2020-10-02 01:00:00
Cesta na Rohožník opäť
Ilustračné foto
Zdroj: TASR - Pavel Neubauer

Trnavský kraj by mal mať ako prvý spoplatnené aj cesty 2. triedy

Pilotný projekt čiastočného spoplatnenia ciest 2. triedy by mal byť v TTSK.

Šestnásť úsekov ciest druhej triedy v Trnavskom kraji by malo byť zaradených do pilotnej časti zamýšľaného projektu čiastočného spoplatňovania ciest tejto kategórie. Pôjde o úseky, ktoré sú paralelné s cestami vyššej triedy a predovšetkým nákladná doprava ich využíva, aby sa vyhla poplatkom na diaľniciach. Projekt inicioval Trnavský samosprávny kraj (TTSK), jeho predseda a zároveň predseda združenia samosprávnych krajov SK8 Jozef Viskupič vo štvrtok na tému dopravy v Trnave rokoval s ministrom dopravy a výstavby Andrejom Doležalom (nominant Sme rodina).

Medzi navrhované spoplatnené úseky v TTSK by patrilo napríklad 30 kilometrov cesty I/51 od severného obchvatu Trnavy po hranicu s Trenčianskym krajom, cesta II/572 od hranice s Bratislavským krajom po Dunajskú Stredu v rovnakej dĺžke, cesta od Senice po Sobotište, od Trstína po Vrbové a ďalšie. Ako zdôraznil minister, projekt bude musieť odlíšiť tranzitnú dopravu od miestnej obslužnej dopravy. Rátajú s kompenzáciami pre slovenských dopravcov, ktorí sú podľa jeho slov v ťažkej situácii. "Máme pre nich pripravené schémy, ide predovšetkým o zásadné zníženie cestnej dane, ktorá bude adresná. Regulovať chceme najmä tranzitnú dopravu, vieme, ako dopravnú obsluhu – pekárov, mliekarov zo systému vylúčiť," povedal Doležal. Zdôraznil, že ministerstvo v žiadnom prípade nepripravuje spoplatnenie ciest druhej triedy ako celku.

"My potrebujeme zvýšiť kvalitu života a bezpečnosť v našich obciach, odkiaľ prichádza čoraz viac protestov proti dosahom prejazdu nákladnej tranzitnej dopravy," konštatoval Viskupič.

Ako obaja informovali, na rokovaní boli témami priority štátu vo výstavbe ciest. Hovorili aj potrebe vzniku nástroja, ktorý by umožnil participáciu štátu na dopravných projektoch, ktoré spadajú pod samosprávy, no tieto nemajú prostriedky na ich financovanie. Príkladom toho môže byť oprava cesty pri vstupe do Hlohovca, na ktorú samospráva nemá dostatok prostriedkov a štát aktuálne nemá nástroj, ako do procesu vstúpiť. "V každom kraji je projekt, na ktorý vyšší územný celok finančne nestačí," povedal Doležal.


 

AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: TASR

Komentáre k článku


Stream naživo