01.02.2016

Koncern FCA upravil stratégiu značky Alfa Romeo. Nové modely budú, ale...

Koncern FCA podľa predpokladov upravil svoju stratégiu pre nasledujúce obdobie. Najviac si zmeny odnesie Alfa Romeo.

Koncern Fiat Chrysler Automobiles podľa plánu upravil svoju stratégiu pre nasledujúce obdobie z dôvodu neočakávaných zmien na významnom čínskom trhu. Zmeny sa najviac dotkli značky Alfa Romeo. Uvedenie viacerých modelov bolo prehodnotené a nový plán modelovej ofenzívy posúva hraničný termín obnovenia značky z roku 2018 do roku 2020. Dôvodom je okrem iného potreba zlepšenia distribučnej siete v globálnom meradle. Pritom sa Alfa Romeo zameria na európsky a americký trh, príchod značky do Číny sa vplyvom obmedzení dovozu áut a poklesu predaja prémiových vozidiel odkladá.

Pre európskeho zákazníka je však kľúčové, že po približne polročnom odklade sa Giulia ďalej odkladať nebude a spustenie sériovej výroby je naplánované na tento štvrťrok (najneskôr v marci 2016). Vrcholný model Giulia Quadrifoglio Verde sa dostane do showroomov naprieč Európou v júni tohto roku. Ostatné verzie vrátane základnej, sa majú predstaviť na autosalóne v Ženeve, ich príchod na trh zatiaľ nie je zrejmý, predpokladá sa jeseň tohto roka. Odloženie uvedenia Giulie na trh bolo spôsobené technickými problémami súvisiacimi s podvozkom auta.

Nový crossover založený na Giulii príde na prelome rokov 2016/2017, nasledovať ho bude veľký sedan – konkurent BMW radu 5. Následne sa v priebehu obdobia 2017 až 2020 objavia ďalšie crossovery a plánovaný je po novom aj nový hatchback, ktorý by mal nahradiť súčasnú Giuliettu – tá čoskoro prejde faceliftom.

V svojej aktualizovanej stratégii FCA dokumentovalo aj kroky, ktoré koncern urobil z dôvodu prevalenia kauzy automobilky Volkswagen. Okrem iného dal koncern urobiť vnútorný audit riadiaceho softvéru a emisnej kalibrácie všetkých modelov, ktorý odhalil, že koncern nemá s dodržiavaním súčasných emisných noriem problém. Pre budúcnosť koncern zavedie školenia všetkých softvérových inžinierov zaoberajúcich sa emisiami, zaviedol pravidelné audity činnosti i dodávateľov a zaviedol inštitút náhodného cestného testovania emisií.

Koncern bude tiež viac investovať do hybridných technológií a do ich širšieho použitia v modeloch. V roku 2018 majú byť uvedené tzv. mild hybridy, ktoré využívajú elektromotor ako pomocníka pri menej efektívnych činnostiach spaľovacieho motora, v tomto roku – 2016 sa automobilka chystá na plug-in hybrid.

jh
ZDROJ: FCA

Komentáre k článku