2020-08-25 01:00:00
Cesta na Rohožník opäť
Ilustračné foto
Zdroj: TASR - Pavel Neubauer

Cesty I., II. a III. triedy by mala spravovať SSC a nie kraje. Tie nemajú peniaze

IDH zdôrazňuje potrebu systematicky riešiť problémy ciest. Riešenie je jasné.

Cesty na Slovensku potrebujú urýchlene systémovú reformu. Jedine zlúčenie správy ciest prvej, druhej a tretej triedy pod Slovenskú správu ciest (SSC) zabezpečí potrebné financie a systematický prístup k opravám havarijného stavu mnohých úsekov slovenských ciest. Tvrdí to Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH).

Poukázal na to, že samosprávne kraje nemajú dostatok financií na riešenie havarijných situácií na cestách druhej a tretej triedy. Ako príklad uviedol prípad financovania havarijnej situácie medzi Muráňom a Prednou Horou v okrese Revúca. "Sieť ciest prvej, druhej a tretej triedy na seba významne nadväzuje, a preto je logické, aby ich spravovala jedna inštitúcia, SSC," zdôraznil riaditeľ inštitútu Ondrej Matej. Podľa neho nie je akceptovateľné, aby oprava cesty medzinárodného významu medzi Muráňom a Prednou Horou, ktorú využíva kamiónová doprava, závisela od jednorazovej pomoci.

Podotkol, že odkladanie systémovej reformy bude len násobiť prípady zanedbaných havarijných stavov ciest druhej a tretej triedy, na ktoré samosprávne kraje nemajú financie. "Nepovažujeme za správne a systémové, keď pri hľadaní financií na opravu cesty v havarijnom stave musia predstavitelia samosprávneho kraja prosiť predstaviteľov vlády o mimoriadnu dotáciu," skonštatoval Matej.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: TASR

Komentáre k článku


Stream naživo