2021-08-17 13:10:00
GAC Aion V 6C
GAC Aion V 6C na nabíjačke
Zdroj: cnevpost.com

Čísla ktoré šokujú: Toto auto nabíja výkonom 0,5 MW! Batérie vydržia milión km

A koľko megawattov vyrába priemerná elektráreň? Azda sa tak rýchlo neminú...

 

Bolo to zrejmé aj doteraz, no nožnice medzi schopnosťami elektromobilov a schopnosťami rozvodnej siete sa ďalej roztvárajú a stíhať tempu vývoja nových batériových áut bude pre krajinu akou je Slovensko skutočne veľmi náročné. V Číne je to o kúštik ľahšie.

Ale aby som odpovedal na primitívnu otázku z úvodu: keď jedno auto nabíja výkonom 500 kW (0,5 MW) také Gabčíkovo by ich zvládlo naraz napájať 1440. Isteže sa nebude takáto flotila nabíjať naraz a blízko seba, ale ani Gabčíkovo obvykle nefičí na plný výkon. Ešteže tu máme Mochovce... GAC Aion V 6C, tak sa volá elektromobil schopný nabíjania s takýmto výkonom. Batérie sa z nuly na 80% načapujú za približne 8 minút. Z 30 na 80% za 5 minút. To je v preklade doplnenie 35,1 kWh kapacity za 4 minúty. Nabíjačka hlásila ešte aj po prekročení úrovne nabitia 80% stále výkon cez 480 kW. Napätie v danej chvíli bolo 855,6 V a prúd dosiahol úroveň 562,8 A.  

Zdroj: cnevpost.com

Síce stále nejde o „výkon,“ ktorým načapujete palivovú nádrž, ale je to dosť na to, aby ste si počas nabíjania stihli odskočiť na malú (ale zato dôkladnú) potrebu, umyli si ruky a kúpili si kávu s koláčikom. A nech sa páči, môžete pokračovať v ceste.

Ak teraz čakáte slávnu vetičku: a potom si sa zobudil a ruka v šerbli, nemajte obavy, nepríde ani šerbeľ, ani daná veta. Toto nie je sen, ale celkom reálna realita z čínskeho testu nabíjania čínskeho elektrického crossoveru určeného pre čínskych zákazníkov a čínsku rozvodnú sieť.

Výrobca modelu Aion V 6C (vrcholná verzia) značka GAC pritom hovorí o dojazde podľa NEDC na úrovni 1000 km (WLTP na úrovni 600 km) a o batériách, ktoré bude treba vyhodiť až po odjazdení 1 milióna kilometrov. A pozor, 1 milión kilometrov baterky zvládnu pokiaľ ich budete stále nabíjať maximálnym výkonom ale pri izbovej teplote.

Osobne som očakával, že ide o auto s novou generáciou batérií s pevným elektrolytom. Ale nie, výrobca batérií je udávaný ako CATL a ide o lítium-íonové baterky. Celý fígeľ je vraj v novej technológii nabíjania. Tak potom... dobre. Akokoľvek relevantný môže byť údaj o rýchlosti nabíjania, tvrdenie, že batérie vydržia milión kilometrov pri neustálom nabíjaní plným výkonom... Ale koniec koncov, kto sa odhodlá to zmerať? 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: cnevpost.com

Komentáre k článku


Stream naživo