vznikalo, počas dynamickej prezentácie v Mníchove. Takže ako vyzerá modernizovaný Touareg, si môžete pozrieť aj v našej galérii. Ako jazdí a ostatné poznatky prinesieme čoskoro...

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo