2023-02-09 21:15:00
BMW X5 A BMW
BMW X5 A BMW X6
Zdroj: BMW

FOTO: BMW inovovalo X5 a X6. Žiadny šok, ale triezvy dizajn

BMW dospelo do bodu, kedy prichádzajú modernizované verzie modelov X5 a X6.

BMW dospelo do bodu, kedy prichádzajú modernizované verzie modelov X5 a X6, ktoré zdieľajú spoločnú platformu a sú vlastne sesterskými modelmi len s inou líniou karosérie. Ak ste čakali extrémne premeny na štýl X7, tak máte smolu. Toto auto je masové, čo znamená, že má strategický význam udržanie jeho decentného štýlu. Je to to isté, prečo BMW radu 5 vyzerá relatívne umiernene. Pri masových autách nie sú vhodné dizajnové experimenty. Tie je možné robiť na okrajových a malých modeloch.

Čím sa teda BMW X5 od doterajších kusov pred faceliftom líši? Je to najmä prednou častou, ktorá vďaka svojmu tvaru nedáva do popredia masku chladiča, čiže kontroverzne veľké ľadvinky, ale opticky ich zmenšuje. Môžu za to určite aj užšie svetlá ktoré sú užšie až o 35 mm. Využívajú maticový LED systém a akosi posúvajú laserové prvky do minulosti. Výrazná zmena je aj v spodnej časti nárazníka, ktorá odkazuje na ostatné modely automobilky a v prípade X6 predvádza osemuholníkovú čiernu plochu. Po facelifte budú mať oba modely podsvietenú masku chladiča, ktorú mal doteraz len model X6 ako Iconic Glow. Zadná časť tiež ukazuje novinky vo forme zmenených detailov, ale tie sú oproti prednej len decentné. Nie sú vôbec zásadné a najväčším odlišovacím prvkom bude zmenený štýl jednotlivých elementov zadných svetiel.

Zdroj: BMW

Ponuku farieb rozšíria nové odtiene. Medzi nimi bude modrá Ridge Mountain, sivá Brooklyn, sivá Skyscraper a matná siva Frozen Pure, ktorá bude presahovať z ponuky BMW Individual. Farebnými novinkami bude aj modrá Marina Bay pre X5 M60i xDrive a pre rovnako označený model X6 to bude zelená Isle of Man.

Interiér prináša tiež niekoľko zásadných vylepšení. Zo súčasného dvojdisplejového samostatného prevedenia prechádza na štýl, ktorý už ukazuje dávnejšie X7 a aj priekopník v tomto štýle, BMW iX. Dva displeje sú teda schované pod spoločným krycím sklom s jemným zakrivením, aby bola jasná orientácia na vodiča. Fungujú však s úplne novým systémom iDrive 8, ktorý viac využíva hlasové prvky a má trochu inú štruktúru. Ovláda sa však nielen dotykom a hlasom, ale aj štandardným kolieskom. Pre veľké modely ho BMW zachováva. Práve pri koliesku je ďalšia významná zmena, ak nerátame iné ambientné podsvietenie. Radiaca páka je preč, teda skôr joystick na ovládanie automatickej prevodovky, jeho miesto zaujal malý prepínač, podobne ako v ostatných modeloch. Manuálne radenie je teda možné len pádlami pod volantom.

Zdroj: BMW

Výrazná zmena prichádza v štruktúre agregátov. V prvom rade treba spomenúť plug-in hybrid, ktorý má absolútne iné nastavenie a iné výkony. Z verzie xDrive45e sa stala verzia xDrive50e. Prichádza s novým radovým šesťvalcom s objemom 3 litre, teda významne inovovaným, a má celkový výkon až 360 kW (490 k). Toto číslo znamená naraz 70 kW (96 k) a kombinovaný krútiaci moment je 700 Nm. Ten zase narástol o 100 Nm. Výkon benzínového agregátu samotného je 230 kW (313 k) a oproti predchodcovi to je o 20 kW (28 k) viac. Elektromotor v 8-stupňovej prevodovky Steptronic Sport má až 145 kW (197 k). Tu je nárast najväčší, pribudlo až 62 kW (84 k). V prípade tejto verzie je zrýchlenie na stovku za 4,8 sekundy. Výraznou zmenou prešla aj batéria, ktorá ma teraz kapacitu 25,7 kWh a nabíjanie je dvojnásobne tak rýchle. Podporuje až 7,4 kW striedavého prúdu. Na plné nabitie prejde BMW X5 xDrive50e až 110 km podľa cyklu WLTP.

Všetky ostatné motory získali mild hybridný doplnok. Týka sa to aj najvýkonnejšej verzie, ktorá bude teraz označená M60i. Bude mať 4,4-litrový osemvalec s výkonom 390 kW (530 k) a krútiaci moment 750 Nm. Pre obe karosérie, či skôr pre oba modely, bude hodnota zrýchlenia na stokilometrovú rýchlosť iba 4,3 sekundy.

Výraznými zlepšeniami prešli aj benzínové trojlitre. Model xDrive40i ponúkne až o 35 kW (48 k) viac ako mal doteraz a dostane sa až na 280 kW (381 k). Krútiaci moment bude 520 Nm, čo zase predstavuje skokové vylepšenie o 70 Nm oproti pôvodnej verzii. Mild hybridný systém dokáže krútiaci moment ešte chvíľkovo posunúť na 540 Nm. Aj keď je toto, v podstate, základný motor, tak na stovku zrýchli za 5,4 sekundy.

Zdroj: BMW

Významné zmeny sa udiali aj v prípade trojlitra na naftu, ktorý má teraz miesto hliníkových piestov oceľové. Má optimalizovaný proces separácie oleja a vstrekovanie získalo vstrekovače so solenoidovými ventilmi. V preklade to znamená nižšiu spotrebu a vyšší výkon. Ten sa dostáva až na 219 kW (298 k) a maximálny krútiaci moment je 670 Nm. Oba modely, X5 aj X6, vyštartujú na stovku za 6,1 sekundy.

Všetky tieto vylepšenia sa do produkcie dostanú už v súčasnosti a nebude na netreba čakať. Reálne budú prví zákazníci s novými autami už na prelome leta a jesene.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku


Stream naživo